Geld verdienen met Youtube

16-05-2021 08:44 37 berichten
Ik heb vorige maand een video geüpload en die kreeg best veel views. Ik stond er zelf een beetje verbaasd van te kijken. Ik kreeg ook een aantal abonnees en wat reacties van mensen die enthusiastic waren en vroegen naar meer video’s.
Gisteravond heb ik opnieuw iets geüpload en vandaag ga ik ook het eea uploaden. Ik ga even aankijken hoe dat gaat.

Ik heb specifiek vragen over het monitizen van mijn kanaal. Heeft iemand daar ervaring mee? Tips zijn welkom!
Lollypop68 schreef:
16-05-2021 09:52
Wie kijkt er nou zo lang ipv het weg te klikken na 5 seconden?
Je kan als Youtuber er ook voor kiezen, niet weg-klikbare advertenties te plaatsen. Of midden in je filmpje weer een reclame stukje.

Of je dat moet doen is een 2e, je verdient er meer aan, maar het kan zijn dat je dan volgers verliest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter verdient goed met haar YouTube kanaal. Omgerekend ongeveer 10 euro per maand (ze betalen uit bij 50,- geloof ik). Maar ja, mijn dochter is dan ook 12 jaar oud en voor haar is die 10 euro bijna een verdubbeling van haar maandinkomen. Ze begon met filmpjes ontwerpen toen ze 9 jaar was en na 1.5 jaar kreeg ze voor het eerst uitbetaald. Ze heeft ook meer dan 1000 volgers. Ze is er ongeveer vijf tot tien uur per week mee bezig en maakt een soort hippe tekenfilmpjes die graag bekeken worden door tieners. Supercreatief en een leuke hobby!

Wat ik zie is dat youtubers die echt iets kunnen, steeds populairder worden. De oude club had genoeg aan 'unboxing', wat eten wij vandaag, zo ruim ik mijn kamer op of een of andere challange. Die markt is meer dan verzadigd en men raakt er op uitgekeken bij nieuwkomers. Mensen die hier al bekend mee zijn/ naam hebben opgebouwd, verdienen er soms nog steeds flink aan, maar ook dat wordt minder.
De nieuwe lichting maakt zelf clips, bewerkt filmpjes op hoger technisch niveau of toont een talent (bijvoorbeeld goed kunnen zingen of iets creatiefs maken). Daarmee spring je er echt uit.
hetismogelijk wijzigde dit bericht op 16-05-2021 10:37
0.65% gewijzigd
Mabido schreef:
16-05-2021 10:01
Ik klik reclame onmiddellijk weg.
Hoe dan? Meeste reclame kan je pas na 5 seconden wegklikken.
Tip, kijk ook eens de docu's: Mijn dochter de vlogger en Volg je me nog? op NPOstart.
Felidaes schreef:
16-05-2021 10:01
Bedenk wel dat als je publiek in Amerika gaat bereiken je 24% belasting moet gaan betalen over dat bedrag wat je verdient door Amerikaanse
Waarom is dat?
Flashy schreef:
16-05-2021 10:41
Waarom is dat?
Eerst werd er uitbetaald door Google Ireland, dit is nu overgenomen door de USA waardoor we amerikaanse belasting moeten betalen, mits je amerikaanse volgens hebt.

Een Nederlands YouTube kanaal zal er niet snel last van hebben, de kans dat een amerikaan perongeluk op jouw filmpje klikt is klein.

Je moet wel je belastinggegevens invullen en naar Amerika sturen. (online) (Formulier W-8BEN-E)
En een certificaat ondertekenen: 'Certificate of No US Activities'
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 16-05-2021 10:58
8.70% gewijzigd
TO heeft een permaban vanwege trollen, dus haar/hem/het hoef je niet meer van advies te dienen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Felidaes schreef:
16-05-2021 10:55
Eerst werd er uitbetaald door Google Ireland, dit is nu overgenomen door de USA waardoor we amerikaanse belasting moeten betalen, mits je amerikaanse volgens hebt.

Een Nederlands YouTube kanaal zal er niet snel last van hebben, de kans dat een amerikaan perongeluk op jouw filmpje klikt is klein.

Je moet wel je belastinggegevens invullen en naar Amerika sturen. (online) (Formulier W-8BEN-E)
En een certificaat ondertekenen: 'Certificate of No US Activities'
Dankjewel!
Ik zie dat veel Youtubers niet meer met advertenties werken, maar hun abonnees vragen om hen te steunen via Patreon.
Misschien kijken of zoiets mogelijk is?
Ik kreeg een keer een pop-up van YouTube dat veel mensen zoeken naar wat ik maak en dat ik wellicht meer moest maken. Nog niet gedaan. Ik denk dat ik niet wil verdienen via YouTube direct vanwege regels waar je je aan bindt en enigszins vanwege wat ik zou maken.
Mumper schreef:
16-05-2021 09:01
Ik gooi er effe een PJK in: is daar nou echt geen Nederlands woord voor te bedenken dat monetizen? Allejezus wat lilluk
te gelde maken?
viva-amber schreef:
16-05-2021 08:48
Dat is tegenwoordig echt heel moeilijk.

Om te monitizen heb je meer dan 1000 abonnee's nodig.
En in binnen 1 jaar tijd moeten je videos voor omgerekend 4000 uur bekeken .

Je kan dus pas monitizen wanneer je 1000 plus abbo's hebt en in de voorgaande 12 maanden er voor minimaal 4000 uur is bekeken op je kanaal.

Ik had zelf ook een kanaal met 1 video met 5000 views, maar de regels voor monitizen zijn echt een crime.

Er bestaan best wat kanalen met tips voor beginnende Youtubers oa Thinkmedia met uitleg over monitizen: www.youtube.com/watch?v=8riSzz7r7yc

Ik gebruikt Tubebuddy een marketingtool om te bekijken wat werkte en niet werkte, daarmee kun je van alles uittesten en bijhouden.
Verder volgde ik ook Nick Nimmin zijn kanaal met tips.

Ik ben inmiddels gestopt. Ik heb er veel van geleerd maar het kost echt veel tijd en de markt in NL is gewoon veel te klein.
Vroeger was het lastiger in de zin dat het veel moeilijker was om Youtube Partner te worden. Maar verder is de concurrentie inderdaad moordend. Deals met brands is eigenlijk nog de beste manier om geld te verdienen op YouTube, maar ja, daar heb je eerst views voor nodig, voordat dat een optie is.

TO, deze instructies en regels (geen muziek van anderen gebruiken etc.) van Youtube staan toch gewoon online?
Ik heb al 6 jaar een eigen you tube kanaal, en verdien er leuk aan. Je moet wel investeren in goede spullen laptop, vlogcamera, statief etc.
Verder besteed ik veel tijd aan editten, mailen, samenwerkingen. En ook de content moet leuk en interessant zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven