Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
quote:XionZ schreef op 15 juni 2011 @ 21:29:

[...]



Heb je een laptop? Poets je touchpad even en let erop dat je handpalmen hem niet raken tijdens het typen.Dank je, volgens mij was het dat ik ongemerkt het touchpad raakte. Stom dat ik dat niet zelf kon verzinnen. Ik had het ook niet eens door dat ik hem raakte. Nou opgelost.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mooi dat het is opgelost. En nu je andere vragen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm, ik ben op de universiteit en heb even oplader gevraagd aan iemand anders, en di eheeft dezelfde soort oplader en dan doet hij het wel. Het is dus ook mijn oplader
heel kleine vraag maarre hoe kan ik eigenlijk mijn startpagina wijzigen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gebruik je voor browser? Internet explorer ? welk nr?
.
.
heb internet explorer goh ben echt slecht met computers heb werkelijk geen idee hoe ik kan zien welk nummer. Kan iemand me daar ook mee helpen?
toen ik aan het zoeken was naar het ie nummer vond ik de functie om startpagina te wijzigen. Mooi dan zie ik direct jullie als ik ga internetten. Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren Quote
jeeej ibi is nu ook computernerd geworden
Alle reacties Link kopieren Quote
Help! Mijn macbook maakt geluid! Ik snap er niks van, het is nu al een paar dagen, dat mijn macbook zo nu en dan een geluid produceert, dat ik het beste kan beschrijven als twee drumstokjes die 1 keer kort tegen elkaar aan slaan.



Eerst dacht ik dat het misschien een site met een bepaalde advertentie was. Toen dacht ik dat het misschien een geluid van Skype was. Of van Facebook. Deze twee opties heb ik echter uitgesloten want het gebeurt ook wel eens als 1 van deze twee niet open staan.



Ik heb overigens altijd Mail aanstaan, maar dat heb ik al jaren en het geluid hoor ik pas een paar dagen. Het is een paar keer per dag, niet zo vaak dus.

Het is een mysterie en ik ben heel benieuwd wat het zou kunnen zijn! Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kan me helpen met advies?



Ik heb even een leenlaptop van een vriendin. Hij is traag maar deed het verder goed. Tot gister, ik kan met Hotmail niets meer versturen. Hij geeft als reden aan dat ik een update moet uitvoeren van Windows. Aangezien hij traag is en het een paar uur kon duren en je niets anders kan doen op je laptop heb ik het vannacht gedaan. Na veel moeite (4 uur geduurd) was die update erop.



Maar nu kan ik nog niets verzenden, weer diezelfde melding. Ik bij Windows gekeken bij de updates en er staan er nog 67 stuks -schrik-. Als eentje al zo lang duurde, djees, ik wil het helemaal niet. Maar ik krijg geen keuze om de update uit te stellen.



Heeft iemand dit wel eens gehad of liever nog dat iemand weet wat ik nu moet doen.



Bij andere programma's doet hij het ook.



Nog even voor de duidelijkheid, ik wil bijv. een email beantwoorden of een nieuwe versturen, dan sluit hij direct IE af (ook bij FF). Dan krijg ik een schermpje wat het probleem is, en dan geeft hij aan dat die updates nodig zijn. Maar tot gister had hij die updates niet nodig.



Help
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:lareveuse schreef op 18 juni 2011 @ 14:04:

Help! Mijn macbook maakt geluid! Ik snap er niks van, het is nu al een paar dagen, dat mijn macbook zo nu en dan een geluid produceert, dat ik het beste kan beschrijven als twee drumstokjes die 1 keer kort tegen elkaar aan slaan.



Eerst dacht ik dat het misschien een site met een bepaalde advertentie was. Toen dacht ik dat het misschien een geluid van Skype was. Of van Facebook. Deze twee opties heb ik echter uitgesloten want het gebeurt ook wel eens als 1 van deze twee niet open staan.



Ik heb overigens altijd Mail aanstaan, maar dat heb ik al jaren en het geluid hoor ik pas een paar dagen. Het is een paar keer per dag, niet zo vaak dus.

Het is een mysterie en ik ben heel benieuwd wat het zou kunnen zijn! Iemand een idee?

Toevallig een cd in je cd-romspeler zitten?



Anders is het je koeler of je harddisk.
Hááááá! Xander zal XionZ hier een beetje gaan ondersteunen waar nodig



En owww...ik ben G E E N nerd! Laat dat ff duidelijk zijn...
Alle reacties Link kopieren Quote
Xander en Xionz en andere slimme digi mensen!



Zouden jullie alsjeblieft ook nog even naar mijn topic hier op de digi pijler willen kijken? Ik ben bang dat de toegevoegde technische specificaties in de OP iedereen afschrikken, want ik heb nog 0 reacties.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juni 2011 @ 14:30:

Wie kan me helpen met advies?



Ik heb even een leenlaptop van een vriendin. Hij is traag maar deed het verder goed. Tot gister, ik kan met Hotmail niets meer versturen. Hij geeft als reden aan dat ik een update moet uitvoeren van Windows. Aangezien hij traag is en het een paar uur kon duren en je niets anders kan doen op je laptop heb ik het vannacht gedaan. Na veel moeite (4 uur geduurd) was die update erop.



Maar nu kan ik nog niets verzenden, weer diezelfde melding. Ik bij Windows gekeken bij de updates en er staan er nog 67 stuks -schrik-. Als eentje al zo lang duurde, djees, ik wil het helemaal niet. Maar ik krijg geen keuze om de update uit te stellen.



Heeft iemand dit wel eens gehad of liever nog dat iemand weet wat ik nu moet doen.



Bij andere programma's doet hij het ook.



Nog even voor de duidelijkheid, ik wil bijv. een email beantwoorden of een nieuwe versturen, dan sluit hij direct IE af (ook bij FF). Dan krijg ik een schermpje wat het probleem is, en dan geeft hij aan dat die updates nodig zijn. Maar tot gister had hij die updates niet nodig.



Help



Ahhhhh...vandaar dat ik nog geen mailtje van je heb ontvangen



Gewoon de boel volledig updaten MV! Doet ie het daarna nog niet? Dan horen we het wel....
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juni 2011 @ 14:30:

Nog even voor de duidelijkheid, ik wil bijv. een email beantwoorden of een nieuwe versturen, dan sluit hij direct IE af (ook bij FF). Dan krijg ik een schermpje wat het probleem is, en dan geeft hij aan dat die updates nodig zijn. Maar tot gister had hij die updates niet nodig.



Help En wat is het probleem volgens dat schermpje?
quote:bunnerbobbelien schreef op 18 juni 2011 @ 14:36:

Xander en Xionz en andere slimme digi mensen!



Zouden jullie alsjeblieft ook nog even naar mijn topic hier op de digi pijler willen kijken? Ik ben bang dat de toegevoegde technische specificaties in de OP iedereen afschrikken, want ik heb nog 0 reacties.Check! Zal even loeren...
Alle reacties Link kopieren Quote
XionZ;





Download updates for Windows

There was a problem with Windows that caused it to stop working correctly.



Your computer might be missing updates that can help improve its stability and security.



Open Windows Update to check for and install Important and Recommended updates.



Windows Update



In the left pane, click Check for updates. If any updates are found, click View available updates.



Select all Important updates, and then click Install. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.



Note

If you have turned on automatic updating, you might not see any Important updates listed. If this is the case, the updates have already been downloaded to your computer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Xander68 schreef op 18 juni 2011 @ 14:39:

[...]





Check! Zal even loeren...Dank!
Alle reacties Link kopieren Quote
Xan, idd ik kan niet eens antwoorden. Maar ook geen nieuwe email verzenden. Ik ga anders maandag wel naar de bieb maar dan heb je een leenlaptop, dan is het wel handig thuis die dingen te kunnen doen.



Ik baal want ik moest dit weekend wat belangrijke emails eruit sturen.



Maar als 1 update al 4 uur kostte, moet ik dat dan maal 67 doen?



Ik heb in de updates gekeken, is alleen maar over de beveiliging. Is er niet iets dat ik het even kan uitstellen en dan toch emails kan versturen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Die 67 updates zullen wel niet zo groot zijn.....gewoon laten hobbelen MV....
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:

XionZ, 25 minuten geleden



quote:

lareveuse schreef op 18 juni 2011 @ 14:04:

[...]





Toevallig een cd in je cd-romspeler zitten?



Anders is het je koeler of je harddisk.







Het klinkt eigenlijk heel helder, naar mijn idee komt het geluid uit de luidspreker. Maar ik weet het niet zeker. Ik vind het wel een typisch 'mac'-geluidje , het past qua klank goed bij het geluid dat gebruikt woord voor de prullenbak, de geluiden van mail, enzovoorts.

(en als ik het geluid uitzet en ik hoor het daarna nooit meer weet ik alsnog niet of het daardoor komt of door iets anders.. Het is heel onregelmatig)



Geen cd trouwens, en wat betekent het als mijn koeler of harddisk geluid maakt?
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lareveuse schreef op 18 juni 2011 @ 14:04:

Help! Mijn macbook maakt geluid! Ik snap er niks van, het is nu al een paar dagen, dat mijn macbook zo nu en dan een geluid produceert, dat ik het beste kan beschrijven als twee drumstokjes die 1 keer kort tegen elkaar aan slaan.



Eerst dacht ik dat het misschien een site met een bepaalde advertentie was. Toen dacht ik dat het misschien een geluid van Skype was. Of van Facebook. Deze twee opties heb ik echter uitgesloten want het gebeurt ook wel eens als 1 van deze twee niet open staan.



Ik heb overigens altijd Mail aanstaan, maar dat heb ik al jaren en het geluid hoor ik pas een paar dagen. Het is een paar keer per dag, niet zo vaak dus.

Het is een mysterie en ik ben heel benieuwd wat het zou kunnen zijn! Iemand een idee?Ik heb het ook, en volgens mij alleen als Skype aanstaat op de achtergrond...
Alle reacties Link kopieren Quote
hmm.. ik dacht dat ik het laatst had toen skype uit stond, maar wie weet heb ik me vergist. Want het is nog niet zo lang dat ik Skype echt bijna altijd aan heb staan. Het was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het hoorde, maar ik sloot die optie weer uit toen ik het een keer dacht te horen toen skype uitstond.

Vraag me dan wel af wat er in skype gebeurt op dat moment.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven