Online oveleg behandelaar; Skype, Teams, Google Hangout?

02-07-2020 10:24 41 berichten
Een vraag voor de ervaringsdeskundigen. Nu veel overleg op afstand gaat, probeer ik met een behandelaar af te stemmen via welk medium we overleggen. Zij wilde me graag persoonlijk spreken maarze zit niet op de gebruikelijke locatie die krap 25 min rijden is; ze zit die dag op 45 min enkele reis. Dat vind ik wat veel voor een half uurtje over mijn zoon praten.

Ik heb geen whatsapp (want geen smartphone), dus ik gaf aan dat ik op mijn laptop kan Skypen en dat ik google hangouts heb ingeregeld omdat dat voor mijn zoons thuisonderwijs soms door school gebruikt werd. Skypen heb ik al eeuwen niet gedaan, maar ik kan wel ergens mijn accountgegvens terugvinden.

Krijg ik als reactie dat we het dan via Teams gaan doen. Maar ja; Teams heb ik nog niet. Als ik google, zie ik dat ik me dan weer moet registreren bij Microsoft, waar ik helemaal geen zin in heb; niet NOG een account, en al helemaal niet lekker mijn gegevens weer naar Microsoft sluizen. Ik ben niet enorm achterdochtig, maar vind het zo via Google Hangout al genoeg wat ik allemaal aan info weggeef. Vaak gebruik je die dingen eenmalig, maar zit je nog jaren vast aan de gegevens waar je allemaal verplicht toestemming voor moet geven om ze te kunnen gebruiken.

Nu las ik dat er tussen Skype en Teams ook een op een gesprekken gevoerd kunnen worden. Teams is meer iets voor grote bedrijven geloof ik, en voor groepsgesprekken.

Dus vraag 1; klopt het dat ik met mijn Skype aan het gesprek kan deelnemen als zij in Teams zit, zodat we allebei niets extra's hoeven te doen? En moet ik daarvoor nog allemaal instellingen aanpassen om vindbaar te zijn ofzoiets?

Vraag 2: als je Skype niet met Teams kan combineren, wat vinden jullie dan realistisch: dat ik, omdat een hulpverlener wil vasthouden aan wat zij blijkbaar op haar werk gebruiken, een account moet aanmaken en een app moet downloaden, of zou het handiger zijn als zij bijvoorbeeld gaan Skypen? Ik heb het idee dat Teams meer op bedrijfsniveau gebruikt wordt, en Skype al veel langer "gratis beeldbellen tussen privepersonen" was. Dus dat dat wat universeler is.

Het is een geheel nieuwe situatie en er zijn nog geen "etiquetten" voor. Alle tips zijn dus welkom. Wie heeft volgens jullie de eindstem in het platform en wie past zich aan, of welk platform is duidelijk beter, zodat we ons daarop richten?

Tenslotte een punt dat bijna op de achtergrond raakt, maar dat ook wel belangrijk is: het is eigenlijk een vertrouwelijk gesprek over mijn kind. Zijn deze programma's daar geschikt voor, of zouden we daarom een ander programma moeten kiezen dat beter beveiligd is?

welk platform gebruiken?

Totaal aantal stemmen: 31

Skype (6%)
Teams (68%)
Google Hangout (3%)
anders.... (23%)
combi Skype en Teams Geen stemmen
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 10:29
5.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
02-07-2020 10:37
Tja, ik zou de reistijd niet zo'n probleem vinden, die leg ik wekelijks af naar mijn behandelaar. jij wel en daarom komt de zorgaanbieder je toch tegemoet om dan te beeldbellen.
Zij zitten vaak aan een systeem vast dat de instelling goed keurt. Jij bent natuurlijk niet de enige client. Het zou wel een chaos worden als elke client iets anders wil en de zorgaanbieder zich aan moet passen. Dus ja, ik vind het logisch dat jij je als client aanpast. Dit is ook in jou belang, want ze kiezen voor de optie waarin jullie privacy het best beschermd wordt.
Teams is inderdaad de veiligste optie (zoals anderen ook al aangaven) en wordt om die reden dat ook bij de meeste zorginstellingen gebruikt.
Via de laptop hoef je niks te installeren, je krijgt een linkje en het wijst zich verder vanzelf.
Hakuna matata!
Alle reacties Link kopieren
Je wilt je niet registreren bij Microsoft, maar wat voor account gebruik je dan voor Skype?

Verder, zorg gewoon voor een smartphone, heb je dit gedoe ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon Skype of Teams, beiden werken prima. Ik zou degene doen die de zorgverlener prefereert.
OohBoy schreef:
02-07-2020 11:40
Je wilt je niet registreren bij Microsoft, maar wat voor account gebruik je dan voor Skype?

Verder, zorg gewoon voor een smartphone, heb je dit gedoe ook niet.

Heeft geen klote met elkaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb elke dag 1 1/2 uur reistijd naar mijn werk, dus voor 1x in de week zou ik dat zeker geen probleem vinden.

Ik werk veel met Teams, ik heb hier dus wel een account voor. Een account heb je niet nodig als je een link hebt ontvangen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Teams wordt bij ons ook veel gebruikt. Je hoeft geen Microsoft account te hebben, als externe kan je als gast worden toegevoegd. Zij voegt jouw e-mailadres toe bij deelnemer in de vergadering. Jij ontvangt een e-mail met een link. Als je hierop klikt kom je op de teams webpagina. Je kan er dan voor kiezen om de web applicatie binnen de browser te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 11:51
Heeft geen klote met elkaar te maken.

Je kan er anders verrekte handig mee videobellen. :lightbulb:
OohBoy schreef:
02-07-2020 12:42
Je kan er anders verrekte handig mee videobellen. :lightbulb:

Bellen lukt met elke werkende telefoon wel dacht ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 13:08
Bellen lukt met elke werkende telefoon wel dacht ik zo.

VIDEObellen.
Alle reacties Link kopieren
applekit schreef:
02-07-2020 12:25
Teams wordt bij ons ook veel gebruikt. Je hoeft geen Microsoft account te hebben, als externe kan je als gast worden toegevoegd. Zij voegt jouw e-mailadres toe bij deelnemer in de vergadering. Jij ontvangt een e-mail met een link. Als je hierop klikt kom je op de teams webpagina. Je kan er dan voor kiezen om de web applicatie binnen de browser te gebruiken.
Inderdaad. In de tijd die je nu kwijt bent met moeilijk doen alles te wikken en wegen, is het allemaal al geregeld.
OohBoy schreef:
02-07-2020 13:25
VIDEObellen.

Nog niet wakker?
TO heeft al een laptop, Einstein.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 13:30
Nog niet wakker?
TO heeft al een laptop, Einstein.

Waar heb jij last van joh?
OohBoy schreef:
02-07-2020 16:15
Waar heb jij last van joh?
:blabla:

Van jou. En nou opbokken.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 16:20
:blabla:

Van jou. En nou opbokken.

Ik vind het vervelend dat je zo doet, ik geloof niet dat ik je iets misdaan heb.
Skype is van Microsoft dus die hebben je gegevens al.
Alle reacties Link kopieren
Skype for business gaat straks verdwijnen en dan gaat Microsoft (voor bedrijven) alleen verder met Teams, ze zijn nu beiden van Microsoft Dus als je al een hotmail account hebt maakt t geen moer uit. :there:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven