Oude laptop vindt nieuwe WiFi niet
woensdag 29 juni 2022 om 08:56
Wij zijn verhuisd en hebben nu internet via de glasvezel. Alle laptops en devices zijn aangesloten en werken behalve een oude HP laptop. Ik krijg het ding niet aangesloten omdat hij het netwerk niet vindt. Hij ziet een hele lijst (buren waarschijnlijk), behalve die van ons zelf. Is dit op te lossen?
woensdag 29 juni 2022 om 09:30
woensdag 29 juni 2022 om 09:30
https://www.caiway.nl/nieuws/2021/07/09 ... e-waarvoor
Waarschijnlijk gebruikt je nieuwe modem 5 GHz en werkt je oude laptop alleen met 2,4 GHz.
Dus je moet even uitzoeken hoe je je modem ook een 2,4 GHz signaal laat uitzenden.
(of koop een losse WiFi adapter voor je laptop die wel overweg kan met 5 GHz. (dat is goedkoper dan een nieuwe netwerkkaart volgens mij).
Waarschijnlijk gebruikt je nieuwe modem 5 GHz en werkt je oude laptop alleen met 2,4 GHz.
Dus je moet even uitzoeken hoe je je modem ook een 2,4 GHz signaal laat uitzenden.
(of koop een losse WiFi adapter voor je laptop die wel overweg kan met 5 GHz. (dat is goedkoper dan een nieuwe netwerkkaart volgens mij).
woensdag 29 juni 2022 om 09:36
Dit zou kunnen.nimbus schreef: ↑29-06-2022 09:30https://www.caiway.nl/nieuws/2021/07/09 ... e-waarvoor
Je kan inloggen op je router en hem even forceren naar 2.4 Ghz, kijken of je hem dan wel ziet.
donderdag 30 juni 2022 om 21:22
Bovenstaand was ook mijn eerste gedachte.
Hou er wel rekening mee dat 5GHz hogere snelheden aankan, maar dat het bereik van 2,4GHz vaak beter is.
Als je modem geen 2,4GHz signaal kan geven kun je ook kiezen voor een extra AP op 2,4GHz dat je met een kabel aan je modem aansluit.
Dan heb je geen stick uit je laptop steken en heb je met apparaten die beide frequenties aankunnen vaak betere dekking.
Hou er wel rekening mee dat 5GHz hogere snelheden aankan, maar dat het bereik van 2,4GHz vaak beter is.
Als je modem geen 2,4GHz signaal kan geven kun je ook kiezen voor een extra AP op 2,4GHz dat je met een kabel aan je modem aansluit.
Dan heb je geen stick uit je laptop steken en heb je met apparaten die beide frequenties aankunnen vaak betere dekking.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in