Laptop draadloos verbinden met monitor

27-03-2023 14:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Thuis moet ik wel eens op de laptop werken en heb regelmatig een extra monitor nodig. De monitor is oud en is aan vervanging toe. Ik vroeg me af waar ik op moet letten als ik een nieuwe monitor wil kopen die ik draadloos kan verbinden met de monitor. Nu heb ik een hdmi kabel nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan dat überhaubt draadloos? Heb je ergens gelezen dat dat kan en dat jouw laptop dat kan?

Geen idee hoe oud je laptop is maar als hij met USB-C kan worden opgeladen heb ik een tip: Een usb-C hub met daarin HDMI. De stekker van de oplader gaat dan ook in die hub.
Dan zet je je laptop neer, je sluit alleen die hub aan (één stekker) en je hebt power én een tweede monitor.

Of een moderne monitor met USB-C, dat kan ook. Eén kabel aansluiten en je bent klaar.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik beweer niet keihard dat het niet bestaat maar ik heb een draadloze monitor nooit gezien en er ook nooit van gehoord.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is bijna 1 april, maar ze zijn er echt wel. Ik heb er 1 keer mee gewerkt en vond de minimale vertraging die er was erg irritant. Dus ik zou als jou was het eerst proberen, vooral in combinatie met je eigen laptop en met de werkzaamheden die je uitvoert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het al bestaat, niet doen. Gewoon met usb-c kabel gaan werken. Zo vervelend is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Draadloze monitoren, is dat weer wat nieuws dan? Zodat je minder last hebt van die kabel achter je laptop ofzo? Ik wist werkelijk niet eens dat t bestond

Ik zou gwn een hdmi kopen en die inpluggen. Heb je idd ook geen vertraging die je draadloos mogelijk wel hebt.
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je draden wilt minimaliseren kun je kijken naar een dock. Niet draadloos, scheelt wel draden.
Alle reacties Link kopieren Quote
De nieuwe monitoren werken met HDMI. Er vanuit gaande dat jouw laptop ook een HDMI-aansluiting heeft, kan je de laptop daarop aansluiten. Andere optie is een docking station. Daar kan je dan ook andere randapparatuur (zoals toetsenbord, muis etc. ) op aansluiten waarmee je maar één draad nodig hebt naar je laptop toe.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven