Modem op slaapkamer

20-07-2015 18:33 44 berichten
Hoi Viva's,

In september ga ik studeren en ga ik ook op kamers. Na lang zoeken (en veel ongezellige en vieze kamers gezien te hebben) heb ik eindelijk een leuke studio gevonden die ik met één iemand zal delen. Binnenkort ga ik tekenen maar er is iets waar ik me druk om maak: de modem (volgens mij heet zoiets modem, het is in ieder geval volgens mij de bron voor het draadloos internet) voor het internet van heel het gebouw staat in een kastje in mijn slaapkamer. Ik vind dit eigenlijk erg vervelend, want ik zal er elke nacht zo'n 8 uur naast liggen en ik lees op internet dat zo'n modem echt niet goed voor je is.

Ik weet dat de meningen verdeeld zijn: sommigen vinden het onzin om over zoiets druk te maken, anderen weigeren bijna om überhaupt internet in huis te hebben. Mij baart het toch wel zorgen. Ik zal minstens voor één jaar in die studio wonen, misschien zelfs 2,3 of 4 jaar en ik wil er geen spijt van hebben als ik er woon (of later misschien nog als ik ziek ofzo word).

De modem ergens anders zetten lijkt me moeilijk: het is vaak één bepaalde aansluiting en ik weet niet of het dan mogelijk is om hem zomaar ergens anders neer te zetten. Hem 's nachts uitzetten wordt ben ik bang ook moeilijk: het is voor heel het gebouw.

Wat denken jullie, eerlijk? Het liefst wil ik gewoon deze studio, aan de andere kant wil ik mijn gezondheid echt niet voor zoiets op het spel zetten. Is er een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:49:

Daarbij denk ik dat zo'n modem toch meer straling geeft, die moet internet voor een heel gebouw geven. Dat ding is er voor bedoeld om straling te geven.

En die straling gaat naar je telefoon.

Vervolgens moet die straling weer terug van je telefoon naar de modem dus de straling welke je telefoon nodig heeft om bij de modem te komen is ongeveer even groot als de straling welke de modem nodig heeft om bij je telefoon te komen.

Hetzelfde geldt uiteraard voor een tablet en laptop.
Niet geschoten is altijd mis
Voor elk probleem een oplossing, je hebt vast ook wel producten die de straling er weer afhalen toch?

http://www.stralingsvrijw ... arm-wifi-accesspoint.html

Zoiets... mocht je je dan al druk maken dan zou ik zoiets kopen Zonde om er een leuke kamer voor te laten gaan!
Als ie in je woonkamer hangt waar je de andere 16 uur van een dag bent zou ik denken dat je er dan meer last van hebt
Hai TO, we beschikken nu al heel lang over Internet. Als dit echt zo schadelijk zou zijn dan was hier inmiddels sluitend bewijs voor. Ontzettend veel studenten hebben een modem op hun kamer.
Ik zou er geen moeite mee hebben als er een modem op mijn kamer zou staan want er staat ook een tv, computer, er ligt een mobiele telefoon.

Waar ik meer moeite mee zou hebben is dat men steeds aan je deur staat als er problemen zijn met internet. En als iemand een monteur of handige harry laat komen je een vreemde in je kamer hebt.
quote:Fame schreef op 20 juli 2015 @ 19:13:

Waar lees jij op internet dat het niet goed voor je is en wat kan je oplopen dan?Als je al googlet "modem slecht gezondheid" krijg je al van alles, maar bijvoorbeeld dit artikel: http://www.wijwordenwakke ... ?m=M5&s=M31&ss=P2150&l=NL
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 20:09:

[...]

Als je al googlet "modem slecht gezondheid" krijg je al van alles, maar bijvoorbeeld dit artikel: http://www.wijwordenwakke ... ?m=M5&s=M31&ss=P2150&l=NL

Heb je iets met die site? Dit is al de derde keer dat je deze er neer zet.

1 site zegt niks.

Maar het is eigenlijk heel simpel: als jij je er niet goed bij voelt zul je een andere kamer moeten zoeken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Grappig, toen ik vorige maand een topic opende over het wonen naast een hoogspanningsmast toen riep iedereen heel hard dat ze dat risico niet zouden nemen. Maar een modem, wifi en mobiele apparatuur door je hele huis is geen probleem
quote:Boarn schreef op 20 juli 2015 @ 20:14:

Grappig, toen ik vorige maand een topic opende over het wonen naast een hoogspanningsmast toen riep iedereen heel hard dat ze dat risico niet zouden nemen. Maar een modem, wifi en mobiele apparatuur door je hele huis is geen probleem In een hoogspanningsmast zit natuurlijk wel een stuk meer spanning. Daar zou ik ook niet naast willen wonen. Niet voor de spanning maar omdat het gewoon lelijk is.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Qua spanning vraag ik me af hoeveel het verschilt met de omgeving binnenshuis?
Je gaat toch niet naast je modem slapen? Begrijp je probleem niet. Als je bang voor straling bent, dan kan je beter geen gsm hebben, het vliegtuig nooit nemen, geen X-foto's ooit laten maken (dus ook niet die de tandarts maakt) en buiten niet lopen.
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 18:46:

[...]

Om ziek te worden! Ik weet dat mobiele telefoons en laptops straling geven, maar het lijkt mij minder dan zo'n modem en ik kan het nog minimaliseren. Daarbij zit ik niet 8 uur per dag achter mijn laptop en/of telefoon.Dat lijkt jou. Ah ja.
Hoeveel watt geeft dat "modem" (router denk ik) af? En hoeveel watt geeft je telefoon af? Hoeveel van die energie gaat verloren per centimeter? Hoe dicht hou je dat modem tegen je hoofd? En je telefoon?

Maar ja, google, dus dan weet je alles. Ook waar je niets van begrijpt.
Waar gaat dit eigenlijk over?

Alfa, beta, gamma-straling? Er gooit nog iemand "spanning" in de discussie. Gaat het om electromagnetische velden? Geïoniseerde velden? Subatomaire cosmische straling?

Hier worden alle termen door elkaar gegooid, snap er echt niks meer van.
Life is fun. Live it.
quote:foreverfriends29 schreef op 20 juli 2015 @ 20:09:

[...]

Als je al googlet "modem slecht gezondheid" krijg je al van alles, maar bijvoorbeeld dit artikel: http://www.wijwordenwakke ... ?m=M5&s=M31&ss=P2150&l=NL

Waarom hecht je zoveel waarde aan dit soort eenzijdig non-nieuws?

Zie even wat de wetenschappelijke wereld over dit leuke expiriment te melden heeft van deze kinderen.

link

Er wordt geen spaan van heel gelaten.
Life is fun. Live it.
quote:maartje3 schreef op 20 juli 2015 @ 19:24:

Voor elk probleem een oplossing,

Ik denk dat je het in dit geval beter om kunt draaien.

Voor iedere oplossing is wel een probleem.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Zebraa schreef op 21 juli 2015 @ 19:26:

[...]

Waarom hecht je zoveel waarde aan dit soort eenzijdig non-nieuws?

Zie even wat de wetenschappelijke wereld over dit leuke expiriment te melden heeft van deze kinderen.

link

Er wordt geen spaan van heel gelaten.

Dit.

Wat een onzin zeg, dat "onderzoek".

Je lijkt niet echt te zoeken naar feitelijke informatie, maar meer naar geitenwollensokken types die zogenaamd ervaringsdeskundige zijn. Niets wetenschappelijks aan.

Nou goed, het mag duidelijk zijn, ik vind dat je ontzettend overdrijft.
Ik moet wel lachen om dat onderzoek, toevallig heb ik pas nog tuinkers gekweekt in mijn vensterbank, pal naast de computertafel

Groeide prima, en de andere plantjes gaan ook alleen maar dood als ik ze vergeet te bewateren (wat regelmatig gebeurd, dat moet ik wel weer toegeven)
Misschien kun je de lakens van deze mevrouw lenen?

http://www.omroepbrabant. ... rijn+onder+jongeren+.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven