Oude laptop vindt nieuwe WiFi niet

29-06-2022 08:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn verhuisd en hebben nu internet via de glasvezel. Alle laptops en devices zijn aangesloten en werken behalve een oude HP laptop. Ik krijg het ding niet aangesloten omdat hij het netwerk niet vindt. Hij ziet een hele lijst (buren waarschijnlijk), behalve die van ons zelf. Is dit op te lossen?
De oude laptop ziet de nieuwe type verbindingen niet, enige oplossing zou een nieuwe netwerkkaart zijn als ik heel even simpel denk.

Even voor het gemak een compatible wifi stickje vergeten.
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 29-06-2022 09:33
18.27% gewijzigd
https://www.caiway.nl/nieuws/2021/07/09 ... e-waarvoor

Waarschijnlijk gebruikt je nieuwe modem 5 GHz en werkt je oude laptop alleen met 2,4 GHz.
Dus je moet even uitzoeken hoe je je modem ook een 2,4 GHz signaal laat uitzenden.

(of koop een losse WiFi adapter voor je laptop die wel overweg kan met 5 GHz. (dat is goedkoper dan een nieuwe netwerkkaart volgens mij).
nimbus schreef:
29-06-2022 09:30
https://www.caiway.nl/nieuws/2021/07/09 ... e-waarvoor

Waarschijnlijk gebruikt je nieuwe modem 5 GHz en werkt je oude laptop alleen met 2,4 GHz.
Dus je moet even uitzoeken hoe je je modem ook een 2,4 GHz signaal laat uitzenden.

(of koop een losse WiFi adapter voor je laptop die wel overweg kan met 5 GHz. (dat is goedkoper dan een nieuwe netwerkkaart volgens mij).
Dit zou kunnen.

Je kan inloggen op je router en hem even forceren naar 2.4 Ghz, kijken of je hem dan wel ziet.
Bovenstaand was ook mijn eerste gedachte.
Hou er wel rekening mee dat 5GHz hogere snelheden aankan, maar dat het bereik van 2,4GHz vaak beter is.

Als je modem geen 2,4GHz signaal kan geven kun je ook kiezen voor een extra AP op 2,4GHz dat je met een kabel aan je modem aansluit.
Dan heb je geen stick uit je laptop steken en heb je met apparaten die beide frequenties aankunnen vaak betere dekking.
Ik dacht ook aan 5GHz. Mijn niet zo oude laptop ziet die ook niet. Nu kan ik beide instellen tegelijk gebruiken op de modem gelukkig, wellicht dat dat bij jou ook kan?
Dank voor het meedenken. Ik ga met deze info aan de slag

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven