Printeradvies nodig

08-07-2020 21:53 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de tig miljoenste keer weigert mijn printer.
Ik heb zo'n goedkope all-in-one, nadat mijn vorige goedkope all-in-one ermee stopte die ik had gekocht nadat de goedkope all-in-one die ik daarvoor had ermee stopte.

Dus.

Ik wil ff geen goedkope all-in-one meer. :roll:

Daarbij betaal ik me scheel aan inkt, dus zo goedkoop is het nou ook weer niet.

Dus kwam ik uit bij deze: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_h ... 38575.html

Duur in aanschaf, maar omdat de inkt navulbaar is bespaar je enorm op afdrukkosten.

Ik print gemiddeld zo'n 250 velletjes per maand denk ik, dus het leek mij een goed idee.

Maar.................. ik heb eigenlijk tot nu toe alleen slechte ervaringen gehoord over navul-printers.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

En zo niet, zijn er mensen die mij kunnen adviseren welke printer ik dan wel moet kopen.

Zelfs bij de consumentenbond kwam ik er niet uit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Heb je al bij kieskeurig gekeken, daar kun je ook goed zoeken op jouw wensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een navulprinter van epson, ik ben er super blij mee. Geen enkele slechte ervaring. Navullen is simpel, inkt veel goedkoper dan cartridges, leeg is ook echt leeg, dus niet het idee dat cartridges nog genoeg inkt bevatten als, printer weer keer op keer roept om vervangen cartridges. Ik weet zeker ik koop nooit meer een printer zonder navul systeem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een halfjaar geleden deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/canon-pixma-g4 ... 095802843/

Tot nu toe bevalt deze prima.
De tanks zitten nog behoorlijk vol, ondanks dat ik al aardig wat geprint heb.
De tanks zijn redelijk makkelijk te vullen zonder geknoei.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik zag idd bij kieskeurig dat Epson ook zo'n navulsysteem heeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wat print je? Foto's of documenten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb deze thuis! Zeer tevreden over. Doet het altijd. Was even lastig om de printer op het netwerk te krijgen, maar dat was mijn eigen schuld. Ik had niet goed gelezen.
Geen ervaring met deze hp, maar ik heb een hp zw/w laserprinter die al bijna 15 jaar meegaat. Onverwoestbaar, en ik print ook vrij veel (vermoedelijk ruim de helft van wat jij print). Het ding is zo onverwoestbaar, dat er bij elke systeemupdate wel weer aangepaste stuurprogrammaatjes op internet verschijnen. HP geeft namelijk allang geen updates meer, maar er zijn nog altijd veel gebruikers.

Misschien heeft HP ervan geleerd minder goede printers te maken, zodat mensen vaker een nieuwe kopen. Maar als HP ervan geleerd heeft dat tevreden klanten goud waard zijn en terugkomen, dan zal een nieuw model vast ook goed zijn.

Navulbaar klinkt wel goed trouwens. Ik heb voor de mijne lange tijd peperdure cartridges van HP gekocht. Tegenwoordig goedkope c-merken en die werken net zo goed.
Wij hebben nu een laserprinter, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
08-07-2020 22:10
Wat print je? Foto's of documenten?
Deze printer werkt uitstekend voor zowel foto’s als documenten. Je moet enkel wat vaker inkt bijvullen als je veel foto’s print, maar dat lijkt me logisch.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
08-07-2020 22:10
Wat print je? Foto's of documenten?
Studie-stof.
Documenten dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Oooooo, al 2 tevreden navullers. :jump:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dat bijvullen lijkt me wel milieuvriendelijker. Met die cartridges gooi je toch elke keer weer een berg hard plastic weg. Bovendien mag je ze niet zomaar weggooien, je moet ze opsturen. Best wel veel gedoe eigenlijk.
Solomio schreef:
08-07-2020 22:14
Studie-stof.
Documenten dus.

Dan is eigenlijk laser altijd de meest voordelige en kwalitatief de beste keuze denk ik; maar ga je in aanschaf weer wat omhoog.
Vreemd dat deze HP-Tank printer als laserprinter wordt aangeprezen; dat is ie niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-07-2020 22:14
Studie-stof.
Documenten dus.
Dan gebruik je (bijna) alleen zwart. Met een volle tank kun je zo’n 6-8000 documenten printen. Ik print ook vrij veel, maar ben nog steeds met de eerste tank bezig en heb hem al zowat een jaar.
Wilhetnietweten schreef:
08-07-2020 22:14
Deze printer werkt uitstekend voor zowel foto’s als documenten. Je moet enkel wat vaker inkt bijvullen als je veel foto’s print, maar dat lijkt me logisch.

Ik denk ook dat deze printer prima geschikt is. Maar het blijft een inkjet-printer. Ook met bijvullen wordt het snel duurder dan een laserprinter en ook kwalitatief (duurzamer/sneller) zou een laserprinter wat beter moeten zijn.

Maar een laserprinter drukt foto's minder goed af (minder resolutie).

Voor bulkwerk/documenten is een laserprinter denk ik de betere keuze. Voor foto's is inkjet denk ik beter.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
08-07-2020 22:19
Dan is eigenlijk laser altijd de meest voordelige en kwalitatief de beste keuze denk ik; maar ga je in aanschaf weer wat omhoog.
Vreemd dat deze HP-Tank printer als laserprinter wordt aangeprezen; dat is ie niet.
Ow, wat gek idd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
-Shifty- schreef:
08-07-2020 22:19
Dan is eigenlijk laser altijd de meest voordelige en kwalitatief de beste keuze denk ik; maar ga je in aanschaf weer wat omhoog.
Vreemd dat deze HP-Tank printer als laserprinter wordt aangeprezen; dat is ie niet.
Misschien heeft HP een apart systeem?
De mijne wordt ook als 'laserjet' aangeduid, zag ik net. Dat klinkt als een soort hybride?
https://tweakers.net/pricewatch/116717/ ... ificaties/
Alle reacties Link kopieren
Jongens, kunnen jullie even een unaniem adviesje eruit doen? :proud:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/epson-ecotank- ... oductTitle

Welke van de twee wordt het?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
floddertjezoveel schreef:
08-07-2020 22:29
Misschien heeft HP een apart systeem?
De mijne wordt ook als 'laserjet' aangeduid, zag ik net. Dat klinkt als een soort hybride?
https://tweakers.net/pricewatch/116717/ ... ificaties/

De link die jij post is een laserprinter van HP. De hervulbare Tank 555 is een hervulbare inkjetprinter van HP. Als het hervulbaar is, dan is het altijd een inkjet printer. Ik denk dat het gewoon een foutje is in de tekst van Mediamarkt want bij de specificaties staat wel : HP inkjettechnologie
Solomio schreef:
08-07-2020 22:32
https://www.bol.com/nl/p/epson-ecotank- ... oductTitle

Welke van de twee wordt het?

Ik zou niet echt een specifiek verschil kunnen aangeven. Ik zou dan denk ik voor HP gaan omdat het zo'n universeel gangbaar merk is en mediamarkt altijd nog beter is dan een willekeurige bol.com leverancier.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
08-07-2020 22:44
Ik zou niet echt een specifiek verschil kunnen aangeven. Ik zou dan denk ik voor HP gaan omdat het zo'n universeel gangbaar merk is en mediamarkt altijd nog beter is dan een willekeurige bol.com leverancier.
Weet Roosje dat?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
08-07-2020 22:48
Weet Roosje dat?

1. Ik koop roosje om met chocolade.
2. Na coolblue is eigenlijk alles een verre tweede keus.
3. Ik koop roosje om met chocolade.
Alle reacties Link kopieren
Ok, besteld, mijn dank is enorm.

Ik weet jullie te vinden als het tegenvalt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven