hoog internetgebruik Iphone?!
woensdag 27 april 2011 om 09:04
Goedemorgen,
Afgelopen woensdag heb ik mijn nieuwe Iphone4 gekregen. abbo omgezet zodat ik de beschikking heb over 1GB internet.
Krijg ik vanochtend een sms dat ik nu ong al 50% van die 1GB heb gebruikt en ik vraag me af hoe dat kan.
Heb wel wat apps erop geze zoals Hyves, FB en Viva. Kijk daar best regelmatig op maar volgens klantenservice KPN moet dit geen probleem zijn.
tevens sms ik via de Whatsapp en bel ik via Viber ( soms) en gister een kwartiertje zitten skypen.
Ik snap dus niet dat ik op zo'n hoog verbruik zit. Misschien overdag ( dan zit ik al achter een pc nl) dat 3g uitzetten ofzo? maar dan neem ik aan dat ik niet meer kan Whatsuppen .
iemand een idee hoe het kan of wat doe ik verkeerd??
Afgelopen woensdag heb ik mijn nieuwe Iphone4 gekregen. abbo omgezet zodat ik de beschikking heb over 1GB internet.
Krijg ik vanochtend een sms dat ik nu ong al 50% van die 1GB heb gebruikt en ik vraag me af hoe dat kan.
Heb wel wat apps erop geze zoals Hyves, FB en Viva. Kijk daar best regelmatig op maar volgens klantenservice KPN moet dit geen probleem zijn.
tevens sms ik via de Whatsapp en bel ik via Viber ( soms) en gister een kwartiertje zitten skypen.
Ik snap dus niet dat ik op zo'n hoog verbruik zit. Misschien overdag ( dan zit ik al achter een pc nl) dat 3g uitzetten ofzo? maar dan neem ik aan dat ik niet meer kan Whatsuppen .
iemand een idee hoe het kan of wat doe ik verkeerd??
woensdag 27 april 2011 om 09:23
Skype en Viber verbruiken allebei ontzettend veel data, vandaar ook dat oa kpn deze willen gaan afsluiten voor normale internetabonnementen.
Als je thuis bent inderdaad gewoon overstappen op je wifi (En ja, Whatsapp ed doen het dan gewoon nog hoor!)
Zie bijvoorbeeld http://www.nu.nl/internet/2499181/voip- ... keerd.html
Als je thuis bent inderdaad gewoon overstappen op je wifi (En ja, Whatsapp ed doen het dan gewoon nog hoor!)
Zie bijvoorbeeld http://www.nu.nl/internet/2499181/voip- ... keerd.html
woensdag 27 april 2011 om 09:23
iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!! iPhone!!! iPhone!!
woensdag 27 april 2011 om 09:24
De eerste nacht had ik ook plots een verbruik van 500 MB zonder de iPhone aangeraakt te hebben. Het is me nog steeds een raadsel hoe dat is gebeurd. Het enige verdachte programma dat ik toen had was Whatsapp. Ik heb Whatsapp toen een paar keer verwijderd en geherinstalleerd. Nu verbuikt Whatsapp (nog?) maar een paar kb per dag.
Dus of het inderdaad Whatsapp was, dat durf ik niet te zeggen. Enige tip die ik kan geven: haal alles er af en begin vanaf het begin. Installeer Whatsapp en controleer dan een paar uur later of het verbruik abnormaal is. Een dag later hyves etc.
Dus of het inderdaad Whatsapp was, dat durf ik niet te zeggen. Enige tip die ik kan geven: haal alles er af en begin vanaf het begin. Installeer Whatsapp en controleer dan een paar uur later of het verbruik abnormaal is. Een dag later hyves etc.
vrijdag 29 april 2011 om 13:59
quote:Boarn schreef op 27 april 2011 @ 09:37:
Een appkiller installeren, dan kun je wat er onder water draait ook gewoon killen.
Dat heb je op ene iPhone niet nodig. Daarbij kun je de multitask-bar openen door een dubbelklik op de Home-knop, dan de te killen app aantikken en vasthouden en als 'ie gaat "wiebelen" tik je op de rode "min"-badge.
Overigens kun je in WhatsApp zelf bij de instellingen het verbuik van de app zien en in de instellingen van de iPhone (Instellingen -> Algemeen -> Gebruik, dan naar beneden scrollen) het totale data-verbruik op het mobiele netwerk sinds een laatste reset.
Jouw verhaal lezend verdenk ik eigenlijk Viber met name; Streaming Audio kost relatief veel dataverkeer. SMS gaat buiten je Databundel om, dat rekenen ze ook apart af.
Als je met name thuis en/of op je werk met je iPhone op Skype/Viber/WhatsApp enzo zit kun je het beste zorgen dat je toegang hebt tot WiFi; dan is de verbinding sneller EN gratis!
Een appkiller installeren, dan kun je wat er onder water draait ook gewoon killen.
Dat heb je op ene iPhone niet nodig. Daarbij kun je de multitask-bar openen door een dubbelklik op de Home-knop, dan de te killen app aantikken en vasthouden en als 'ie gaat "wiebelen" tik je op de rode "min"-badge.
Overigens kun je in WhatsApp zelf bij de instellingen het verbuik van de app zien en in de instellingen van de iPhone (Instellingen -> Algemeen -> Gebruik, dan naar beneden scrollen) het totale data-verbruik op het mobiele netwerk sinds een laatste reset.
Jouw verhaal lezend verdenk ik eigenlijk Viber met name; Streaming Audio kost relatief veel dataverkeer. SMS gaat buiten je Databundel om, dat rekenen ze ook apart af.
Als je met name thuis en/of op je werk met je iPhone op Skype/Viber/WhatsApp enzo zit kun je het beste zorgen dat je toegang hebt tot WiFi; dan is de verbinding sneller EN gratis!