Nieuwe apple watch welke?

18-02-2024 14:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels al flink wat jaren trouwe gebruik van Applewatch. Degene die ik nu heb, begint duidelijk af te takelen. Met een leuke werkbonus in het verschiet heb ik bedacht om mezelf een nieuw applewatch cadeau te doen. maar ja, welke. Ik heb nu de 3 serie. Ik zie dat er inmiddels een 9 serie is en de ultra/ultra 2.

Uiteraard ga ik nog uitgebreid in de winkel kijken,maar ik wil me alvast orienteren. Ik zie dat de Ultra 2 bijvoorbeeld alleen in 49mm beschikbaar is. Is dat niet erg groot voor een damespols?

Iemand verder ervaring met de 9 of de ultra series? Wat valt mee, wat valt tegen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de 9 en dan het kleine formaat. De grote heb ik ook om gehad, maar is te groot voor mijn pols. Die voel ik echt tegen die knobbel bij de pols duwen en dat heb ik met het kleine formaat niet. Bij die voel ik niet eens of ik hem om heb of niet :mrgreen: De ultra vind ik echt een mannenmodel, veel te grof voor een vrouwenpols vind ik persoonlijk.
Qua werking zit er weinig verschil. Ik gebruik hem vooral voor spotify en vind het prettig dat je ook offline kan luisteren en ik niet altijd mijn telefoon mee moet nemen tijdens wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks, ja dat idee heb ik ook dat de Ultra vooral voor mannen is. Mijn polsen zijn ook behoorlijk smal, dus ik verwacht dat ik hetzelfde zal ervaren als wat jij aangeeft.
Apple SE, mooi design en voorzien van alle mooie snufjes…..daarnaast nog enigszins vriendelijk voor je beurs.


Apple Watch is inderdaad gegroeid. Ikzelf hou eigenlijk van een beetje kleiner, maar inmiddels is de kleinste versie al zo groot als voorheen de grotere.
Ik heb inmiddels wel de grotere versie en ben er al aan gewend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook de kleine versie van de 9. Ideaal ding. Ik vond de Ultra ook te groot en de SE net even te weinig functionaliteiten hebben. De 9 kun je snelladen bijvoorbeeld, heeft een always-on display en is sneller.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees mee! Ook interesse in een Apple Watch. Ik vraag me af of je je telefoon altijd in de buurt moet hebben om gebeld te kunnen worden of berichten te kunnen versturen, of kan dat dan via de Watch? Bijvoorbeeld kun je gaan zwemmen of sporten zonder je telefoon in de buurt?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Buffie schreef:
18-02-2024 19:24
Ik lees mee! Ook interesse in een Apple Watch. Ik vraag me af of je je telefoon altijd in de buurt moet hebben om gebeld te kunnen worden of berichten te kunnen versturen, of kan dat dan via de Watch? Bijvoorbeeld kun je gaan zwemmen of sporten zonder je telefoon in de buurt?
Alleen als je op wifi zit. Het horloge heeft zelf geen verbinding met 4G bijvoorbeeld. Wel werkt spotify als je muziek/podcasts download. Die kan je dan offline beluisteren via je horloge. Zwemmen doe ik er niet mee. Ik durf er niet mee onder water :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zwemmen kan er prima mee, althans met de 3 kon t. Dus de nieuwe vast ook. Er zit een soort waterstand op. Ik heb er heel wat banen mee gezwommen
Alle reacties Link kopieren Quote
Gizz1979 schreef:
18-02-2024 22:48
Zwemmen kan er prima mee, althans met de 3 kon t. Dus de nieuwe vast ook. Er zit een soort waterstand op. Ik heb er heel wat banen mee gezwommen
Ik weet dat het kan, maar ik gooi mijn telefoon ook niet in het zwembad. Apple zelf geeft geen garantie op waterschade van hun apparaten die volgens eigen zeggen waterdicht moeten zijn. Blijf het vreemd vinden dat ze er zelf blijkbaar zo weinig vertrouwen in hebben. En ik ga het dus maar niet uitproberen met een product van €500,- ;)
SE is inderdaad minimalistischer t.a.v. de andere modellen vwb de mogelijkheden.
Ikzelf zou er daarom inderdaad niet voor kiezen.
Voor iemand die daar minder belang bij heeft en wel het mooie design van Apple wenst is dat een prima oplossing.

Ik douche met mijn Watch trouwens ook niet. Man doet dat wel.
In principe is de Apple Watch spatwaterdicht. Zwemmen zou ik er ook niet mee doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven