Hoe lang had je geen internet bij overstappen?
maandag 7 augustus 2023 om 00:13
Het is alweer jaren geleden dat ik over gestapt ben van internet provider en ik kan me nog herinneren dat het toen niet meteen goed werkte.
Nu ga ik binnenkort overstappen van provider en ook over op glasvezel. De aansluiting ligt er al maar ik vraag me af hoe lang ik dan geen internet zal hebben. Nieuw modem, dingen die opnieuw ingesteld moeten worden in het thuisnetwerk. Google vertelt mij dat ik waarschijnlijk niet zonder kom te zitten maar dat geloof ik niet echt.
Hoe lang zaten jullie zonder? Dan heb ik een beetje een idee waar ik rekening mee moet houden.
Nu ga ik binnenkort overstappen van provider en ook over op glasvezel. De aansluiting ligt er al maar ik vraag me af hoe lang ik dan geen internet zal hebben. Nieuw modem, dingen die opnieuw ingesteld moeten worden in het thuisnetwerk. Google vertelt mij dat ik waarschijnlijk niet zonder kom te zitten maar dat geloof ik niet echt.
Hoe lang zaten jullie zonder? Dan heb ik een beetje een idee waar ik rekening mee moet houden.
maandag 7 augustus 2023 om 00:25
Een week!
Dat was afzien maar ik had gelukkig nog boeken ongelezen in mijn boekenkast staan en heb ik ze in één week allemaal uitgelezen. Zo kwam ik erachter dat 'Duizend schitterende zonnen' echt een goed boek was en 'Under the microscope' wat tegenviel. Gelukkig kon ik na een week weer genieten van Tik Tok hacks en Youtubefilmpjes van Brad Mondo.
Dat was afzien maar ik had gelukkig nog boeken ongelezen in mijn boekenkast staan en heb ik ze in één week allemaal uitgelezen. Zo kwam ik erachter dat 'Duizend schitterende zonnen' echt een goed boek was en 'Under the microscope' wat tegenviel. Gelukkig kon ik na een week weer genieten van Tik Tok hacks en Youtubefilmpjes van Brad Mondo.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
maandag 7 augustus 2023 om 05:44
Ik ben nog nooit overgestapt, maar ik neem aan dat ze eerst aansluiten en daarna gelijktijdig jouw oude provider opzeggen. De reden dat ik momenteel niet overstap is dat er alleen maar tv over IP wordt aangeboden, en dat ik dat beeld niet zo goed van kwaliteit kan krijgen als de realtime tv die ik nu heb. Ik heb minstens drie dagen zitten rommelen aan de beeldinstellingen omdat ik zo graag van die superieure 4K-kwaliteit wou genieten, maar ik vond het telkens tegenvallen. Kan aan mij liggen hoor.
Of aan de provider dat hij het toch niet snel genoeg uitzendt maar ik heb een heel snelle verbinding die dat makkelijk aan zou moeten kunnen.

Dan moet het maar zoals het kan
maandag 7 augustus 2023 om 07:54
maandag 7 augustus 2023 om 08:22
Hier uiteindelijk een week, maar ze probeerden ons af te schepen met een afspraak een maand later. Dat was bij installatie van een nieuwe glasvezelaansluiting. Wilde eerst bij KPN maar zie maakte er zo'n potje van dat een ander hebben gekozen, en die kon de week erna komen. Wel moesten we het laten installeren, terwijl mijn man dat echt wel zelf had gekund. Irritant dus, en ze wilden ook echt niet meedenken over een tussenoplossing, want we hadden nog geen abbo bij ze (nee duuh, daarom heb ik hem nu ook aangevraagd).
maandag 7 augustus 2023 om 12:54

dinsdag 8 augustus 2023 om 17:39
Wij zijn overgestapt van Ziggo (kabel) naar glasvezel.
Dat ging vlekkeloos. Onze downtime was de tijd die de router nodig had om op te starten.
Het overzetten van devices op een ander wifi netwerk was ook zo gepiept.
Abonnement bij Ziggo is op dezelfde dag gestopt als het abonnement op glasvezel gestart is.
Dat ging vlekkeloos. Onze downtime was de tijd die de router nodig had om op te starten.
Het overzetten van devices op een ander wifi netwerk was ook zo gepiept.
Abonnement bij Ziggo is op dezelfde dag gestopt als het abonnement op glasvezel gestart is.
zondag 10 september 2023 om 19:29
Update:
De overstap ging heel soepel en gewoon de hele tijd internet gehad op wellicht 2 minuten na. Wel fijn dat het geen ramp werd als de vorige keer maar volgens mij bestond de overstap service toen nog niet zoals het nu gaat.
Wifi haperde in het begin even waardoor ik vertraging had qua beeld op mijn tv maar dat is nu ook niet meer.
De overstap ging heel soepel en gewoon de hele tijd internet gehad op wellicht 2 minuten na. Wel fijn dat het geen ramp werd als de vorige keer maar volgens mij bestond de overstap service toen nog niet zoals het nu gaat.
Wifi haperde in het begin even waardoor ik vertraging had qua beeld op mijn tv maar dat is nu ook niet meer.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in