App om kind te volgen via gsm

29-05-2023 23:03 50 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag,

We zijn op zoek naar een app om onze dochter te kunnen volgen waar ze is.
We hebben allemaal Android toestellen maar we zien door de bomen het bos niet meer wat de juiste app nu is..

Wie heeft goeie ideeën en ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Life360.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe jong is dochter? Heeft dochter ook een Android toestel en die altijd bij zich?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook Life360
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
"We zijn op zoek naar een app om onze dochter te kunnen volgen waar ze is."

Want ze moet net als een gevangene met huisarrest haar straf uitzitten?

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij in je jeugd niet 24/7 in de gaten gehouden werd en jij gewoon vrij was om fouten te maken en daarvan te leren?
Waarom gun je je dochter die levenslessen niet?
Onze zoon deelt als hij onderweg is zijn locatie wel eens met ons via WhatsApp.

Hij gaat soms uit op de fiets in een plaats en uur fietsen van huis. Terug onderweg deelt hij dan zijn locatie zodat wij hem zouden kunnen vinden als er iets gebeurt.

Verder vind ik dat mijn kind recht heeft op zijn eigen leven en zijn eigen privacy dus verder kunnen we hem niet volgen.
granny71 schreef:
29-05-2023 23:13
"We zijn op zoek naar een app om onze dochter te kunnen volgen waar ze is."

Want ze moet net als een gevangene met huisarrest haar straf uitzitten?

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij in je jeugd niet 24/7 in de gaten gehouden werd en jij gewoon vrij was om fouten te maken en daarvan te leren?
Waarom gun je je dochter die levenslessen niet?
Dit. Waarom wil je in godsnaam je dochter kunnen volgen? Ziekelijk gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
29-05-2023 23:13
"We zijn op zoek naar een app om onze dochter te kunnen volgen waar ze is."

Want ze moet net als een gevangene met huisarrest haar straf uitzitten?

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij in je jeugd niet 24/7 in de gaten gehouden werd en jij gewoon vrij was om fouten te maken en daarvan te leren?
Waarom gun je je dochter die levenslessen niet?
Ik was als 17 jarige blij met dat mijn ouders mij kónden volgen met life360. Dat deden ze niet, enkel in geval van nood. Ik ben erg blij geweest toen met de noodknopfunctie die die app heeft. Dat had anders af kunnen lopen in een levensles die ik echt wel kan missen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grumpywoman schreef:
29-05-2023 23:22
Dit. Waarom wil je in godsnaam je dochter kunnen volgen? Ziekelijk gewoon.
De jeugd van nu heeft werkelijk geen enkele privacy meer.
Vroeger gooide je een slecht proefwerk in de sloot en tegenwoordig weten je ouders je cijfers eerder dan jijzelf.
Echt walgelijk en zo slecht voor de ontwikkeling van de kinderen/pubers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grumpywoman schreef:
29-05-2023 23:22
Dit. Waarom wil je in godsnaam je dochter kunnen volgen? Ziekelijk gewoon.
Misschien is die dochter bang om een stuk in het donker naar huis te fietsen; weten wij veel.

Misschien gewoon eerst even vragen voordat je zo oordeelt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Open Google Maps.
Klik op het icoon dat jouw profiel is (een foto, of als je dat niet hebt ingesteld, letter van je naam).
Kies 'locatie delen'.
Selecteer met wie je een locatie wilt delen.
Selecteer 'tot dat ik deze functie stop' anders gaat het vanzelf uit.
Werkt alleen als je kind internetverbinding (wifi of 4/5G) heeft.

Over niet al te lange tijd komen er tags voor Android uit die net zo werken als de Airtag van apple. Dan hoef je alleen zo'n tag bij je kind te implanteren (of in de tas te stoppen) en kun je zien waar hijzij is.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
mittensz schreef:
29-05-2023 23:29
Ik was als 17 jarige blij met dat mijn ouders mij kónden volgen met life360. Dat deden ze niet, enkel in geval van nood. Ik ben erg blij geweest toen met de noodknopfunctie die die app heeft. Dat had anders af kunnen lopen in een levensles die ik echt wel kan missen.
Tegenwoordig heeft elke smartphone een SOS-functie, daar hoef je geen aparte app voor te hebben.
Ik heb die functie ook ingesteld op mijn telefoon, in geval van nood kan ik een noodsignaal uitsturen naar mijn noodcontacten en zij kunnen mijn locatie dan ook volgen, er worden geluid- en beeldopnamen gemaakt en gedeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud is je dochter?
Ik heb Family Link ingesteld op mobiel van zoon om zijn apps en schermtijd te kunnen beheren (hij is 9) en daar blijkt ook een locatiefunctie in te zitten. Wist ik niet, maar bleek ineens handig toen hij zijn toestel was kwijtgeraakt.
Dat werkt zonder data abonnement, weet eigenlijk niet hoe?
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
29-05-2023 23:30
De jeugd van nu heeft werkelijk geen enkele privacy meer.
Vroeger gooide je een slecht proefwerk in de sloot en tegenwoordig weten je ouders je cijfers eerder dan jijzelf.
Echt walgelijk en zo slecht voor de ontwikkeling van de kinderen/pubers.
Eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qustodio, Familiy link, microsoft Family Safety.

Qustodio is een betaalde app maar kan heel veel mee. Family Link geeft hier nogal eens gedoe, dan blijft de locatie maar laden. MFS is meer basis, werkt best goed maar locatie update soms wat traag.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
29-05-2023 23:30
De jeugd van nu heeft werkelijk geen enkele privacy meer.
Vroeger gooide je een slecht proefwerk in de sloot en tegenwoordig weten je ouders je cijfers eerder dan jijzelf.
Echt walgelijk en zo slecht voor de ontwikkeling van de kinderen/pubers.
Makkelijk oordelen zo. Je weet toch helemaal niet waarom iemand dat wil? Misschien zijn er wel hele goede redenen voor.
Frizz schreef:
29-05-2023 23:50
Misschien is die dochter bang om een stuk in het donker naar huis te fietsen; weten wij veel.

Misschien gewoon eerst even vragen voordat je zo oordeelt?
Verstandige aanvulling. Meteen gooien met modder levert zo weinig op. Los van het feit dat het geen schande is om deze mogelijkheid te gebruiken om goede redenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet doen. Ab-so-luut niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Partner hier heeft zo'n app op zijn telefoon zodat kind kan zien waar hij is. Kind heeft autisme en bij een wandeling in het bos altijd de neiging om weg te lopen/weg te rennen. Toch fijn als je elkaar dan weer terug kan vinden als kind weer eens weggelopen is. Ik kan zeggen dat het een stuk relaxter loopt zo. En nee, we kijken er niet de hele tijd op. Het is bij ons juist andersom bedoeld. Dat kind kan zien waar wij zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat komt altijd uit. Je zegt per ongeluk iets waaruit blijkt dat je iets weet wat je niet kan weten of ze wordt slimmer en draait een programmaatje wat het stiekem volgen kan detecteren. En vertrouwt zij je daarna nog ooit?

Ik zou haar dus de keus laten of ze dat zelf wil. Bespreek de voor- en nadelen. Bij honden en katten kan het overigens wel handig zijn te weten waar ze zijn en die lopen er geen psychische schade van op.
Dan moet het maar zoals het kan
Eerlijk zijn tegen kind is altijd belangrijk.
Maar op een bepaalde leeftijd hoef je echt nog niet te vertellen dat je een tracker hebt geïnstalleerd.
Ik begrijp dat, wanneer je kind bijvoorbeeld 15 is, je niet stiekem moet doen met zo iets. Maar als een kind 6 is en buiten speelt op een plek waar weinig overzicht is dat je dankbaar gebruik maakt van deze mogelijkheid zonder dat te vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Psychische schade nog wel, tjongejonge. Àls je er dan al zo op tegen bent, op het gebruik van die apps, en je moet dat per se uiten, begin dan eens met vragen waarom iemand dit wil. Kan zomaar iets anders achterzitten dan door een aantal hier wordt ingevuld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
29-05-2023 23:50
Misschien is die dochter bang om een stuk in het donker naar huis te fietsen; weten wij veel.

Misschien gewoon eerst even vragen voordat je zo oordeelt?
Nou zeg dat! Ziekelijk nog wel, man man. Misschien wil dochter het zelf wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gebruiken maps. Je kind krijgt dan wel regelmatig (iedere 3 maanden?) de vraag of locatie delen nog aan moet blijven.

Hoezo zouden ouders de locatie niet mogen zien? De halve wereld volgt je kind via snapchat.
Alle reacties Link kopieren Quote
BlaBla schreef:
30-05-2023 06:39
Eerlijk zijn tegen kind is altijd belangrijk.
Maar op een bepaalde leeftijd hoef je echt nog niet te vertellen dat je een tracker hebt geïnstalleerd.
Ik begrijp dat, wanneer je kind bijvoorbeeld 15 is, je niet stiekem moet doen met zo iets. Maar als een kind 6 is en buiten speelt op een plek waar weinig overzicht is dat je dankbaar gebruik maakt van deze mogelijkheid zonder dat te vertellen.
Maar waarom wel stiekem doen voor een kind van zes?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven