iTunes hulp nodig

13-03-2011 17:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Wie kan mij helpen met mijn iPod, want ik snap er echt geen ene bal van.

Inmiddels heb ik iTunes geinstalleerd op mijn pc. en volgens mij werkt dit allemaal goed., maar nu.......

Ik wil muziek ( is al mp3 formaat incl. covers) kopieren van mijn externe harde schijf naar de iPod.

Toen ik de HD aansloot ging iTunes geloof ik wel muziek opzoeken of hoe dat ook heten mag, maar niet alle muziek heeft die gevonden.

Hoe en wat moet ik dan nu doen ( een aantal albums en niet de gehele HD).

Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat ik stap voor stap moet doen.

En hoe haal ik ze er weer vanaf...

Ben al een paar uur bezig en wordt helemaal
In iTunes selecteer je linksboven onder 'Bestand', bestand of map toevoegen. Deze selecteer je dan vanaf je externe harde schijf. Ze staan dan in je iTunes bibliotheek. Vervolgens synchroniseer je je iPod, en klaar!
Hoe haal je ze er weer van af: delete ze uit je bibliotheek (selecteren en de delete knop indrukken), en dan wederom je iPod syncen.
Inderdaad in je itunes het bestand aan je bibliotheek toevoegen. Dan je ipod synchroniseren en klaar ben je.
@lorelai & Gizz, klasse, ik heb er inmiddels 1000 nrs op staan, maar.......

Nu het volgende probleem;

Sommige albums staan er netjes op ( map met albumnaam en vervolgens netjes de nummers daaronder, plaatje erbij, helemaal goed, maar bij andere albums staan alle nummers los onder elkaar zonder dat ze bij elkaar in de albummap staan...

Wanneer je die selecteert om af te spelen, speelt alleen dat nummer af en vervolgens niet meer.

Het lijkt erop dat de nummers gewoon los onder elkaar zijn geplakt zonder netje in de bijbehorende map.

Ook staan niet alle folders bij het album, terwijl die plaatjes wel in het betreffende album staan.

Weten jullie hier ook een oplossing voor?

Misschien moet ik er ook wel veel mee werken, maar tot nu toe vind ik het helemaal nix ;-(
Nummers die apart verschijnen: is de Album- en artiestnaam wel EXACT hetzelfde? Als je meerdere nummers tegelijkertijd slecteert in iTunes en dan rechtsklikt naar "Toon info" kun je in dat venster ineens voor al die geselecteerde nummers de info aanpassen. Als je dat doet voor Artiest en Album, gaat het dan wel goed?

Wil je ook de album-art erbij, sleep dan het plaatje in het Info-venster en iTunes zou dat ook moeten updaten.
@lulletjerozenwater

Ik snap er helemaal geen bal van.

Om bij het begin te beginnen; ik heb op de HD een album/map staan genaamd bv "the best off" en vervolgens in die map alle nummers van die map. enz.

Dat moet het toch zo zijn dat wanneer ik deze kopieer naar mijn iPod ze dan ook in die map blijven en niet allen los onder elkaar.

Wanneer ik 25 albums kopieer, dan moet ik toch 25 albums op het scherm krijgen en niet 300 nummers onder elkaar...

Ik kan er echt niet bij hoe dit werkt.

Ook jou uitleg( lees bedankt) snap ik niet, ik zie nergens "toon info", wel info, maar dan kom ik uit bij Mobile me.

Het ergste vind ik nog, dat er bij en ipod van ¤300,00 euro niet eens een fatsoenlijke handleiding zit.

Dat zit bij mijn mixer van ¤ 25,00 euro nl wel....

Blijkbaar wordt er geen rekening gehouden met de 40+ onder ons
Je moet het denken in mapjes op je HD voor iTunes even helemaal vergeten. iTunes is eigenlijk een soort database voor je muziek. Dus die sorteert zelf op basis van gegevens van de nummers.

Om muziek op je iPod te kunnen zetten moet die eerst in iTunes staan, daarvoor kies je in iTunes "Voeg toe aan bibliotheek..." uit het "Archief"-menu. Het kan zijn dat dit op een PC anders heet: ik heb een Mac. CTRL-O moet ook werken.

Wijs nu in het dialoogvenster de map aan waarin al je muziek staat. iTunes gaat de muziek nu importeren, in de instellingen van iTunes kun je aangeven of de nummers door iTunes gekopieerd moeten worden of dat ze "op hun plaats" moeten blijven.

Als alle muziek in iTunes staat krijg je door het klikken op "Muziek" in de linker balk rechts al je nummers te zien.

In welke volgorde die daar staan hangt af van waarop je klikt in de kolom-koppen, meerdere keren klikken op een kolom-kop heeft verschillende opties. Zo kun je sorteren op "Album op Artiest", duur, aantal keer afgespeeld, Album, Artiest en zo nog veel meer.

Als je nu je iPod aansluit komt deze ook in de linker balk te staan, klik erop en dan kun je in de diverse tabbladen rechts instellen WAT je naar je iPod gekopieerd wilt hebben.

Is dat naar wens klik dan rechtsonder op "Synchroniseer" of "Pas toe". Nu wachten tot iTunes klaar is en je kunt je iPod loskoppelen.

Op de iPod zelf kun je dan via de menu's weer selecteren op album, artiest, genre of afspeellijst.

En meteen een waarschuwing: muziek die op je iPod staat is een KOPIE, maar deze is NIET terug te kopieren naar je computer. Je moet dus NIET de muziek die je op je iPod hebt staan weggooien op je computer, want die raak je dan kwijt!

Heb je trouwens niemand in jouw omgeving die al een iPod en dus iTunes heeft? Als zij het je laten zien is het waarschijnlijk veel duidelijker dan mijn verhaal hierboven...
quote:lulletjerozenwater schreef op 15 maart 2011 @ 17:47:

Je moet het denken in mapjes op je HD voor iTunes even helemaal vergeten. iTunes is eigenlijk een soort database voor je muziek. Dus die sorteert zelf op basis van gegevens van de nummers.

Om muziek op je iPod te kunnen zetten moet die eerst in iTunes staan, daarvoor kies je in iTunes "Voeg toe aan bibliotheek..." uit het "Archief"-menu. Het kan zijn dat dit op een PC anders heet: ik heb een Mac. CTRL-O moet ook werken.

Wijs nu in het dialoogvenster de map aan waarin al je muziek staat. iTunes gaat de muziek nu importeren, in de instellingen van iTunes kun je aangeven of de nummers door iTunes gekopieerd moeten worden of dat ze "op hun plaats" moeten blijven.

Als alle muziek in iTunes staat krijg je door het klikken op "Muziek" in de linker balk rechts al je nummers te zien.

In welke volgorde die daar staan hangt af van waarop je klikt in de kolom-koppen, meerdere keren klikken op een kolom-kop heeft verschillende opties. Zo kun je sorteren op "Album op Artiest", duur, aantal keer afgespeeld, Album, Artiest en zo nog veel meer.

Als je nu je iPod aansluit komt deze ook in de linker balk te staan, klik erop en dan kun je in de diverse tabbladen rechts instellen WAT je naar je iPod gekopieerd wilt hebben.

Is dat naar wens klik dan rechtsonder op "Synchroniseer" of "Pas toe". Nu wachten tot iTunes klaar is en je kunt je iPod loskoppelen.

Op de iPod zelf kun je dan via de menu's weer selecteren op album, artiest, genre of afspeellijst.

En meteen een waarschuwing: muziek die op je iPod staat is een KOPIE, maar deze is NIET terug te kopieren naar je computer. Je moet dus NIET de muziek die je op je iPod hebt staan weggooien op je computer, want die raak je dan kwijt!

Heb je trouwens niemand in jouw omgeving die al een iPod en dus iTunes heeft? Als zij het je laten zien is het waarschijnlijk veel duidelijker dan mijn verhaal hierboven...

Allereerst hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg.

Nee, helaas heb ik niemand die het kent, maar ik vind het allemaal zo onlogisch.

In mijn optiek os ene iPod een soort harde schijf waar je gewoon muziek naar toe kunt slepen en dan zou het er op moeten staan als op de HD, maar de praktijk is dus anders.

Maar wees een eerlijk, vind jij het een makkelijk programma?

Ik vin
Wat jij beschrijft (Drag & Drop) is hoe het op veel MP3-spelers werkt. Die gedragen zich idd als harde schijf naar de computer toe.

Handig als je zelf heel secur bent met het maken van een indeling in mappen e.d., maar het maakt het daardoor wel lastig (of onmogelijk) om bijv. te zoeken op genre of playlist.

Apple probeert alles onder controle te houden: als de muziek in iTunes aanwezig is kun je vanuit iTunes aangeven wat je naar je iPod wilt hebben. En omdat alles intern nog steeds met een soort database werkt kun je op de iPod veel sneller/soepeler muziek zoeken en selecteren op veel meer manieren.

Als ik eerlijk ben ben ik niet echt tevreden met iTunes: het programme is in de loop van de jaren VEEL te groot/log geworden omdat Apple steeds meer "troep" in dat ene programma heeft gestopt.

En in het begin was het voor mij ook wennen: ik had een MP3-speler die als HD werkte en had zelf mijn muziek geordend.

Maar een nummer zoeken vond ik een ramp op dat ding en in de auto werkte het ook niet goed.

Daarom ben ik overgestapt op een iPod en heb ik meteen al mijn muziek opnieuw door iTunes laten rippen op hogere kwaliteit: de iPod had veel meer ruimte. En ik heb er meteen een interface bijgekocht voor in de auto: daardoor kan ik mijn muziek spelen EN zoeken via de autoradio, terwijl de iPod in het dashboardkastje verstopt ligt.

Inmiddels gebruik ik iTunes alweer sinds eind 2005, dus ik ben het gewend. Maar het is zeker niet mijn favoriete programma. Ik blijf het alleen gebruiken omdat het perfect samenwerkt binnen mijn systeem (ik heb Macs) en dus ook met de Remote-app op mijn iPhone werkt en via infrarood afstandsbediening...

Ik neem aan dat je Windows hebt, kijk dan eens op deze pagina's of daar een alternatief voor je tussen zit:

http://www.ilovefreesoftw ... o-itunes-for-windows.html

of

http://www.simplehelp.net ... s-for-managing-your-ipod/

Succes!
ik ben ook helaas geen wizkid, anders zou ik je helpen !:)
quote:lulletjerozenwater schreef op 16 maart 2011 @ 16:24:

Wat jij beschrijft (Drag & Drop) is hoe het op veel MP3-spelers werkt. Die gedragen zich idd als harde schijf naar de computer toe.

Handig als je zelf heel secur bent met het maken van een indeling in mappen e.d., maar het maakt het daardoor wel lastig (of onmogelijk) om bijv. te zoeken op genre of playlist.

Apple probeert alles onder controle te houden: als de muziek in iTunes aanwezig is kun je vanuit iTunes aangeven wat je naar je iPod wilt hebben. En omdat alles intern nog steeds met een soort database werkt kun je op de iPod veel sneller/soepeler muziek zoeken en selecteren op veel meer manieren.

Als ik eerlijk ben ben ik niet echt tevreden met iTunes: het programme is in de loop van de jaren VEEL te groot/log geworden omdat Apple steeds meer "troep" in dat ene programma heeft gestopt.

En in het begin was het voor mij ook wennen: ik had een MP3-speler die als HD werkte en had zelf mijn muziek geordend.

Maar een nummer zoeken vond ik een ramp op dat ding en in de auto werkte het ook niet goed.

Daarom ben ik overgestapt op een iPod en heb ik meteen al mijn muziek opnieuw door iTunes laten rippen op hogere kwaliteit: de iPod had veel meer ruimte. En ik heb er meteen een interface bijgekocht voor in de auto: daardoor kan ik mijn muziek spelen EN zoeken via de autoradio, terwijl de iPod in het dashboardkastje verstopt ligt.

Inmiddels gebruik ik iTunes alweer sinds eind 2005, dus ik ben het gewend. Maar het is zeker niet mijn favoriete programma. Ik blijf het alleen gebruiken omdat het perfect samenwerkt binnen mijn systeem (ik heb Macs) en dus ook met de Remote-app op mijn iPhone werkt en via infrarood afstandsbediening...

Ik neem aan dat je Windows hebt, kijk dan eens op deze pagina's of daar een alternatief voor je tussen zit:

http://www.ilovefreesoftw ... o-itunes-for-windows.html

of

http://www.simplehelp.net ... s-for-managing-your-ipod/

Succes!

Je hebt er weer een hoop werk van gemaakt, geweldig!!!

Thanks....

Ik ga het lezen
quote:ernie63 schreef op 17 maart 2011 @ 21:07:[...]

Je hebt er weer een hoop werk van gemaakt, geweldig!!!Eigenlijk praat ik teveel... Alleen als het ertoe doet sla ik dicht, lekker is dat... Echt een Nerd dus.
Ik heb gratis podcasts van Running Coach gedownload via Runners World en VGZ.

De podcasts staan in een map "Downloads" op mijn computer. Hoe krijg ik die podcasts in iTunes en in mijn iPhone?
quote:Sophiepapa schreef op 19 maart 2011 @ 09:52:

Ik heb gratis podcasts van Running Coach gedownload via Runners World en VGZ.

De podcasts staan in een map "Downloads" op mijn computer. Hoe krijg ik die podcasts in iTunes en in mijn iPhone?

Huh wat gebruik je toch een moeilijke woorden.... hahahah

Weet je, ik heb mijn typediploma nog gehaald op een mechanische typemachine. dus graag alles in Jip en Janneke taal

Wat is podcasts?
quote:lulletjerozenwater schreef op 18 maart 2011 @ 17:48:

[...]

Eigenlijk praat ik teveel... Alleen als het ertoe doet sla ik dicht, lekker is dat... Echt een Nerd dus.jah, das minder, maar wel verstand van iTunes en das ook wat waard.....
quote:Sophiepapa schreef op 19 maart 2011 @ 09:52:De podcasts staan in een map "Downloads" op mijn computer. Hoe krijg ik die podcasts in iTunes en in mijn iPhone?Zoek ze op vanuit iTunes dmv CTRL-O (of CMND-O op een Mac), dan zal iTunes zel als het goed is herkennen en aan de bibliotheek toevoegen. Daarna je iPhone syncen met iTunes om ze daarop te zetten.
quote:ernie63 schreef op 19 maart 2011 @ 10:45:

[...]

Wat is podcasts?Podcasting - Wikipedia
quote:lulletjerozenwater schreef op 21 maart 2011 @ 13:42:

[...]

Zoek ze op vanuit iTunes dmv CTRL-O (of CMND-O op een Mac), dan zal iTunes zel als het goed is herkennen en aan de bibliotheek toevoegen. Daarna je iPhone syncen met iTunes om ze daarop te zetten.

Is gelukt. Dank je wel.

(Ik was dit topic even vergeten. )
Oh fijn er is al een I tunes topic. Wilde er nl. zelf eentje openen. Ik heb onlangs Itunes geinstalleerd. Radio enzo werkt verder prima, maar met het kopen danwel downloaden van muziek gaat het niet goed. Ik heb een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt, maar als ik daarmee wil inloggen krijg ik de melding dat het apple wachtwoord onbekend is. Moet bekennen dat ik ook niet zo snugger ben op het gebied van PC's maar ik vroeg me nu even af of je persee een apple computer moet hebben om Ituns te kunnen gebruiken. Of in ieder geval om muziek te kunnen kopen/downloaden.
Volgens mij heb je niet perse een Apple computer nodig voor iTunes of om muziek te kopen of te downloaden.
Ik snap dan niet ik verkeerd doe Ik kan gewoon niet inloggen. Nieuwe account dan maar aanmaken?
quote:evelynsalt schreef op 16 april 2011 @ 19:21:

Ik snap dan niet ik verkeerd doe Ik kan gewoon niet inloggen. Nieuwe account dan maar aanmaken?Sorry Evelyn, ik heb geen idee. Hopelijk reageert nog iemand anders op je vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven