Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Stacey86 schreef:
22-02-2019 11:35
Als ze jou een bericht heeft gestuurd via Messenger en gelijk naar buiten loopt waardoor ze geen bereik heeft dan krijg je et berichtje pas weer zodra zei zelf Messenger aandoet. Maar dan staat de oude tijd erbij. Heel vaag en heel raar. Maar dat is waarschijnlijk de oorzaak. Is een bug in Messenger.
O dat zou vast kunnen denk ik dan..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Onderbroek 10 jr gratis op te halen te ...........

Afbeelding

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Staat al ruim een week op de weggeef hoek
Gooi die broeken gewoon in de kliko
Niemand die die dingen wil hebben.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Oh gatver die onderbroek..
Alle reacties Link kopieren
Op ‘onze’ weggeefhoek staat iemand die elke week haar boodschappen bij elkaar bietst om maar niks uit te hoeven geven in de winkel. Inmiddels een flinke rel geworden. En nu vraagt ze exact hetzelfde “voor een vriendin die het moeilijk heeft”.
Ik koet eerlijk bekennen dat ik die rel enigszins vermakelijk vindt :popcorn:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Schaamteloos toch? Wie trapt daar nou nog in? Ik zou het ook vermakelijk vinden en steeds checken of er nog wat gepost is. We zijn ergens allemaal weleens beetje ramptoerist toch?😇
Alle reacties Link kopieren
overhemden en stropdassen, te koop wegens andere baan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Deze jonge vrouw met 2 jonge kinderen loopt bij de voedselbank en geeft iedere keer de helft van haar pakket weg. Snap daar niets van.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
17-05-2019 14:56
Deze jonge vrouw met 2 jonge kinderen loopt bij de voedselbank en geeft iedere keer de helft van haar pakket weg. Snap daar niets van.

Afbeelding

Misschien lust ze dit niet of heeft ze allergieën? Wel apart ja.
Raar inderdaad. Je zou toch denken dat je dan bij de voedselbank zegt dat je daar niets mee kunt? Of misschien is ze bang dat ze haar dan arrogant vinden of denkt ze dat ze dan niets meer krijgt.
Tickel schreef:
17-05-2019 14:56
Deze jonge vrouw met 2 jonge kinderen loopt bij de voedselbank en geeft iedere keer de helft van haar pakket weg. Snap daar niets van.

Afbeelding
Ze kan beter naar een ruilsite dan een weggeefsite.Kan ze de producten ruilen voor andere producten welke ze wel eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet weten wat ik met 4 pakken oliebollenmix moet, maar voor de rest: kip, sla, komkommer, soepgroenten...juist gezond voor de kinderen, stuk komkommer mee naar school

pasta blijft toch ook lang goed
Alle reacties Link kopieren
Van oliebollenmix kun je ook krentenbrood bakken. Dus dan heb je 4 krentenbroden extra.
Alle reacties Link kopieren
Je mag gewoon weigeren hoor bij producten.. (Voedselbank)

Gewoon..

Nee op weer zo,n doos oliebollen of hetzelfde thee van al 3 weken achter elkaar,

Of sorry dat blijft liggen. We hebben al 3 pakken thuis.

Kijken ze niet vreemd van op, dan is het voor de ander
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik had er gister onze caravan op gezet, tegen kosten van overname kenteken. Vanochtend geloot, eerste reactie van iemand die niet gewonnen heeft, stonden wel alle namen in de lootmachine, ik ga je een PB sturen. Blij dat ik die naam niet getrokken heb.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
17-05-2019 16:30
Misschien lust ze dit niet of heeft ze allergieën? Wel apart ja.

Dan lust ze veel niet en is ze voor veel dingen allergisch.

Krijgt ze daar dan zo veel dat ze iedere week zoveel spullen weg geeft en blijkbaar genoeg overhoud?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jawel, hier ook weer een. Vorig jaar hadden we in de wijk last van de Buxus rups. Met geen mogelijkheid te bestrijden dus bij iedereen alles dood. Ook die van ons. Nog een dappere poging tot bestrijden gedaan maar het was vechten tegen de bierkaai. Nieuwe planten nu heeft geen zin want de eitjes van die rups zijn er nog dus worden de nieuwe ook aangetast. Zet iemand een foto van zijn (overduidelijk aangetaste en dus bruine dode) buxushaagje erop. "Gratis af te halen. Zit een beestje in maar kan nog best even mee. Wel zelf uitgraven!!!"

Die dingen zijn alleen maar goed voor de gemeente werf en moet je heel voorzichtig in een zak doen zodat zo weinig mogelijk rupsen eruit vallen anders blijf je ze houden. Het is nog erger dan asbest verwijderen.

Graaf je eigen puinzooi uit en breng het weg! Had mevrouw overduidelijk geen zin in.... Die kreeg ook enorm veel reacties op haar bericht en die waren niet positief. Vond ze maar raar "#vooriemanddiehetnietbreedheeft #doeislief"
Ja joh, zadel iemand die het niet breed heeft met een plaag op. Sterker nog, de hele wijk waar die iemand woont! Top idee!
LoveDobby schreef:
03-06-2019 07:44
Ik had er gister onze caravan op gezet, tegen kosten van overname kenteken. Vanochtend geloot, eerste reactie van iemand die niet gewonnen heeft, stonden wel alle namen in de lootmachine, ik ga je een PB sturen. Blij dat ik die naam niet getrokken heb.
OMG dat is toch wel het toppunt!!!
Precies de reden dat ik ook niet aan loten doe. Kijk eerst wie wie is. Liefst iemand waarvan ik weet dat ik ervan op aan kan...
Maar wat een belachelijke reactie. Wat stond er in de pb???
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
03-06-2019 10:50
OMG dat is toch wel het toppunt!!!
Precies de reden dat ik ook niet aan loten doe. Kijk eerst wie wie is. Liefst iemand waarvan ik weet dat ik ervan op aan kan...
Maar wat een belachelijke reactie. Wat stond er in de pb???
Een heel zielig verhaal, haar kind was ziek en ze wilde graag een keer op vakantie. En nog een belediging aan mijn adres.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
03-06-2019 12:18
Een heel zielig verhaal, haar kind was ziek en ze wilde graag een keer op vakantie. En nog een belediging aan mijn adres.

HAHAH het werd dus nog erger! Wat een hebberts zijn dr ook he...
Ik ben juist wel een voorstander van eerlijk loten op weggeefhoeken. Veel mensen doen tegenwoordig "voor de eerste die reageert". Heel oneerlijk want er zijn mensen die hele dagen achter FB zitten en er echt altijd als de kippen bij zijn. Ik vind dat ergerlijk. Ik gun iedereen alles hoor, maar op die manier zijn het steeds dezelfden die alles op mogen halen. Daarom loot ik dus altijd wel. Compleet met foto van de getrokken winnaar als bewijs.

Waar ik me overigens ontzettend aan erger/irriteer (doorhalen wat taalkundig niet correct is) is het feit dat mensen er geen vraagprijs bij zetten en dan overal op reageren met "u heeft pb . Waarom zo geheimzinnig? Blegh! Iemand anders hier zei 't ook al..
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
03-06-2019 22:22
Ik ben juist wel een voorstander van eerlijk loten op weggeefhoeken.

Compleet met foto van de getrokken winnaar als bewijs.
Dit had ik dus ook gedaan, maar was dus niet goed genoeg.

Had nog een reserve geloot voor als het niet door ging, die persoon heeft mij vervolgens heel de dag PB’s gestuurd of ik het al wist en toen ik zei zaterdag een afspraak te hebben (hij moet nog op- en leeggehaald worden) kreeg ik “ja maar ik kan woensdag al”
Such a beautiful place to be with Friends.
Hahah t wordt gewoon nog erger! Wat een gedoe zeg.

Geheimzinnig is ook heeeeel irritant ja!
Ik zag gisteren een ergerlijke reactie, of tenminste, ik vond dat.

Iemand vroeg om DE punten, op een hele normale manier.
Staat er een reactie onder: Ziekenhuizen, onder andere specifiek ziekenhuis zijn ook blij met DE punten. De afdeling hematologie koopt hier fleurige kopjes van om het voor ernstig zieke mensen iets minder erg te maken.

Ik vind dat zo'n rare reactie. Zouden mensen die dusdanig ernstig ziek zijn nou echt blij worden van het drinken uit een DE kopje? Daarnaast vind ik het een stukje schuldgevoel aanpraten. Wat je ook wil, er is altijd wel iemand die het beter kan gebruiken dus dan maar niets meer vragen?
Alle reacties Link kopieren
Hier op een minima groep, iemand vraag of er iets voor haar gehaald kan worden.
Auto + karretje zijn wenselijk gezien het product.

Maar minima, dus geen geld, en ook geen vergoeding.

Ik heb net even zitten rekenen, de persoon ophalen is 13 km, object halen met auto + karretje 35 km, dan weer naar huis 13 km... Dus een goede 60 km, minimaal...

Ze is erg gepikeerd dat niemand wil rijden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven