Probleempje met Nikon DSLR

08-07-2011 16:32 11 berichten
Ik heb net een Nikon D5000 aangeschaft maar ik loop tegen iets aan, en ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe.

Ik kan niet altijd een foto maken

Als ik de zoeker gebruik (dus geen live view) en ik wil een foto maken, maakt ie één foto. Als ik dan nog een foto wil maken, doet ie het niet. Hij stelt wel scherp, maar reageert vervolgens niet als ik op de ontspanknop druk...

Ik kan niet in de gebruiksaanwijzing of op internet vinden hoe dat kan. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Is hij nog bezig met de vorige foto opslaan?
Misschien kan je de burst stand eens proberen als je snel foto's achter elkaar wilt maken.Dan maakt hij foto's zolang je je ontspanknop in drukt volgens mij.
Ik geloof niet dat het aan het opslaan van de foto ligt. Want als ik lv gebruik, kan ik wel meerdere foto's achter elkaar aan maken.
op welke stand staat hij ?
En hij heeft wel al opnieuw scherp gesteld?
Controleer je scherpstelling eens in het menu.

Het zou kunnen dat-ie op S staat en dan maakt-ie maar één foto en moet-ie opnieuw scherpstellen.

Kies eens voor een andere optie en kijk of dat helpt.
Hee wat leuk, dat je de camera al hebt!

Veel plezier hiermee...
Volgens mij heb ik het euvel gevonden. Ik heb een 55-200 objectief. Als ik dan een foto wilde maken van iets dat 'te' dichtbij was, kan de camera niet scherpstellen en maakt ie geen foto.
Dat kan heel goed, Maris Het is geen macro-objectief waarmee je bijna op het onderwerp kan gaan zitten ;)
Ik heb er nog maar een 18-55 mm objectief bij gekocht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven