Hoeveel processoren in laptop?

21-04-2011 19:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een laptop dat ik voornamelijk gebruik voor school.

Nou zag ik onderstaande:

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=727233

http://www.bcc.nl/product/packard-bell-tk85go132

http://www.bcc.nl/product/hewlett-packard-g62-b60

Nou hebben alledrie de laptops 2 processoren en volgens mensen hier zou dat echt verouderd zijn en veel te traag.

Ik game niet, maar ik wil me niet storen aan traagheid.

Wat denken jullie?
quote:Mies85 schreef op 21 april 2011 @ 21:12:

Enige nadeel dat ik al zie is dat er een geïntegreerde videokaart in zit.Dat zit in iedere laptop...
.
quote:XionZ schreef op 21 april 2011 @ 23:05:

[...]

Dat zit in iedere laptop...Onzin, in verscheidenen laptops zit een dedicated videokaart.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:XionZ schreef op 21 april 2011 @ 22:52:

Nou om gelijk maar eens even het misverstand uit de wereld te helpen, en oja, de mensen hier die zeggen dat ze IT'er zijn: Ga je schamen! In een donker hoekje!

Dual-Core of Quad-Core betekent niet dat een computer 2 of 4 processoren heeft. Het betekent dat een computer 2 of 4 processor-kernen (core) heeft. Dus maar 1 processor. Dat wil zeggen dat alle informatie over meerdere kernen wordt verspreid zodat de boel sneller loopt (Jip en Janneke taal).

Verder: Koop een dual-core, maakt niet uit welk merk tegenwoordig. Acer en Packard Bell waren vroeger bagger maar tegenwoordig doen ze het prima voor de normale gebruiker. Windows 7, 4GB RAM, 500GB, schijf, 1GB shared videokaart en je hebt een prima ding waar je weer jaren mee vooruit kan.

@KionZ, misschien moet je leren lezen, want ik heb nergens aangegeven dat er meerdere processoren in een systeem zitten, enkel welke processor er beter is + de aanvullende specs.

Daarbij rekening houdend dat jij bij een geïntegreerde videokaart zegt dat dit altijd zo is bij laptops, ja een videokaart is geintegreerd in de behuizing, maar kan wel op zichzelf staand rekenvermogen hebben. een videokaart geintegreerd op het moederbord heeft dit niet (shared geheugen) waardoor je de andere componenten zwaarder belast worden
Ik heb ook nergens gezegd dat jij zei dat er meerdere processoren waren, maar andere mensen hier wel.

Wat betreft de videokaart: Edit: Je hebt gelijk met dedicated en shared. Ik heb je verhaal niet lekker geïnterpreteerd. Maar dan nog, shared memory kan je niet een nadeel noemen voor een normale gebruiker. Die heeft daar meer dan genoeg aan.
Nerd, hoe kan ik dat topic hier heen verhuizen?

Als ik het goed begrijp is een dedicated memery sneller en beter dan een shared, maar dit is niet dusdanig van belang voor een 'normale' gebruiker?

En is een dual core\quad core processor beter dan een intel processor?

Of maakt dit niet uit?

Ik leer een hoop zo!
.
Bedankt voor je antwoord.

Als ik het goed begrijp kun je dus gewoon een shared hebben zonder daar last van te ondervinden?

Dan kan ik namelijk mijn eis : opzichzelfstaande videokaart ivm overbelasting' weer afstrepen.
De Asus die je in het begin van het Toppic aangaf heeft dus wel die dedicated Videokaart. Sommige mensen zeggen dat het voor nu weinig tot geen effect heeft, maar aangezien je deze laptop waarschijnlijk toch wel 3 jaar+ wilt gebruiken is het wel aan te raden.

Aangezien de ontwikkelingen in hoog tempo doorgaan, voornamelijk doelend op de steeds hoger wordende eisen die websites aan je systeem stellen. (denk aan veel bewegende onderdelen/flash e.d., dit snoept gewoon een hoop capaciteit, vandaar dat ik er toch bij blijf dat het niet verstandig is om hier geen rekening mee te houden).
quote:kwestievanlef schreef op 22 april 2011 @ 10:05:

Nerd, hoe kan ik dat topic hier heen verhuizen?

Als ik het goed begrijp is een dedicated memery sneller en beter dan een shared, maar dit is niet dusdanig van belang voor een 'normale' gebruiker?

En is een dual core\quad core processor beter dan een intel processor?

Of maakt dit niet uit?

Ik leer een hoop zo!

Als je verschillende processoren wilt vergelijken, tik dan is op google

bijvoorbeeld I5 (Type) vergelijken met AMD Phenom (type). (afhankelijk natuurlijk welke processor in het systeem zit wat je zou willen dan)
quote:XionZ schreef op 22 april 2011 @ 09:27:

Ik heb ook nergens gezegd dat jij zei dat er meerdere processoren waren, maar andere mensen hier wel.

Wat betreft de videokaart: Edit: Je hebt gelijk met dedicated en shared. Ik heb je verhaal niet lekker geïnterpreteerd. Maar dan nog, shared memory kan je niet een nadeel noemen voor een normale gebruiker. Die heeft daar meer dan genoeg aan.

Ik reageerde even op dat ITérs ga je schamen in een donker hoekje.

Is trouwens ook niet heel constructief.
Dus jij geeft aan dat het met oog op de toekomst wel handig is om een dedicated videokaart te hebben. (dus een opzichzelfstaande kaart met eigen geheugen, zeg ik het zo goed?)
http://www.mediamarkt.nl/ ... 44,164617.html#infoTabNav Is dit een goede? Waar staat nu de informatie over de videokaart?

http://www.mediamarkt.nl/ ... 5,10259,14844,167009.html

Of deze.. maar hier kan ik weet niets vinden over usbpoorten. Niet beschreven is niet aanwezig?

http://www.mediamarkt.nl/ ... M,10259,14844,164061.html Is Toshiba een aan te raden merk?

Staat dat deze geen geïntegreerde breedbandmodem heeft, wat houd dit in?
quote:Mies85 schreef op 22 april 2011 @ 11:34:

De Asus die je in het begin van het Toppic aangaf heeft dus wel die dedicated Videokaart. Sommige mensen zeggen dat het voor nu weinig tot geen effect heeft, maar aangezien je deze laptop waarschijnlijk toch wel 3 jaar+ wilt gebruiken is het wel aan te raden.

Aangezien de ontwikkelingen in hoog tempo doorgaan, voornamelijk doelend op de steeds hoger wordende eisen die websites aan je systeem stellen. (denk aan veel bewegende onderdelen/flash e.d., dit snoept gewoon een hoop capaciteit, vandaar dat ik er toch bij blijf dat het niet verstandig is om hier geen rekening mee te houden).

Alsof je voor Flash een dedicated nodig hebt? Dat draait uitstekend op een 64MB van 10 jaar oud.

Dedicated is bedoeld voor high-end spellen. Niet voor een doorsnee gebruiker.
quote:kwestievanlef schreef op 22 april 2011 @ 16:07:

http://www.mediamarkt.nl/ ... M,10259,14844,164061.html Is Toshiba een aan te raden merk?

Staat dat deze geen geïntegreerde breedbandmodem heeft, wat houd dit in?

Dat houdt in dat er geen inbel modem in zit. Werd vroeger gebruikt voor de 28/56kbps verbinding. Maar nu gebruiken we allemaal kabel, ADSL of glasvezel dus ik zou het nogal apart vinden bij een nieuwe laptop als ie er wel in zit.

Het maakt niet uit welke je kiest. Je merkt toch geen verschil. Over HP schreeuwt iedereen tegenwoordig dat ze hartstikke slecht zijn maar mijn ervaring zegt dat totaal niet. Hetzelfde als Acer en Packard Bell. Vroeger zou ik die niemand hebben aangeraden maar tegenwoordig maakt het allemaal niet meer uit.

Je wil een laptop om mee te internetten, filmpje kijken, cdtje branden, spelletje spelen, etc, etc... En dat doen ze allemaal heel erg goed.
.
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven