E-reader

30-04-2021 19:35 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedacht dat ik ooit hier over zou gaan nadenken, maar twijfel er over om een e-reader aan te schaffen.
Mijn dochter heeft sinds kort de Kobo nia en ik heb daar nu voor mezelf een boek opgezet. Ik moet toegeven, het leest heel prettig en licht.

Maar omdat het mijn dochter haar e-reader is wil ik dat ding ook echt van haar laten zijn. Ik vind de Nia heel prima werken, maar aangezien er ook duurdere kobo varianten te koop zijn vraag ik me af wat ik mis als ik voor de goedkoopste ga.
Is bijvoorbeeld dat speciale licht voor in het donker lezen echt een meerwaarde?

Iemand die hier een E-reader heeft en me zijn/haar ervaringen wil delen?

Verder de vraag; neem ik dan een Kobo plus abonnement of bijv Bookchoice? Of gewoon af en toe een boek kopen?
Ik wil wel echt meer gaan lezen, verslond vroeger het ene boek na de andere. Heerlijk vond ik dat.

Graag jullie tips, ervaringen etc.
Ben je lid van de bibliotheek? Daar kan je ook veel ebooks lenen. Ik heb een kobo libra h20. Dat licht vind ik heeeeel fijn, vooral voor in bed of in het donker lezen. Ik weet niet goed welke functies verder verschillen van goedkopere. Ik lees niet genoeg voor een kobo plus abonnement momenteel, dus leen gewoon bij de bieb
Ik vind achtergrond verlichting heel fijn. Dat zou voor mij een must zijn. Ik heb zelf een kobo+abonnement. Maar ik lees heel veel.
Ik ben geen lid van de bieb. Ik vergeet boeken terug te brengen en ik vond de hoeveelheid ebooks de laatste keer dat ik keek tegenvallen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een online bieb abbo voor 45.- per jaar. En daarnaast sluit ik wel eens een kobo plus abbo af voor een maand om dat nieuwere boek te lezen waar ik zo nieuwsgierig naar was (niet vergeten stop te zetten 😉) maar dan is het wel ook meteen weg uit je geheugen... soms koop ik ook een los ebook. bieb heeft in principe voldoende voor me. Ook luisterboeken trouwens maar goed, die luister je niet met je e-reader 😉

Achtergrondverlichting vond ik in eerste instantie niet nodig. Achteraf super blij dat ik een lichtje heb. Zou een nieuwe enkel met licht kopen!
namensgebruikersnaam wijzigde dit bericht op 30-04-2021 19:48
23.88% gewijzigd
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo Clara HD. Ik vind het echt een superfijn ding! Het is heel prettig dat het licht qua kleur aangepast kan worden voor 's avonds lezen. Ik merk dat dat veel minder vermoeiend is aan mijn ogen, en heel rustig leest waardoor ik toch als mijn ogen al moe zijn toch fijn nog even kan lezen.

Een kobo plus abonnement vind ik heel handig, alleen is het jammer dat daar niet gelijk de nieuwste boeken op staan. Maar als ik daar toch niet op kan wachten, dan koop ik die weleens alsnog gelijk.
Kobo met licht is echt een must. Ik kan dan doorlezen in bed zonder man te storen maar ook wordt het in sommige landen vroeg donker (vakantie) en dan is het fijn dat je niet steeds op zoek hoeft naar een lamp en in het vliegtuig is het ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kobo h20 omdat ik het heel fijn vind om in bad te lezen. En inderdaad, dat licht in de ereader. is wel ontzettend fijn.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Hier een Kobo Clara HD, superfijn ding. Ik wil niet anders, ik wil zelfs geen papieren boeken meer lezen :)
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
De nia heeft toch ook licht?
Ik heb de h2o. Niet omdat ie nat mag worden maar omdat dat scherm iets groter is. Maar ik heb m al een paar jaar en weet dus niet of dat nog steeds zo is.
Ik lees veel. Bril af, lettertype iets groter, dan is een iets groter scherm fijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een e-reader. Op zich prima ding, achtergrondverlichting, makkelijk in gebruik, werkt verder prima. Maar ik heb nu in de caravan toch weer gewone boeken bij :mrgreen: op de 1 of andere manier vind ik het toch gewoon prettiger. Met de e-reader heb ik eigenlijk maar 1 boek uit gelezen ooit. Bij de rest verloor ik mijn concentratie op een gegeven moment en ging ik op zoek naar een ander boek wat er op stond om te lezen. Nu met gewone boeken verslind ik ze weer. Geen idee waardoor het komt. Misschien omdat je dan kan zien hoe ver je bent ofzo in je boek of toch gewoon omdat ik een echt boek in handen heb. Geen idee, maar voor mij werkt het dus niet echt :biggrin: mijn man vind het wel helemaal geweldig! Die is vanaf het begin enthousiast erover, maar bij mij is dat enthousiasme verdwenen na een tijdje.

Boeken download ik trouwens. Heb geen abonnement ofzo. Gelukkig niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op aanraden van hier overigens de Kobo H20 genomen, en heb nog geen dag spijt. Ik lees veel meer dan ik deed toen ik nog gewone boeken las. Mijn ogen zijn wat slechter geworden, maar met het instellen van de e-reader heb ik daar geen last meer van.
Super fijn ook met dikke boeken geen zwaar boek meer in je handen.
Geen nachtlampje meer nodig, kan lezen wanneer en waar ik wil ongeacht hoe de lichtinval is.

Ik heb een Kobo plus abonnement en die haal ik er makkelijk uit.

Ik was ook een fervent boeken lezer, heb me er tegen verzet om aan de reader te gaan, maar als deze morgen kapot gaat is er binnen een dag een nieuwe, ik wil echt nooit meer anders.
Ik vind ook een groot voordeel van de e-reader dat je het lettertype kunt aanpassen. Ik heb niet zulke goede ogen en kan normaal zonder bril echt niet lezen maar op de e-reader dus wel. Vind het idd ook ideaal dat je het licht 's avonds/'s nachts niet aan hoeft te doen om in bed te kunnen lezen, en hij is lekker licht om vast te houden. Ik lees graag dikke boeken en dat is soms toch ook onhandig in bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een ouder kobo (de Glo), maar ik vind het echt ideaal. Ik ben lid van de online bibliotheek en leen daar mijn boeken. Vaak als je al een gewoon abonnement hebt, krijg je het online abonnement erbij.

Ik lees heel erg veel en ook van alles door elkaar. Ik zit te overwegen om voor een kobo-plusabonnement te gaan omdat je dan net weer meer aanbod hebt. Aan de andere kant, twijfel ik, want ik moet ook andere dingen doen dan lezen. :-D

Kostentechnisch is het voor mij gewoon veel gunstiger dan een gewone bibliotheek of zelf kopen. En daarbij heb ik altijd een paar boeken bij mij, dus ik kan altijd door blijven lezen.

Trouwens, ik heb hier ook gewoon nog stapels gewone boeken die ik lees of heb gelezen. Papier vind ik nog steeds mooi/fijn, dus van mijn favoriete boeken heb ik nog een papieren exemplaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! De Nia heeft inderdaad ook gewoon licht er in, dus in het donker lezen is geen probleem.

Ik zal ook eens kijken wat de bieb aan e-books heeft. Nu geen abonnement meer, dus die zal ik dan opnieuw moeten afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Kobo plus heb ik trouwens ook, maar dat is eigenlijk best k*t. Alles wat ik wil lezen, zit niet in Kobo plus, ik moet dus meestal gewoon betalen voor wat ik wil lezen. Ik ben alleen te lui om het op te zeggen.
't Is al met al een heel gedoe
Ik heb een oude Kobo Glo die het al 5 jaar doet.
Het licht op de achtergrond vind ik echt ideaal, ik lees regelmatig in het donker in bed met het licht op de laagste stand, daar word je lekker duf van ;-D
Kobo abonnement heb ik een poosje gehad vorig jaar, maar ik vond dat er erg weinig keus was. Gebeurde te vaak dat ik over een leuk boek hoorde/las, maar dat ie dan niet op Kobo stond. Als je van een bepaald genre houdt en verder niet per se heel kieskeurig bent qua schrijvers, dan is het misschien wel wat. Vond het namelijk wel ideaal om zo hup, op een boek te klikken en meteen te kunnen lezen zonder nog met kabeltjes in de weer te moeten.
Ik heb de Kobo nia en een Bookchoice abo.

Volledig tevreden mee.
Geronimo2 schreef:
30-04-2021 20:05
Kobo met licht is echt een must. Ik kan dan doorlezen in bed zonder man te storen maar ook wordt het in sommige landen vroeg donker (vakantie) en dan is het fijn dat je niet steeds op zoek hoeft naar een lamp en in het vliegtuig is het ook heerlijk.

De goedkoopste Kobo nia heeft ook licht. Alleen niet dat speciale rustig voor de ogen nachtlicht.
Ik heb de kobo h2o met een biebabonnement. In de zomervakantie neem ik een maand een kobo- abonnement bij.
Wat bedoelen jullie met kobo h20? De aura? Want er zijn meerdere h20 versies.
Sága schreef:
01-05-2021 17:21
Wat bedoelen jullie met kobo h20? De aura? Want er zijn meerdere h20 versies.
Ik heb een kobo aura h2o. Toen ik hem kocht was het de enige h2o.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Pocketbook touch HD3 en een abonnement op de bibliotheek. Tot nu toe kan ik daar nog steeds boeken naar mijn zin vinden.
Ooit de Pocketbook aangeschaft, omdat dit de enige was met ook knopjes. Ik werd toen helemaal kriebelig van enkel touchscreen. Volgens mij heeft Kobo inmiddels ook wel knopjes.

Mijn man heeft wel een Kobo met Koboplus. Daar is hij ook tevreden over.

Zonder licht zou ik echt niet meer kunnen. Ideaal ook op de camping.
Wij kamperen altijd zonder stroom, en de accu van mijn ereader gaat echt lang mee.
Taartje34 schreef:
01-05-2021 21:57
Ik heb een Pocketbook touch HD3 en een abonnement op de bibliotheek. Tot nu toe kan ik daar nog steeds boeken naar mijn zin vinden.
Ooit de Pocketbook aangeschaft, omdat dit de enige was met ook knopjes. Ik werd toen helemaal kriebelig van enkel touchscreen. Volgens mij heeft Kobo inmiddels ook wel knopjes.

Mijn man heeft wel een Kobo met Koboplus. Daar is hij ook tevreden over.

Zonder licht zou ik echt niet meer kunnen. Ideaal ook op de camping.
Wij kamperen altijd zonder stroom, en de accu van mijn ereader gaat echt lang mee.

Ja de Libra. Ik heb daar de h20 versie van. Vindt de bladerknopjes ook fijn.
Idris schreef:
01-05-2021 21:47
Ik heb een kobo aura h2o. Toen ik hem kocht was het de enige h2o.

Volgens mij is de libra H2O de opvolger van de aura H2O
De aura is inmiddels ook niet meer (nieuw) te koop.
PoezzinBoots schreef:
01-05-2021 22:02
Volgens mij is de libra H2O de opvolger van de aura H2O
De aura is inmiddels ook niet meer (nieuw) te koop.
Ja dat was heel gek, want het is een heel ander model. Mijn aura was kapot en ik kreeg van Coolblue een nieuwe en toen was ie er opeens niet meer. Toen de Libra h20 gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven