telefoon voor complete digibeet

24-04-2018 21:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al: ik zoek een andere telefoon.
Sinds een half jaar heb ik een Motorola e4. Daar blijkt geen Nederlandse gebruiksaanwijzing voor te zijn.

Ik denk niet op z'n computers en heb zelf een heel andere logica.
Mijn man roept steeds: je moet gewoon even wat proberen! @(
Ik probeer me 3 slagen in de rondte maar probeer nooit het goede blijkbaar. Of een enkele keer doet ie wat ik hem wilde laten doen maar weet ik niet meer hoe ik dat voor elkaar gekregen heb. Ik heb geen steile leercurve zal ik maar zeggen.

Ik wil bijvoorbeeld op de telefoon fotos in een map zetten... wat een getob en gedoe!
Ik zou er een heleboel ook best om willen draaien want om de een of andere reden maak ik de meeste foto's op z'n kop :|
Lukt allemaal niet. Bij toeval las ik op internet dat er verschillende apps zijn om je foto's te beheren. :O (die mogelijkheid bedenk ik dus niet zelf) Dus ik heb er 1 gedownload die heel makkelijk in het gebruik zou zijn... Volgens mij heb ik nu foto's weg gegooid en kan niet vinden waar de prullenbak zit.
Geen idee ook hoe ik een scherm vol foto's krijg in plaats van 1 foto per keer.

Krijg je inmiddels een idee van het niveau waarop ik functioneer?

Nu zoek ik dus een telefoon die ik misschien iets beter zou kunnen snappen? Met een Nederlandse gebruiksaanwijzing?
Hiervoor had ik een iPhone 5 van een vriendin overgenomen maar die vond ik zo klein. Nu heb ik een grotere maar mogelijk past Apple toch ietsje beter bij me?

Heeft iemand een idee wat iets voor me zou kunnen zijn? Liefst geen honderden euro's, maar wat moet dat moet.
Ik wilde de iPhone voorstellen want simpeler dan dat wordt het niet, maar die heb je al gehad begrijp ik. :$
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-04-2018 21:13
Ik wilde de iPhone voorstellen want simpeler dan dat wordt het niet, maar die heb je al gehad begrijp ik. :$
Ze vond hem te klein, dat was een 5s. Een 6 of 7 is al groter ;-D
iPhone 6 (of hoger) Plus. Groot scherm en makkelijk in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Van alles is er een online gebruiksaanwijzing. De iPhone heeft een heel gedetailleerde die je op je laptop kan downloaden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Motorola e4 schijnt op Android 7.1 te draaien en daar moet je even een gebruiksaanwijzing voor zoeken denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je hier wat aan? http://www.androidhandleiding.nl/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik je OP zo lees dan krijg ik het idee dat je denkt dat een telefoon hetzelfde werkt als een Windowscomputer (vb. prullenbak) Op een telefoon zit geen windows. Dus hij werkt ook anders dan je pc. Je kunt kiezen uit Android of Apple IOS.

Voordat je een nieuwe telefoon koopt zou ik de tips van retrostar hierboven opvolgen en beter met android om leren gaan. Daarna kun je besluiten wat je prettiger vond werken, je oude telefoon (IOS) of je huidige telefoon (Android)

Succes!

Voor dingen zoals foto's in een map zetten, kun je het beste je telefoon met je computer verbinden d.m.v. de usb-kabel en daar dan de mappenstructuur aanpassen. Daar heb je een muis een toetsenbord, dat gaat gemakkelijker dan met je vingers op de telefoon.
Het fijne van een iPhone is dat deze functies allemaal op de telefoon zitten.
TO geeft zelf aan digibeet te zijn, dan is een telefoon verbinden met de pc en op die manier te werken wellicht nog ingewikkelder omdat er dan nog een apparaat met ander besturingssysteem bij komt kijken.

Er zijn overigens nog steeds smartphones die op Windows draaien, maar dat zijn geen aanraders.
lise1985 schreef:
24-04-2018 21:51
Het fijne van een iPhone is dat deze functies allemaal op de telefoon zitten.
TO geeft zelf aan digibeet te zijn, dan is een telefoon verbinden met de pc en op die manier te werken wellicht nog ingewikkelder omdat er dan nog een apparaat met ander besturingssysteem bij komt kijken.

Er zijn overigens nog steeds smartphones die op Windows draaien, maar dat zijn geen aanraders.
Ik ben niet zo thuis in de iPhone, dus dat wist ik niet. D

Nee, Windows Phone is geen optie. Microsoft heeft zelf de stekker eruit getrokken : https://www.techzine.nl/nieuws/109469/w ... -dood.html
Lavendel_Madelief schreef:
24-04-2018 21:55
Ik ben niet zo thuis in de iPhone, dus dat wist ik niet. D

Nee, Windows Phone is geen optie. Microsoft heeft zelf de stekker eruit getrokken : https://www.techzine.nl/nieuws/109469/w ... -dood.html
Klopt, maar evengoed zul je er nog wel aan kunnen komen. Maar ik schreef zelf al dat dat geen aanrader is.

Mijn oma van bijna negentig heeft een iPad en kan daarmee overweg, omdat iOS erg gebruiksvriendelijk is. Daarnaast gaat een iPhone lang mee en werkt erg stabiel en betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-04-2018 21:42
Heb je hier wat aan? http://www.androidhandleiding.nl/
Ja geweldig. Hier heb ik wat aan. Dank je wel!

Dit helpt me net even om niet impulsief een andere telefoon te kopen maar me er goed op te oriënteren en dan een weloverwogen beslissing te nemen.
Ik dacht dat Android misschien meer bij mijn manier van denken aan zou sluiten maar niets is minder waar.

Je hebt gelijk Madelief: ik vind de computer ook al ingewikkeld en behandel mijn telefoon liefst als een computer. Ik schiet al in de rode vlekken als ik aan apps denk...
Liefst pak ik een ouderwetse typemachine en doe wat ik wil doen. Maar ja, ik ben pas 50 dus ik moet wel mee in de vaart der volkeren.

Dank voor het meedenken en alle tips!
zakdoek wijzigde dit bericht op 24-04-2018 22:46
24.52% gewijzigd
zakdoek schreef:
24-04-2018 22:42
Ja geweldig. Hier heb ik wat aan. Dank je wel!

Dit helpt me net even om niet impulsief een andere telefoon te kopen maar me er goed op te oriënteren en dan een weloverwogen beslissing te nemen.
Ik dacht dat Android misschien meer bij mijn manier van denken aan zou sluiten maar niets is minder waar.

Dank voor het meedenken en alle tips!
Dan wellicht toch weer terug naar een iPhone.
Alle reacties Link kopieren
ja dat denk ik eigenlijk ook.

Ik heb een vriendin die bij Apple zweert en er alles van weet en heul veel geduld heeft, maar van android heeft ze minder kaas gegeten. Ik had niet over moeten stappen, dat is me inmiddels wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Apple echt een verademing nadat mijn Samsung was overleden, begreep niet waarom ik nooit eerder een iPhone had gekocht. Of nou ja, dat weet ik wel... Ze zijn vrij prijzig ;-D
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
25-04-2018 00:38
Ik vond Apple echt een verademing nadat mijn Samsung was overleden, begreep niet waarom ik nooit eerder een iPhone had gekocht. Of nou ja, dat weet ik wel... Ze zijn vrij prijzig ;-D
Dit. En nu met ook nog een iPad helemaal ideaal, omdat alles synchroniseert.
Alle reacties Link kopieren
die foto's op z'n kop..ben je toevallig linkshandig? Ik heb namelijk ook vaak foto's op zn kop, maar gelukkig synchroniseert mijn ihpone met mn macbook, die alles automatisch weer omdraait. Als ik voor collega's technische foto's maak bij klanten mopperen ze wel vaak dat alles op zn kop is :-)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Haha Ja linkshandig inderdaad.
Ik heb nu een foto app gevonden waarin ik de foto's kan draaien: quickpic Dat scheelt al heel wat.
Als ik naar Galerij ga, dan een foto aanklik zodat ik alleen die foto in beeld heb en dan nogmaals op de foto klik dan krijg ik allerlei opties
Bij bewerken kan ik hem draaien en bij "meer" kan ik hem bijvoorbeeld toevoegen aan een album.

Hoe zit dit bij jou Zakdoek?
Alle reacties Link kopieren
Op mijn telefoon zit geen Galerij. Alleen Foto's.
Daar kan ik een foto aanklikken en dan op de 3 puntjes rechtsboven klikken en dan kan ik Bewerken in Edit. Geen idee wat ik daarmee moet. Ik weet ook niet wat Edit is.
Maar nu met QuickPic ziet het er wel een stuk overzichtelijker uit en kan ik ze draaien.

Ik moet wel opletten: als ik in Foto's iets probeer, is het in Quickpic ook veranderd.
Niks weggooien dus want dan is het echt weg.

Dat zijn dingen die ik niet begrijp (ik sta niet boven de materie) en dat maakt dat ik niet al te veel durf te proberen want zo meteen heb ik iets blijvend gewijzigd, wat ik niet wilde.
Edit is bewerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven