Facebook en privacy

10-12-2010 17:49 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me het volgende af. Het is natuurlijk bekend dat facebook eigenlijk de rechten heeft op je foto's wanneer je ze daar plaatst.

Maar hoever gaat dat, wanneer je foto's verwijderd dan zijn ze toch gewoon weg, of blijven ze in het bezit van facebook en kunnen ze verder gebruikt worden na weghalen?

Zal wel beetje domme vraag zijn maar heb me er nooit in verdiept.

Kijk ik snap dat mensen je foto's kunnen kopiëren maar goed dat is logisch.

Het gaat voor mij om twee dingen. Anonieme sexy foto's en voor een ander profiel ben ik van plannen om schilderijen te plaatsen, foto's daarvan. Is dit aan of af te raden dan, met name de schilderijen vraag ik me af?
Ik dacht dat het zo was, als het eenmaal geplaatst was, dat ze dan alsnog de rechten erop hebben ook al heb je ze later weer verwijderd. Dat is wat ik eruit begrijp, correct me if I'm wrong!
Waarom krijgt Facebook de rechten van je foto's?

Kijk, ik kan me best voorstellen dat ze niet kunnen garanderen dat anderen foto's kopiëren, maar de rechten van de foto's? Lijkt me dat die rechten nog altijd bij de maker liggen....
Goed van mij trouwens dat ik verder niks met Facebook doe....

Vind het namelijk belachelijk dat een ander vindt dat mijn foto's van hem zijn...
Ik wist niet eens dat Facebook de rechten heeft op iemands foto, zelfs als deze verwijderd zijn. Maar dit betekent toch niet dat ze er zomaar iets mee mogen doen? Anders zou het wel een beetje te gek voor woorden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven