Ineens veel oplichtersberichten

22-08-2025 18:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De afgelopen week ben ik drie keer gebeld door een bandje met de boodschap dat er een pakket voor mij klaarligt bij Amazon met een dure telefoon. Als ik de bestelling wil wijzigen, moet ik hun servicedesk bellen. Die nummers heb ik geblokkeerd.
Ook krijg ik ineens regelmatig phishing berichten, zogenaamd van Odido. Eerst over gemiste rekeningen en vervolgens dreigementen over het opheffen van mijn account. Dan moet ik even klikken op hun linkje.
Hebben meer mensen daar last van en/of heb ik per ongeluk mijn telefoonnummer ergens achtergelaten?
Ik krijg de laatste tijd veel docusign mails. Dat er een document klaar staat om te ondertekenen. Daar ga ik dus niet op in.
Bitje93 schreef:
23-08-2025 00:13
.
Ik heb ze zelfs wel eens geblokkeerd, gesprekken met onbekende afzenders.

Helaas wordt ik ongeveer wekelijks gebeld door het UWV of door zorgverleners die standaard bellen als onbekende afzender.
Toen dit ernstige problemen dreigde te gaan geven heb ik ze toch maar weer door gelaten.
Jij wordt gebeld door ze??? Ik krijg pas contact na een stuk of 5 terugbelverzoeken, nadat het klantcontactcentrum het intern fors geëscaleerd heeft.
Bitje93 schreef:
22-08-2025 22:18
Ik wordt tegenwoordig geregeld gebeld waarbij er op het scherm een groot rood vlak verschijnt met de melding dat het waarschijnlijk een spam-oproep is :)
Ja dit heb ik ook af en toe inderdaad. Dan neem ik dus niet op. Bij een mij onbekend 06 nummer neem ik vaak wel op en sowieso als mijn kinderen niet bij me zijn, want dan kan het een leraar of bso leider zijn, waarvan ik het nummer nog niet heb. Of soms staat er dan bij dat dit een 06 nr van bedrijf huppeldepup is en is het ook duidelijk waarvoor ze bellen. Nummers uit het buitenland negeer ik in principe.
En de hoeveelheid spam in mijn mailbox is vreselijk maar het meeste komt gelukkig meteen in ongewenst uit.
Ik heb helaas van mijn artsen gehoord dat ze ook met een anoniem nummer kunnen bellen dus dat ik dat zeker moet opnemen. Maar toen mijn vriend laatst met een onbekend 06 nummer werd gebeld, en hij het wilde terugbellen, heb ik toch gezegd dat hij dat niet moest doen.
Irma_3110 schreef:
22-08-2025 20:59
Al weer even terug zou de FBI bij mij aan de deur komen vanwege een belastingschuld. Wel apart, zo'n buitenlandse opsporingsdienst die gewoon met een 06 nummer belt en hier een arrestatie komt doen.
Oh ja die belastingschulden overal. Kreeg ook al een paar keer dat soort sms berichten. En de eeuwige 'DHL' die een betaling wil voor invoeerechten voor pakketten die ik nooit heb besteld.

Triest allemaal. Gelukkig nog nooit ingetrapt.
Dat je een nummer niet herkent wil niet zeggen dat het een onbekende is.
Ik moest net een winkel bellen in mijn woonplaats maar het telefoonnummer dat je moet bellen om met ze in contact te komen heeft als netnummer een nummer in het oosten van het land.
Dus toen ze mij terug belde stond er (......) in plaats van mijn woonplaats.

Ook belt de gemeente vaak met een onbekend nummer en spreken ze nooit voicemail in omdat het mijn plicht is om bereikbaar te zijn
granny71 wijzigde dit bericht op 23-08-2025 10:29
72.46% gewijzigd
Ik ben er wel een keer bijna ingetrapt bij Booking.com. Toen had ik op een avond na lang zoeken eindelijk iets betaalbaars op een specifieke plek en kreeg een mail dat ik om de boeking te bevestigen nog creditcard gegevens moest delen met de accommodatie. Ik wilde dat al gaan doen, toen ik toch begon te twijfelen. Mail gestuurd naar Booking die bevestigde dat dat inderdaad niet pluis was. Maar ik zie dus wel hoe snel dat mis kan gaan.
Idem voor Odido waar ik dus wel een abonnement heb. Het is dat ik daar geen gemiste rekeningen heb en mijn wantrouwenradar inmiddels heel scherp staat afgesteld.
Ik neem onbekende nummers wel op, kan de dokter/tandarts/weet ik veel wie zijn en niet alle instanties laten een voicemail achter. Ik bel ze niet terug.

Heb mega veel spam mail en Outlook gooit dat regelmatig door elkaar dus moet dagelijk mn spambox ook bekijken want daar komen ook dingen ik die ik wel moet krijgen. Irritant gedoe.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven