Computer ineens traaaag

03-09-2010 11:50 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai ik heb een Compaq laptop van ongeveer 4 jaar oud.

Heel lang heb ik geen gedoe gehad maar sinds een paar weken is tie ineens heel traag, reageert internet niet en loopt ie vast. Ik heb Norton erop zitten en draai regelmatig het hele riedeltje van scans, updates backups etc etc af. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik eventueel kan doen, want dit is wel heel vervelend internetten.

Thanks
Je systeem schonen, dat vind je onder "onderhoud". Dan wordt alles weer netjes op een rijtje gezet en krijg je meer lucht op je schijfruimte. Ik weet even niet meer hoe het precies heet, sorry.
Hai Cateautje bedankt voor je snelle reaktie, maar dit heb ik al gedaan en is dus niet het probleem.

Groetjes
Heb je Norton er net op gezet?

Kan namelijk zijn dat de standaard Windows firewall en virusscan tegen die van Norton inwerkt, dan gaan ze elkaar blokkeren.

Je kan dan het beste de windows bescherming uit zetten.
PC een keer helemaal leeg halen, windows opnieuw installeren en een andere virusscanner nemen dan Norton want die vreet veel vermogen en bemoeit zich met veel programma's waar hij zich niet mee hoeft te bemoeien.
Heb je al contact opgenomen met je provider?
quote:diedietje schreef op 03 september 2010 @ 12:12:

Heb je Norton er net op gezet?

Kan namelijk zijn dat de standaard Windows firewall en virusscan tegen die van Norton inwerkt, dan gaan ze elkaar blokkeren.

Je kan dan het beste de windows bescherming uit zetten.Diedietje, Norton zit er al vanaf dag 1 op dus dat is het niet. Windows bescherming staat inderdaad uit.
Paloma, wat kan mijn provider hier mee doen dan?

Kipstra, ik ben niet heeel handig met computers dus ehh computer leeghalen en alles opnieuw installeren? HOE???

En Norton zit er al vanaf het begin op en nooit problemen mee gehad, het abonnement loopt nog tot volgend jaar door. Maar kan dat dan ineens problemen geven?
Heb je Windows XP? Dat probleem speelt bij heel veel mensen de laatste tijd en de oorzaak is nog niet bekend. Je zou kunnen proberen recente updates eraf te halen via het Configuratiescherm > Software en dan links ergens klikken op Updates weergeven en dan de Windows updates van de laatste tijd verwijderen. Ook scheelt het als je kijkt hoeveel schijfruimte je vrij hebt via de Verkenner..
Ha Schorpioentje ik heb Vista. Schijfruimte zal ik nog even checken..
Ik heb super anti spyware, free edition. Er is heel wat rotzooi van mijn compje afgehaald en hij werkt nu een stuk beter. Ik scan elke dag, werkt als een trein.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Op de D schijf 20% beschikbaar en de C schijf 40 %...

die 20 lijkt me vrij weinig kan ik hier iets mee doen en hoe?
quote:ChantalJS schreef op 03 september 2010 @ 12:23:

Paloma, wat kan mijn provider hier mee doen dan?

Kipstra, ik ben niet heeel handig met computers dus ehh computer leeghalen en alles opnieuw installeren? HOE???

En Norton zit er al vanaf het begin op en nooit problemen mee gehad, het abonnement loopt nog tot volgend jaar door. Maar kan dat dan ineens problemen geven?

Je onmisbare dingen opslaan op c'droms of een externe harde schijf.

Dan je recovery-cd erin en zijn werk laten doen?
Daar je 2 partities hebt, een C en een D, lijkt de kans mij vrij nihil dat het met de 20% aan nog vrije ruimte op je D schijf te maken heeft. Dat is vaak voor opslag enzo. op de C draait je Vista. Je D kan je nog even laten voor wat het is denk ik.

Je zou ook een systeemherstel kunnen proberen. Hier staat een handleiding voor hoe dat werkt. http://www.vista-helpdesk ... systeemherstel-vista.html
Heb je misschien je virusscanner zo ingesteld dat hij dagelijks scant en is je laptop daarom traag, omdat hij dus aan 't scannen is?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Om de boel wat op te schonen is CCcleaner een handig programaatje. Dit kun je gratis downloaden. Je kunt er een ook scan voor issues laten doen en deze automatisch laten verhelpen.
Windows opnieuw installeren en Norton niet meer gebruiken. Een Windows installatie moet gewoon om de zoveel tijd 'ververst' worden anders gaat ie kuren krijgen.

Norton belast je systeem ook enorm en is tevens een slechte virusscanner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven