Samsung Galaxy Ace snel vol

26-02-2013 22:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb het volgende probleem, mijn Samsung Galaxy Ace geeft continu aan dat het intern telefoongeheugen leeg is maar apps bijwerken gaat vaak niet omdat ik dan onvoldoende opslagcapaciteit heb.

Er zit een 8gb sd kaartje in en naar mijn idee staat er niet eens veel op de telefoon:

Whatsapp

Twitter

Hotmail

App2SD

Dropbox

Instagram

ING Bankieren

Wordfeud

Moon+ reader

Ebuddy

Kik Messenger

En daarbij de standaard dingetjes. Foto's staan er eigenlijk niet op, die verwijder ik gelijk. Whatsapp geschiedenis bewaar ik ook amper.

Iemand een idee wat hier nog aan te doen?
Niks, helaas.. Ik heb hetzelfde probleem. Heb er relatief weinig en kleine apps op staan, maar toch raakt ie elke keer weer vol. Zelfs als ik een app wil bijwerken kan dat soms niet.

Ik heb in elk geval alles wat kon op mn SD-kaart gezet, leeg regelmatig de buffer en gooi gegevens weg.

En verder gewoon kritisch kijken naar welke apps je vaak gebruikt en met welke je wel zonder kan.
Foto's maakt trouwens niet uit, die worden toch op je SD-kaart opgeslagen en daar kan je nog wel een hele hoop op kwijt.
Ik had hem ook, het interne geheugen van de telefoon is gewoon heel erg klein.. En daar is helaas niets aan te doen. Ik ben overgestapt naar een andere telefoon.
De Ace heeft een zeer klein intern geheugen en veel apps laten zich enkel daar op opslaan. Je hebt dus weinig aan een SD-kaartje dan. De technologie gaat gewoon supersnel, apps worden groter, andere software etc.

Wat je wel kunt doen is bij je app-beheer de gegevens wissen per app, scheelt vaak wel wat.
dit probleem heb ik ook met mn htc wildfire s... echt heel naar :(
Ace, Gio, Mini, dit zijn de budget telefoons van de Samsung Galaxy serie. Jammer, want niemand vertelt je dit, het is constant goochelen met apps, en die standaard geïnstalleerde rotzooi-apps nemen ook hartstikke veel ruimte in. Terwijl je ze niet gebruikt, en ook niet kunt weghalen.

Conclusie: zet 'm op marktplaats en koop een nieuwe. Heb ik ook gedaan.
Maak je regelmatig de prullenbak van je hotmail leeg?

Kwam ik pas na >600 mails achter
Had hier hetzelfde probleem, alleen maar Whatsapp, fb, ING en hotmail app. En toch telkens een melding dat het intern geheugen vol was. Op aanraden van iemand de app AppManager gedownload, deze schoont je schijf op en je ziet precies hoe veel ruimte alles neemt, ideaal!
Bedankt voor de reacties, mag half maart voor een nieuwe telefoon gelukkig. Wilde eerst hier een sim in doen maar mijn irritatie grens maakt dat ik toch voor een andere ga kijken. App2SD schoont ook wel aardig op.

Prullenbak van hotmail, waar kan ik die vinden?

Ga nog eens kijken wat die appmanager kan doen, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven