Scandinavische a met een rondje erboven, wie kan me helpen?

16-02-2020 17:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg ik in Word/Excel een A met een rondje erboven, dus de Scandinavische oh-klank? Ik zoek me suf en ik heb er nog haast mee ook. Eigen schuld dikke bult, opdracht te lang uitgesteld :facepalm: :whip: .
Eeuwige roem voor degene die me uit de brand helpt! :bigkiss:
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
ordbok.lagom.nl
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Bij invoegen - symbool
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 16-02-2020 17:33
53.49% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Å å
Kun je 'm als je zo'n haast hebt hem misschien hiervan kopiëren en dan dezelfde tekst opmaak als de rest van je document geven ?
Alle reacties Link kopieren
copy-paste dit: Å å?
Alle reacties Link kopieren
Op mijn mac: alt a
Altijd van je afsnijden
Op Windows: alt gr + w
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn geweldig! Ik heb de oplossing van May_ka gebruikt, omdat die nog veel meer mogelijkheden geeft, die ik vanavond en vannacht ongetwijfeld nodig zal hebben. Ik race zeer dankbaar verder!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Invoegen symbolen, of met de ASCII codes
Alle reacties Link kopieren
xlong schreef:
16-02-2020 17:36
Invoegen symbolen, of met de ASCII codes
Precies. Al die tekens staan gewoon in de ASCII-code tabellen, of in Word in de symbolen die je kunt invoegen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Alt 134
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik realiseer me nu ook dat ik dat allemaal zelf had kunnen verzinnen, als ik maar niet in de vliegende paniek was geschoten omdat ik mijn deadline zag wankelen. En op een gemiste deadline staat nou eenmaal de figuurlijke doodstraf.
In elk geval weet ik weer dat ik in geval van nood altijd bij de meiden van het forum terecht kan. Allemaal de eeuwige roem!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
@TO; ik spreek en schrijf vloeiend Zweeds dus mocht je hulp nodig hebben, stuur me een pb.

Ik ga er vanuit dat het Zweeds is, want de andere Scandinavische talen kennen de å niet. Edit: toch wel.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 18:23
4.49% gewijzigd
Philea, in het Noors enDeens heb je ook de letter å. Deze 2 talen spreek/schrijf ik dan weer goed😉
Alle reacties Link kopieren
Maar als ze iets aan ordbok.lagom.nl heeft zal het wel Zweeds zijn.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
onzichtbarevrouw schreef:
16-02-2020 17:30
Op mijn mac: alt a
Nog veel makkelijker is het op de Mac om de toets ingedrukt te houden; dan krijg je alle opties die er zijn te zien met daarbij het getal dat je in moet drukken in combinatie met de letter om het speciale teken te krijgen.

Afbeelding
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
16-02-2020 18:18
@TO; ik spreek en schrijf vloeiend Zweeds dus mocht je hulp nodig hebben, stuur me een pb.

Ik ga er vanuit dat het Zweeds is, want de andere Scandinavische talen kennen de å niet. Edit: toch wel.
Wat lief van je! In dit geval heb ik echter geen diepgaande kennis van Scandinavische talen nodig, het ging puur om bepaalde merknamen en zinsneden die ik niet kon kopiëren. Ik ben wel jaloers op je kennis van Zweeds, ik vind het een fascinerende taal.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
16-02-2020 19:53
Nog veel makkelijker is het op de Mac om de toets ingedrukt te houden; dan krijg je alle opties die er zijn te zien met daarbij het getal dat je in moet drukken in combinatie met de letter om het speciale teken te krijgen.

Afbeelding
Helaas, ik ben slechts een ordinaire Windows-gebruiker, dus jouw oplossing is niet op mij van toepassing.
Ik vind je citaat van John Bercow wel briljant, die ga ik zeker hergebruiken :biggrin:
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven