Geen iTunes factuur gekregen - hoe aankopen of factuur zien?

10-12-2019 09:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, hopelijk kan iemand mij helpen.

Als ik een aankoop doe via de App store of iTunes op mijn telefoon of laptop, wordt die betaald via mijn creditcard. Ik kreeg dan altijd een factuur per mail en dan kon ik precies zien wat er gekocht was. Ook kreeg ik tot begin oktober maandelijks een factuur van de 99 cent die ik betaalde voor extra iCloud opslagruimte. Echter: opeens zie ik op mijn creditcardafschrijving steeds bedragen staan van apple.com/bill iTunes.com van een aantal keren 2,99 en ook 3,49 en 3,99 terwijl ik er al een eeuwigheid niets meer gekocht heb. Er staat ook geen specificatie bij. Het rare is dat ik er geen factuur van heb gekregen en ook in november en december geen factuur meer van die iCloud opslagruimte. Ik wil weten waarom dat geld is afgeschreven, maar ik heb geen idee hoe ik daar achter kan komen. Weet iemand of je ergens je aankopen of facturen kan terugzien?
Ik zie ook nergens mogelijkheden om contact op te nemen met Apple over dit soort dingen.

Ik heb nu wel mijn cc van iTunes los gekoppeld trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Had je dit al geprobeerd :
https://support.apple.com/en-us/HT204088 ?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-12-2019 09:57
Had je dit al geprobeerd :
https://support.apple.com/en-us/HT204088 ?
Nee, nog niet, bedankt! Het rare is dat die onverklaarbare aankopen er niet in terug te vinden zijn... En ik zie nu ook dat die 2,99 elke week terugkomt sinds 12 november :-?
Alle reacties Link kopieren
Elke week? Geen abonnement op een app toevallig? Sommige apps schrijven per week geld af.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
10-12-2019 10:12
Elke week? Geen abonnement op een app toevallig? Sommige apps schrijven per week geld af.
Ja, elke dinsdag. Maar ik heb zelf geen abonnement voor zover ik weet. Dan zou dat toch ergens terug te vinden moeten zijn? Ik vind het ook heel raar dat ik plotseling geen facturen meer krijg terwijl mijn e-mailadres er nog wel aan gekoppeld is.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-12-2019 10:07
Nee, nog niet, bedankt! Het rare is dat die onverklaarbare aankopen er niet in terug te vinden zijn... En ik zie nu ook dat die 2,99 elke week terugkomt sinds 12 november :-?
Zijn er familieleden gekoppeld aan jouw cc?
(Edit; volgens mij zou je dan wel mails moeten krijgen)

Ik zou contact opnemen met je credit card issuer.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-12-2019 10:16
Zijn er familieleden gekoppeld aan jouw cc?
Nee, ik ben de enige.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-12-2019 10:16
Zijn er familieleden gekoppeld aan jouw cc?
(Edit; volgens mij zou je dan wel mails moeten krijgen)

Ik zou contact opnemen met je credit card issuer.
Ik heb hem van de Rabobank, zij kunnen daar toch ook niks mee?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-12-2019 10:16
Zijn er familieleden gekoppeld aan jouw cc?
(Edit; volgens mij zou je dan wel mails moeten krijgen)

Ik zou contact opnemen met je credit card issuer.
Ook als ze de cc hebben gekoppeld aan hun eigen Apple account? Want ik heb wel eens iets gekocht via de cc van m’n moeder en ik kreeg de mail omdat het op mijn eigen account was. Al is dat al wat jaren geleden.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Als er niks in je geschiedenis staat en niemand anders aan je gelinkt is, lijkt het erop dat iemand je kaart misbruikt. Credit card maatschappij bellen lijkt me dan de volgende stap.
Alle reacties Link kopieren
Voor de zekerheid ook die even bekijken: https://support.apple.com/en-us/HT202039
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Je kan je abonnementen terug vinden onder je account en daar ook stopzetten.
In iTunes
pamelacourson schreef:
10-12-2019 10:07
Nee, nog niet, bedankt! Het rare is dat die onverklaarbare aankopen er niet in terug te vinden zijn... En ik zie nu ook dat die 2,99 elke week terugkomt sinds 12 november :-?
Kijk eens bij je abonnementen, heb je daar niet iets perongeluk afgesloten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks verder kijken. Er staan geen abonnementen gekoppeld aan mijn account trouwens, als ik kijk. Heel raar dit.
Ik begrijp niet zo goed waarom je hier zo rustig onder bent. Er wordt geld van je creditcard afgeschreven zonder dat je weet waarvoor het is. Het eerste wat je dan doet is toch contact opnemen met de creditcardmaatschappij? En anders met Apple. Telefoonnummers zijn zo te googelen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al wat meer te weten gekomen Pamela?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven