Geld wel afgeschreven maar niet bijgeschreven Google

31-05-2020 16:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, er is dus iets wat ik wil kopen via Google Play. Dit heb ik vaker gedaan en gaat altijd goed. Ik moet hiervoor 3x een overboeking doen omdat ik niet in 1x het gewenste bedrag kan overmaken. Dit doe ik via IDEAL en gewoon op mijn telefoon. Bij de laatste overboeking werd het bevestigingsscherm echter niet goed geopend en meteen weer afgesloten. Nu is dit geld wél van mijn rekening afgeschreven, maar niet terug te vinden in mijn Google Play saldo. Van de twee voorgaande overboekingen heb ik keurig een bevestiging ontvangen, van de laatste helaas dus niet.
Nu heb ik inmiddels per mail contact opgenomen met Google, maar mijn ervaring is dat dit meestal wel een paar dagen tot zelfs weken kan duren. Alleen heb ik eigenlijk morgen die app nodig die ik dus wilde aanschaffen. :P Iemand nog een trucje, tip, idee? Vind het ook weer zo om dan maar nog een keer dat bedrag over te maken, straks gaat het weer mis. :-(
Heb ik ook wel eens gehad. Meestal adviseren ze om een nieuwe bestelling aan te maken. Systeem herkent namelijk vaak dat er wel een betaling maar geen order is binnen gekomen en boekt dan automatisch terug (bij veel webwinkels e.d. in ieder geval).

Ik zou hem dus gewoon weer kopen, en nogmaals een mail sturen dat je hem inmiddels hebt gekocht in afwachting op een reactie, en het bedrag van de eerste aankoop graag terug op je rekening ziet.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook doen.

*Ik snap niet waarom je drie transacties voor 1 betaling moet doen?*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ah, ach ja, kan natuurlijk een keer gebeuren maar toch vervelend dat mijn geld nu ergens 'zweeft'. Heb uiteindelijk nog een keer overgeboekt en is nu wel goed gegaan. Heb straks waarschijnlijk dus extra Google Play saldo, maar liever dat dan dat ik het helemaal nergens meer terug zie.

@Oudblond: het tegoed kopen kan met een max van €50,- per keer. Ik wil een jaarabonnement ergens afsluiten dus vandaar meerdere keren. Geen idee waarom die max van €50,- erop zit, vind ik ook onhandig.
Als je een creditcard hebt kun je daar meestal ook wel mee betalen bij google play, misschien voor de volgende keer :)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in de supermarkt, sigarenwinkel e.d. ook tegoed kopen voor je Google account. Die kaarten gaan tot 500 euro, dus lijkt me de volgende keer makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen creditcard. Wel een idee om volgende keer inderdaad gewoon tegoed te kopen. Heb inmiddels trouwens wél al mijn geld terug, wat ik niet zo snel had verwacht en het is gewoon teruggestort op mijn rekening. Heb een keurige mail ontvangen waarin staat dat ze op dit moment problemen ervaren met iDeal overboekingen in combinatie met een aantal banken waaronder die van mij. Nu dus super snel opgelost, volgende keer ga ik toch maar even langs de supermarkt :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven