Mobiele hotspot laptop

14-05-2021 21:06 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdagavond is mijn internetmodem kapot gegaan, hierdoor werk ik dus noodgedwongen via de mobiele hotspot
Ik heb een zakelijke telefoon, daarop zet ik dus de hotspot aan.

Nu was ik een beetje verder aan het neuzen en zie ik onder aan de wifilijst een knop ''mobiele hotspot.
Hierop kan ik ''inloggen'' via mijn privé mobiel en tablet, ik vraag me alleen af of dat geheel gratis is? Ik kom niet echt verder met Google.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk is dat niet gratis. Het hangt af van het abonnement wat je zakelijk mobiel hebt. Ik neem aan onbeperkt data, en sowieso betaalt je werkgever het, maar gratis, nee.
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt dan data uit de internetbundel van je zakelijke telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Hangt van je databundel af. Ik heb een jaar of 3 zo geinternet. Geen wifi thuis, alles via de hotspot. Maar ik had (en heb) een unlimited account van T-Mobile.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee welk abonnement ik heb, ik kan niet inloggen. Gaat allemaal via de werkgever.
Het enige wat ik kan zien is dat ik deze maand 2,42 gb heb gebruikt.

Ik heb netjes ICT ingelicht dat ik nu zo werk tot ik een nieuw modem heb, opzich was het goed, ze benadrukte alleen dat het niet te lang moest duren ivm de hoeveelheid data die ik dan verbruik..

Vond ik een beetje gezeur, ik doe dit namelijk ook niet voor de lol..
noas_1993 schreef:
15-05-2021 11:44
Vond ik een beetje gezeur, ik doe dit namelijk ook niet voor de lol..
Niet helemaal gezeur als je die data die door je werkgever betaald wordt ook privé gebruikt bijvoorbeeld om hier te posten. Niet echt een noodzakelijke internet-activiteit lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
De meeste zakelijke abonnementen zullen toch wel unlimited zijn? De mijne kost mijn werkgever 23 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
15-05-2021 11:44
Ik heb geen idee welk abonnement ik heb, ik kan niet inloggen. Gaat allemaal via de werkgever.
Het enige wat ik kan zien is dat ik deze maand 2,42 gb heb gebruikt.

Ik heb netjes ICT ingelicht dat ik nu zo werk tot ik een nieuw modem heb, opzich was het goed, ze benadrukte alleen dat het niet te lang moest duren ivm de hoeveelheid data die ik dan verbruik..

Vond ik een beetje gezeur, ik doe dit namelijk ook niet voor de lol..

Kan je vinden, maar datagebruik buiten je bundel kan flink uit de klauwen lopen qua kosten. Op zich niet onredelijk dat ze je dan vragen er een beetje rekening mee te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven