Draadloze Oordopjes

13-04-2021 09:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik luister de laatste tijd erg veel podcasts en andere dingen waarvoor ik mijn koptelefoon (on-ear) nodig heb. Nu is het alleen zo dat ik deze na een tijd niet lekker vind zitten en hij ook nogal wat plek inneemt. Nu bedacht ik me dat ik mezelf misschien wel draadloze oordopjes cadeau kan doen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik twijfel heel erg tussen duurdere/kwalitatievere oortjes of goedkopere/mindere kwaliteit. Mijn punt is vooral dat ik bang ben om ze kwijt te raken, want ze zijn immers vrij klein.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik raak ze eigenlijk nooit kwijt en doe ik dat wel dan gebruik ik de functie van Apple om ze te vinden. Ik heb de goedkope AirPods. Zonder noice cancelling. Erg tevreden mee.
De Samsung buds vielen uit mijn oor tijdens het afrekenen bij de zelfscan. Moest op mijn knieën om de wegrollende bud onder het scherm vandaan te grissen. Heb daarna wat grotere siliconen oortjes om de buds heen gedaan zodat ze beter in mijn oor zitten maar alsnog voel ik ze te veel zitten en dat voelt onprettig.

Gebruik ze af en toe voor het bellen maar voor podcasts gebruik ik de meer prettige Apple vaste oortjes. De Apple draadloze oortjes vind ik nog te duur en had al over de honderd euro voor de Samsung buds neergelegd.

Succes met je zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
13-04-2021 09:55
Ik raak ze eigenlijk nooit kwijt en doe ik dat wel dan gebruik ik de functie van Apple om ze te vinden. Ik heb de goedkope AirPods. Zonder noice cancelling. Erg tevreden mee.

Oh, dat is wel een handige feature. Ik weet alleen niet of ik wel een Apple product wil, want ik vind ze altijd behoorlijk overprized en ik zie het nog wel gebeuren dat ze niet goed samenwerken met mijn niet-Apple producten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb simpele earbuds gehad, die vielen steeds uit mijn oor. Daarna nep airpods, die waren snel stuk, en nu echte airpods. Wat een verademing! Ik gebruik ze elke dag, had ik veel eerder moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
in dit huishouden 2 personen met airpods zonder noice cancelling. allebei zijn ze erg tevreden er over, ze gaan al anderhalf jaar mee zonder problemen en je hoeft ze niet heel veel op te laden. Een stel airpods is zelfs mee gewassen in de wasmachine maar doet het nog zonder problemen.

Dochter heeft een stel oortjesdie ongeveer 90 euro kosten (weet het merk niet), gekregen bij een abonnement. Na een jaar gebruik zijn ze elke keer heel snel leeg, ze moet ze heel vaak opladen. ook het gebruik (volgende nummer door er tegen aan te tikken/vegen) werkt niet goed.

Last van uit je oren vallen hebben ze alle drie niet.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Doe maar geen Apple kopen want inderdaad overpriced en functies die je niet kan gebruiken omdat je verder geen apple spul hebt. Jabra is een goed merk maar misschien duur. JBL doet het okay uit ervaring en kan je mee beginnen voor een redelijke prijs.

Wat betreft uit het oor vallen, je kan simpelweg de pech hebben dat je gehooringang te veel afwijkt van de standaard maten. Daar heb ik zo snel geen oplossing voor helaas.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele goedkope, QCY qs1, ruim 2 jaar geleden besteld uit China voor ±19 euro. Blijven prima zitten, geluid is boven verwachting voor die prijs en de batterij gaat erg lang mee
Ik heb de AirPod pro van Apple met noise canceling. Heel fijn. Hiervoor alie express variant maar nooit meer.
Zoon heeft ze van senheiser. Die werken met zijn Android telefoon heel goed. Duur !
Ik heb een (duurdere) variant van deze https://www.amazon.nl/Draadloze-Beats-F ... B08L6YRFDC

Heel blij mee. Wel soort van draadloos, maar niet snel kwijt.
Niqqi schreef:
13-04-2021 09:57
Oh, dat is wel een handige feature. Ik weet alleen niet of ik wel een Apple product wil, want ik vind ze altijd behoorlijk overprized en ik zie het nog wel gebeuren dat ze niet goed samenwerken met mijn niet-Apple producten.
Op zich werken ze heel goed met de niet-apple telefoon van mijn partner ook, en met mijn niet-apple voor ik een iphone had. En ik gebruik ze verder bij mijn laptop van een windows-merk. Ze zijn wel duur, maar wat de draadloze oordopjes betreft zijn andere merken nog niet zover als apple qua kwaliteit (toen ik het onderzocht),.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ja ik begin toch te twijfelen om misschien toch mezelf Apple AirPods Pro te doen. Ik zie op dit moment niet veel andere oortjes die dezelfde features hebben..
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van me attendeerde mij op deze: https://nrcwebwinkel.nl/oordopjes

Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar hij vindt ze een goed alternatief voor de duurdere versies en hij is best kritisch qua geluid.
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
13-04-2021 10:20
Hmm, ja ik begin toch te twijfelen om misschien toch mezelf Apple AirPods Pro te doen. Ik zie op dit moment niet veel andere oortjes die dezelfde features hebben..
Ik zou het doen, ik ken niemand die er spijt van heeft.
Ik heb de vorige versie en die gaat maar niet stuk dus voor mij nog geen reden om de betere en nieuwere versie te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende goedkopere draadloze oordopjes gekocht en geprobeerd. (Heb 4 verschillende setjes liggen 🙈) Waarvan de kwaliteit slecht was. En ik uiteindelijk ook meer dan 100 euro totaal voor kwijt was.
Achteraf had ik beter meteen Samsung Galaxy Buds kunnen kopen.
Wat een verademing vergeleken met die goedkopere zeg.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook van die oordopjes die in je nek zitten.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_j ... 23740.html

Zoiets bijv, maar werkt wel draadloos, maar je raakt ze dan minder snel kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu goedkopere gekocht met goede reviews op bol.com
Mochten ze toch niet goed genoeg zijn kijk ik wel verder naar duurdere doppen.
Alle reacties Link kopieren
Net te laat, ik opende hier twee maanden geleden een topic over:
digi/welke-earpods-zijn-aan-te-raden/li ... #p32574730

Ben toen uiteindelijk voor de Beats Flex gegaan, heel tevreden mee!
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven