Digitaal schrift waar je met de hand kan schrijven

17-08-2018 19:41 48 berichten
Ik zoek een device waar je met de hand kan schrijven en dan je handgeschreven tekst omzet in een word bestand op je laptop.
Weet iemand of zo iets bestaat?
Ik bedoel dan niet zoiets als een iPad.
JollyRider schreef:
17-08-2018 21:55
iPad Pro kan dat wel
Ideaal.
chocolol schreef:
17-08-2018 22:04
Waarom denk je dat? Je schrijft het alsof het waarheid is, ik vraag me af waarom :?:
Ervaring van mezelf en vele anderen.
whitewolves schreef:
17-08-2018 22:04
Voor mijn studie maak ik veel aantekeningen en notities maar wil geen papier verbruiken dus wil het digitaal doen. Later in mijn baan zal ik ook heel veel aantekeningen moeten maken die voor mij en het liefst andere ook leesbaar zijn. Om nou allemaal bomen te kappen voor mijn aantekeningen vind ik zonde. Ik type liever niks op de computer omdat wanneer ik dingen uittypen, ik dan niks heb onthouden van wat ik net heb opgeschreven.
IPad pro lees ik net.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-08-2018 22:05
Ervaring van mezelf en vele anderen.

Want jouw whiteboard-notitieboek-ervaringen heb jij uitgebreid besproken met anderen :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-08-2018 22:05
Ideaal.
Klopt. De eerste tablet waarmee je kan schrijven alsof het op papier is naar mijn ervaring. Ideaal
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
17-08-2018 22:04
Voor mijn studie maak ik veel aantekeningen en notities maar wil geen papier verbruiken dus wil het digitaal doen. Later in mijn baan zal ik ook heel veel aantekeningen moeten maken die voor mij en het liefst andere ook leesbaar zijn. Om nou allemaal bomen te kappen voor mijn aantekeningen vind ik zonde. Ik type liever niks op de computer omdat wanneer ik dingen uittypen, ik dan niks heb onthouden van wat ik net heb opgeschreven.
Electronische devices zijn ook niet bepaald milieuvriendelijk, nog veel slechter dan die paar papiertjes die ook nog gewoon gerecycled kunnen worden..
chocolol schreef:
17-08-2018 22:10
Want jouw whiteboard-notitieboek-ervaringen heb jij uitgebreid besproken met anderen :sarcastic:
Ja, dat doe je wel een smet collega’s, ervaringen uitwisselen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-08-2018 22:10
Want jouw whiteboard-notitieboek-ervaringen heb jij uitgebreid besproken met anderen :sarcastic:
Als je in het onderwijs werkt heeft iedereen om je heen whiteboardschrift ervaringen. Al je directe collega's op je werk en verdere collega's die je ed spreekt.
Mevrouw75 schreef:
17-08-2018 22:14
Electronische devices zijn ook niet bepaald milieuvriendelijk, nog veel slechter dan die paar papiertjes die ook nog gewoon gerecycled kunnen worden..
Het zijn niet een paar. En dat product kan ik jaren gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
17-08-2018 22:16
Als je in het onderwijs werkt heeft iedereen om je heen whiteboardschrift ervaringen. Al je directe collega's op je werk en verdere collega's die je ed spreekt.

En die zeggen allemaal dat je daarmee niet je handschrift kan oefenen? Geloof er niks van.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
17-08-2018 22:20
Het zijn niet een paar. En dat product kan ik jaren gebruiken.
Ik denk dat die papieren die je gebruikt om te noteren echt echt echt milieuvriendelijker zijn dan die devices. Maar goed, ik heb geen cijfers om het te onderbouwen.
Mevrouw75 schreef:
17-08-2018 22:35
Ik denk dat die papieren die je gebruikt om te noteren echt echt echt milieuvriendelijker zijn dan die devices. Maar goed, ik heb geen cijfers om het te onderbouwen.
Als je geen cijfers hebt, hoe weet je dan dat papier milieuvriendelijk is?

Als iemand links heeft hierover lees ik ze graag.
chocolol schreef:
17-08-2018 22:28
En die zeggen allemaal dat je daarmee niet je handschrift kan oefenen? Geloof er niks van.
Prima toch. Zal er niet minder om slapen.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
17-08-2018 22:45
Als je geen cijfers hebt, hoe weet je dan dat papier milieuvriendelijk is?

Als iemand links heeft hierover lees ik ze graag.
een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... oVRaS22DhM
Ik heb het filmpje bekeken maar ik heb nog vraagtekens waar ze ten eerste de data vandaan halen en hoe energie zuinig de computer is waar ze het over hebben. Zo'n papier tablet baterij gaat 3 weken mee. Ook denk ik dat na x aantal jaar de energie die zo'n device gebruikt minder zal zijn dan jaar in, jaar uit papier te gebruiken en te recyclen.
Alle reacties Link kopieren
Neem dan recycled papier. En doe je aantekeningen na het scannen bij oud papier...

Ik maak ook het liefst aantekeningen op papier ipv intypen... gebruik geen handschriftherkenning (is niet nodig, want ik heb onthouden wat ik heb opgeschreven)
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
18-08-2018 17:04
Ik heb het filmpje bekeken maar ik heb nog vraagtekens waar ze ten eerste de data vandaan halen en hoe energie zuinig de computer is waar ze het over hebben. Zo'n papier tablet baterij gaat 3 weken mee. Ook denk ik dat na x aantal jaar de energie die zo'n device gebruikt minder zal zijn dan jaar in, jaar uit papier te gebruiken en te recyclen.
Het gaat natuurlijk niet alleen om energieverbruik, maar ook om de chemicaliën in je apparaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas geleden deze gekocht, omdat ik vaak aantekeningen maak tijdens gesprekken oid en die heb ik daarna niet meer nodig. Deze kun je wissen door hem met een mok water in de magnetron te zetten. Je hebt er alleen wel speciale pennen voor nodig.

https://www.bol.com/nl/p/rocketbook-wav ... 071457047/

Ik merk dat ik meer aandacht aan het schrijven besteed, omdat ik er wel voor wil zorgen dat de tekst leesbaar is en je toch iets wankwaliteit verliest door het omzetten naar een digitaal bestand.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 19-08-2018 12:14
22.67% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-08-2018 19:55
Je handschrift verbeter je alleen maar door met pen (liefst een vulpen) op papier te schrijven.
Nee hoor, ken nog wel twintig manieren meer om handschrift te verbeteren.
En ik schrijf zelf ook liefste met een vulpen maar dat is erg persoonlijk. Voor linkshandigen vaak erg vervelend juist.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-08-2018 20:28
Je hoeft het ook niet weg te gooien. Schrijf een keer een leuke kaart aan een vriendin, of een tante die je graag mag, of een kennis uit het buitenland. Dus niet alleen je naam erop zetten, maar echt een klein briefje schrijven in die kaart. Schrijf de enveloppe ook met de hand (dus geen geprinte adressticker). Dat soort dingen.

Of schrijf gewoon een keer met de hand een boodschappenbriefje of iets anders wat je toch nodig hebt.
Dit inderdaad. Juist heel zen om met de hand alledaagse dingen te schrijven.
Zorg dat er op tafel altijd pen/potlood en papier klaarligt, zodat je ook écht dagelijks oefent
V1k1ng schreef:
19-08-2018 12:07
Ik heb pas geleden deze gekocht, omdat ik vaak aantekeningen maak tijdens gesprekken oid en die heb ik daarna niet meer nodig. Deze kun je wissen door hem met een mok water in de magnetron te zetten. Je hebt er alleen wel speciale pennen voor nodig.

https://www.bol.com/nl/p/rocketbook-wav ... 071457047/

Ik merk dat ik meer aandacht aan het schrijven besteed, omdat ik er wel voor wil zorgen dat de tekst leesbaar is en je toch iets wankwaliteit verliest door het omzetten naar een digitaal bestand.
Dit ziet er mooi uit. Geeft het dezelfde weerstand als papier?
Hoeveel bladzijden zitten er in zo’n schrift?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
19-08-2018 12:27
Dit ziet er mooi uit. Geeft het dezelfde weerstand als papier?
Hoeveel bladzijden zitten er in zo’n schrift?
Weerstand is sowieso anders, omdat je er niet met een normale pen op schrijft. Maar door de eigenschappen van de inkt in de pen (het doet me een beetje denken aan een vulpen) ga ik in ieder geval beter schrijven.
Zitten 40 pagina's in, maar aangezien je dus alles direct in kan scannen met de app ben ik nog niet verder gekomen dan pagina 10 met schrijven.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Is een bam-book niet zoiets? Zou je eens moeten googlen, staat me bij dat dat ding kan wat jij wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven