Instagram foto's printen

18-11-2012 12:28 12 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd naar het volgende:

Wie heeft al eens foto's, die bewerkt zijn met IG, afgedrukt? Wat vond je van de kwaliteit van de afdruk en op welk formaat heb je de foto afgedrukt?
Ik heb geen tip, maar ik wil graag aanhaken met een eigen vraag.

Ik vroeg me wel af of er ook speciale lijstjes zijn waar je meerdere IG-foto's kunt doen. Ik heb erop gegoogeld, maar kon niets vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 laten afdrukken, het is niks meer dan een bewerking van een foto dus de kwaliteit hangt af van je camera.
quote:Jorina schreef op 18 november 2012 @ 12:58:

Ik heb er 1 laten afdrukken, het is niks meer dan een bewerking van een foto dus de kwaliteit hangt af van je camera.

Hi Jorina,

Ik ben in de veronderstelling dat IG de foto's comprimeert, vandaar ook mijn vraag. Op welk formaat heb jij je foto afgedrukt?
quote:Flauwegeit schreef op 18 november 2012 @ 12:56:

Ik heb geen tip, maar ik wil graag aanhaken met een eigen vraag.

Ik vroeg me wel af of er ook speciale lijstjes zijn waar je meerdere IG-foto's kunt doen. Ik heb erop gegoogeld, maar kon niets vinden.Bedoel je lijstjes als in fotolijsten? Het zijn natuurlijk 'vierkante' foto's, dus als ik jou was zou ik daar op googlen.
Ik wil ook wel wat foto's van instagram afdrukken, maar weet ook niet hoe je dat doet.

Er is wel een site waar dat kan, maar ik vind dat zij een belachelijke prijs vragen.
IG foto's kan je prima afdrukken tot 20x20cm dan behoud je nog de goeie kwaliteit, probeer het anders gewoon eens via de Hema of iets, dan betaal je niet zoveel geld en kan je kijken of je de kwaliteit goed genoeg vind ;)
Ik ben sowieso van plan om een afdrukwebshop te gebruiken die ik anders ook gebruik, niet een site die aan IG oid gelinkt zit.

Wel zit ik aan een groter formaat dan 20x20 te denken en ben dus erg benieuwd wie daar ervaring mee heeft.
Er zijn ook speciale sites voor het afdrukken van Instagramfoto's zoals Printstagram. Hier kun je ook andere leuke dingen met je foto's maken zoals een kalender, miniboekje of een poster met meerdere afbeeldingen.

Bij Printagreat kun je ze ook laten afdrukken zonder verzendkosten 10x10, 10 stuks voor 7,95 euro, 20 voor 12,95 euro.

En hier wordt uitgelegd hoe je ze zelf af kunt drukken: zelf afdrukken instagram.
Nog een tip: je kunt ook met Picasa een collage maken van je Instagramfoto's. Je stelt zelf de grootte van de afbeelding in, vervolgens selecteer je de foto's en het rasterpatroon en rasterspatiering (witte rand tussen foto's). Vervolgens maakt het programma de collage voor je. Deze kun je dan als grote foto laten afdrukken en inlijsten zoals hier
Digitale foto's laten afdrukken is toch niet zo duur?

Die van mij was 10x15 trouwens.
Hema! Heeft speciale instagram boekjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven