Speedtest: hoe snel is die van jou?

24-11-2013 14:04 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net eens even gekeken hoe snel mijn internetverbinding is en was eigenlijk wel benieuwd hoe dit bij anderen is.

Een soort vergelijkend warenonderzoek dus

Dit is mijn uitkomst:

Ik heb glasvezel van Xs4all. Dit valt dus een beetje tegen, want volgens de website mag ik een snelheid tot 50Mbps verwachten

Even een kleine uitleg (ik ben geen kenner, dit heb ik gegoogeld )

Ping = hiermee stuur je een signaal naar een bepaald IP-adres en wordt gemeten hoe lang het duurt voor het signaal weer terug is.

Dus: hoe lager het getal, hoe beter.

Downloadsnelheid = staat voor de snelheid (in Mb per seconde) waarmee u gegevens van het internet haalt via uw computer en internetverbinding. Hoe hoger, hoe beter.

Uploadsnelheid = staat voor de snelheid (in Mb per seconde) waarmee u via uw computer en internetverbinding gegevens kunt plaatsen op bijvoorbeeld uw website host. Hoe hoger, hoe beter.

En oja: de website:

http://www.speedtest.net/

Beste resultaat krijg je als je alle andere programma's sluit.

En, hoe is de snelheid van je internetverbinding?

Totaal aantal stemmen: 4

Valt erg tegen (50%)
Valt een beetje tegen (25%)
Is ongeveer gelijk aan wat ik had verwacht Geen stemmen
Valt een beetje mee Geen stemmen
Valt erg mee (25%)
Ik snap er geen hol van! Geen stemmen
Volgens mij klopt die hele test niet Geen stemmen
interessant?
De site doet het niet, want ze hebben flash en daar doet mijn ipad niet aan. En ga er geen app voor downloaden.
Doe je de speedtest op een draadloos apparaat? Zo niet: hoe lang is de utp-kabel van je modem naar je apparaat? Gebruik je de juiste klasse utp-kabel voor je verbindingen? (Je zal de eerste niet zijn die glasvezelsnelheid over cat 5e of zelfs lager stuurt).

Ook dat zijn zaken die je wel mee moet nemen in het delen van je testresultaten.
quote:camilla16 schreef op 24 november 2013 @ 14:11:

interessant?Vind ik wel. Gewoon benieuwd of ik krijg wat me wordt beloofd en hoe dit bij anderen zit.
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2013 @ 14:15:

Doe je de speedtest op een draadloos apparaat? Zo niet: hoe lang is de utp-kabel van je modem naar je apparaat? Gebruik je de juiste klasse utp-kabel voor je verbindingen? (Je zal de eerste niet zijn die glasvezelsnelheid over cat 5e of zelfs lager stuurt).

Ook dat zijn zaken die je wel mee moet nemen in het delen van je testresultaten.

Ja, op een laptop, via draadloze verbinding... dat maakt dus verschil?

Ennuh.. over die categorieën weet ik eigenlijk niks..
Ja, dat maakt zeker verschil. Een draadloos signaal moet worden omgezet, verstuurd door de lucht, en teruggesleuteld. Dat levert verlies op.

Ook een te lange kabel levert verlies op. Een korte kabel maar van een lagere klasse ook. Die lagere klasse kan minder snelheid aan. Alsof je de Niagara waterval door een pvc buis wilt drukken.
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2013 @ 14:20:

Ja, dat maakt zeker verschil. Een draadloos signaal moet worden omgezet, verstuurd door de lucht, en teruggesleuteld. Dat levert verlies op.

Ook een te lange kabel levert verlies op. Een korte kabel maar van een lagere klasse ook. Die lagere klasse kan minder snelheid aan. Alsof je de Niagara waterval door een pvc buis wilt drukken.Ah, oke, daar zal het dan bij mij aan liggen dat de snelheid iets lager ligt. Dan valt het dus eigenlijk nogal mee!
Ping: 71 ms

Downloadspeed: 17,75 mbps

Uploadspeed: 2.66 mbps

Valt me echt tegen :(
Valt best mee inderdaad. Je zou het eens moeten (laten) testen met een cat 6 utp direct aan je modem.

Verder vind ik je ping wel hoog. Die zou uit mijn hoofd max 4 ms moeten zijn.

Ook moet je er een niet al te oude router aan hangen (daar komt jouw wireless signaal uit, onder andere, en het splitst je verbinding in meerdere uitgangen) want dat schijnt ook het signaal minder goed door te geven.

Glasvezel is een behoorlijk stabiele verbinding en XS4ALL een puike provider. Kijk dus (als je dat belangrijk vindt) of je je eigen hardware nog kunt aanpassen om je ontvangst te verbeteren.
quote:Suus_90 schreef op 24 november 2013 @ 14:27:

Valt me echt tegen :(Ping is veel te hoog, DL en UL kan ik pas beoordelen als ik weet wat je pakket-hoogte is. Als ie 20 down, 3 up is, valt dat nl best mee
quote:Suus_90 schreef op 24 november 2013 @ 14:27:

Valt me echt tegen :(Is inderdaad niet echt snel! Wat voor provider etc. heb jij?
Ik herstel mezelf even, ping is niet zó belangrijk.

Ping is géén indicatie van je downloadsnelheid, maar geeft aan hoe snel hij een site kan vinden (dus voordat hij daadwerkelijk data gaat downloaden).

Je ping vertelt dus hoe snel je op het forum zit, je downloadsnelheid hoe snel je alle info (óók die ^&%&^$X banner van Radio 538... ) binnen hebt.
ik heb 30 down en 3 up. Misschien tips om snellere verbinding te krijgen?
Heb telfort trouwens
Ping: 11ms

Download speed: 7.91 Mbps

Upload speed: 1049 Mbps

UPC kabel en er zit een wireless router van Linksys tussen.

Wat zegt dit nu eigenlijk?
Ping: 11 ms

download: 63 mbps

Upload 5.7 mbps

Ik heb een middelpakket van Ziggo à ¤45,- pm inclusief kabeltv.

Valt niet tegen
.
ping 31

download 12

upload 0,77!!!!

Lekker traag dus maar op zich als ik op internet zit heb ik best snel internet vind ik
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2013 @ 14:15:

Ook dat zijn zaken die je wel mee moet nemen in het delen van je testresultaten.Edit: odd was me voor.

Wat van belang is, is de afstand tussen het ISRA-punt en het modem. En zelfs het type kabel. Plat of rond.

En cat5e is prima voor een consument. Die trekt tot 1GB dicht.

En voor iedereen die zich afvraagt of z'n verbinding te langzaam is: 5Mb/s is snel zat voor normaal internetgebruik.

Vergeet ook niet dat je bij ADSL je snelheid door een factor 8 (overhead) moet delen. 20Mbps = 2.5MBps. b = bit en B is byte. Dus je kan met max 2.5 MegaByte een bestand binnenhalen.
20X5 Ligt er ook een beetje aan.
down 63

up 5,6

ping 28

Ik heb breedbandkabel met alles in 1 plus van Ziggo. Klopt vrij goed met wat ze zeggen dat ik zou moeten krijgen. Ik baal een beetje van de hoge ping.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Ik heb een 50 Mb abonnement bij UPC..

Als ik connect via kabel met UPC router:

Als ik connect via wireless met UPC router (802.11n):

Als ik connect via wireless met Fritzbox router (802.11n):

Als ik connect via wireless met Netgear router (802.11n):

verbaas me een beetje over de verschillen tussen de routers.. dat ga ik nog even nader onderzoeken..
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven