hoeveel dataverkeer voor een smartphone?

29-05-2011 22:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil graag een abo afsluiten voor een smartphone en zie nu allemaal verschillende pakketjes voor data verkeer aangeboden worden.

Zoals 250 mb. of 1 G. of onbeperkt (= het gemiddelde en daarna meer betalen).

Hoeveel dataverkeer verbruik je ongeveer per maand? Er van uit gaande dat je niet constant aan het internetten bent. Maar waarschijnlijk wel eens de tomtom (navigatie) functie gebruikt?

Ik ben benieuwd
Ohja, vraag II:

hoe verstandig/dom is het om een abo. voor 2 jaar af te sluiten?
Tot slot vraag III

Ben ik nou simpel of lijkt Telfort zo'n beetje het meest te bieden tegen het goedkoopste tarief (qua belminuten, sms en data?)
Kun je niet beter eerst een prepaid-databundel kopen, om te kijken hoeveel je verbruik is ?
Nee, omdat ik nog geen telefoon heb met internetmogelijkheden.
quote:schouderklopje schreef op 29 mei 2011 @ 22:28:

Tot slot vraag III

Ben ik nou simpel of lijkt Telfort zo'n beetje het meest te bieden tegen het goedkoopste tarief (qua belminuten, sms en data?)En wat zou dan het addertje kunnen zijn?
anoniem_85338 wijzigde dit bericht op 29-05-2011 22:36
Reden: twee oogjes
% gewijzigd
Ik heb Vodafone, wel een shitwinkel in AmsterdamNoord met rare werknemers. , maar verder wel ok.

Ik heb 1gb per maand, en zit er nooit boven. Maar ik zit ook niet de hele dag te internetten, en thuis en op universiteit heb ik wifi. Dus ik denk dat 1gb wel genoeg is.
Moppeman heeft een prepaid HTC Desire gekocht, maar nog geen internetbundel, hij heeft het nog te druk met het uitzoeken van alle mogelijkheden van zijn nieuwe speelgoed.

Ik wacht even tot dat ding 400 euro kost, dan wil ik er ook één. En dan eerst even kijken hoelang ik met 250 MB toe kan, voordat ik 1GB ga kopen (prepaid)
Ik ga nu slapen. Maar wil nog graag weten hoeveel jaar jullie een abo. zouden afnemen. 1 of 2 jaar? Waarom wel/niet?

Yellowlove, volgens mij heeft het toestel wat ik op het oog heb ook een wifi mogelijkheid. Dat scheelt inderdaad in het verbruik.
Ik heb 2 jaar. Omdat het via een actie was, en net zo duur als mijn toenmalige sim only.

\ik heb 450 minuten (of 900 smsjes, een minuut telt als 2 smsjes) 1gb internet voor 27,50 per maand. En dan een HTC Desire erbij.

Dat was voor mij de reden om het te doen, omdat het even duur bleef vergeleken met mijn T-Mobile Sim Only en mijn oude telefoon was kapot
Oh en ik kon niet kiezen voor minder aan internet, het was gewoon of niet, of 1gb
Yellowlove, dat is wel een goedkope actie. Want ik zie die bedragen iid wel voorbijkomen voor zo'n bundel. Alleen is dat dan een actie die na x maand ophoudt en daarna betaal je voor zo'n bundel makkelijk tussen 35 en 40 euro.

Is dit bij jou echt geen tijdelijke actie, waarna je straks meer gaat betalen?
Nope. Ik heb het allemaal goed doorgelezen.

Maar, het was wel een van de eerste gierige KUT abonnementen die werkte met het afronden op minuut ding. Da's wel een beetje jammer...

Die link bestaat nog, wel andere acties (heb niet echt gekeken dus wel nog goed lezen he)

Misschien heb je er wat aan

https://directsales.vodafone.nl/vrouw
Top yellowlove, ik ga eens kijken daar.

Nu echt echt echt naar bed.
Schouderklopje, je kunt ook nog kijken op:

http://www.superdeal.nl/

hier heb ik mijn desire vandaan, met 2-jarig abonnement en internet.

mijn dochter heeft rechtstreeks bij Vodafone gekocht (internet).

we hebben alles vergeleken, hoeveel geld ben je nu echt kwijt na 2 jaar als de eerste periode goedkoper is e.d.

kijk ook eens naar de prijs per minuut en sms.

succes!
bartjes wijzigde dit bericht op 30-05-2011 12:16
Reden: klein foutje
% gewijzigd
quote:_yellowlove_ schreef op 29 mei 2011 @ 23:02:

Nope. Ik heb het allemaal goed doorgelezen.

Maar, het was wel een van de eerste gierige KUT abonnementen die werkte met het afronden op minuut ding. Da's wel een beetje jammer...

Die link bestaat nog, wel andere acties (heb niet echt gekeken dus wel nog goed lezen he)

Misschien heb je er wat aan

https://directsales.vodafone.nl/vrouwWeet je heel zeker dat je het tweede jaar niet meer gaat betalen?
@ Xionz, zie mijn bericht hiervoor.

Bij deze aanbiedingen betaal je ook 24 maanden hetzelfde bedrag.

Alleen zit er verschil in hoeveel Mb internet je "krijgt".
Ik verstook 600-800 Mb per maand. Ik ben niet echt zuinig, maar video (youtube) en internetradio gebruik ik alleen via WiFi, dus dat telt niet mee.

Ík zou, gesteld voor deze keuze, voor de 1Gb gaan.
Ik zit bij Telfort en heb nog geen echte addertjes ontdekt, ben erg tevreden! Heb overigens onbeperkt internet voor 9,95.
Tomatensoep, ik zag inderdaad die onbeperkt internet bij Telfort. Je mag dan alleen een aantal dingen niet geloof ik. Zoals gratis bellen en tetheren, etc. Dat internet is bij een 2jarig abo. het eerste jaar 4,95.
quote:_yellowlove_ schreef op 29 mei 2011 @ 22:55:

Ik heb 2 jaar. Omdat het via een actie was, en net zo duur als mijn toenmalige sim only.

\ik heb 450 minuten (of 900 smsjes, een minuut telt als 2 smsjes) 1gb internet voor 27,50 per maand. En dan een HTC Desire erbij.

Ik zoek zo'n zelfde abo. en ook ik wil graag een htc desire (s) erbij. Haha, deze actie ben ik dus echt (helaas) nog niet tegengekomen.
Ik neig nu naar een telfort abo met (onbeperkt) internet. En dat allemaal om een htc desire s te krijgen.

Iemand nog suggesties voor iets anders? Andere aanbieder of toch niet de desire?
quote:schouderklopje schreef op 30 mei 2011 @ 19:00:

Tomatensoep, ik zag inderdaad die onbeperkt internet bij Telfort. Je mag dan alleen een aantal dingen niet geloof ik. Zoals gratis bellen en tetheren, etc. Dat internet is bij een 2jarig abo. het eerste jaar 4,95.Wat is tetheren? Gratis bellen mocht ik sowieso al niet dus voor mij maakt het niet zoveel uit..
@ Schouderklopje: kun je ook sms-en met dit abonnement?

mijn dochter had 2,5 jaar geleden ook een telfort abo gekregen, toen kwam de eerste afrekening....ze zat ver boven haar bedrag.

dit kwam doordat er geen sms-en bij hoorde, daar moest ik een aparte sms bundel voor nemen.
@Schouderklopje:

HTC Desire met Vodafone Bel+SMS+Web 200. Eerste jaar ¤17,25 (als de actie nog geldt), tweede jaar ¤34,50.

200 minuten of 200 SMSjes. SMSjes mogen iedere maand gratis verdubbeld worden. 1GB internetbundel.

@bartjes:

SMSbundel moet je bij Telfort inderdaad apart erbij nemen.

@Tomatensoep:

Tetheren is dat je bijvoorbeeld je laptop naar je telefoon kan laten connecten doormiddel van WiFi. Je telefoon wordt dan een accesspoint/hotspot. Je hebt dan internet op je laptop, via de internetverbinding op je telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven