Veel websites ineens niet of slecht bereikbaar

20-01-2020 15:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren kan ik ineens veel websites niet meer bereiken of duurt het eeuwig voordat ze geladen zijn. Echt heel vervelend. Hoe kom ik er nu achter waar dit aan ligt? Is het dat Citrix gedoe (ik roep maar wat hoor, heb er niet veel verstand van), is het mijn internetprovider? Kan ik er eventueel zelf iets aan doen? Helppppp :sigh:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Over welke sites hebben we het dan?
Het kan aan een veelvoud aan factoren liggen namelijk...
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld tvgids.nl, het AD, Dunea (waterstand doorgeven), Google etc.
Ook laadt het forum heel erg traag of soms helemaal niet.

Overigens wordt op de website van mijn provider (Ziggo), die ook soms helemaal niet wil laden, aangegeven dat er geen storingen zijn in mijn postcodegebied. Ik snap er niets van. Normaal heb ik juist altijd heel snel internet.
calamitycat wijzigde dit bericht op 20-01-2020 15:23
0.28% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Kijk is of je deze problemen ook op andere computers/telefoons/whatever je dan ook maar gebruikt hebt?
Alle reacties Link kopieren
Mobiel via Vodafone heeft geen problemen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Modem even helemaal uit en weer aan zetten. En zet er even een virusscanner bij aan :D
strings-attached schreef:
20-01-2020 15:22
Modem even helemaal uit en weer aan zetten. En zet er even een virusscanner bij aan :D
Modem is enkel als je helemaal geen internet hebt. Aangezien ze hier gewoon post is dat niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
20-01-2020 15:20
Kijk is of je deze problemen ook op andere computers/telefoons/whatever je dan ook maar gebruikt hebt?
Op mijn telefoon willen die sites helemaal niet laden. Andere devices heb ik niet.

Soms krijg ik dit bericht als een website niet wil laden:
"Kan geen veilige verbinding maken met deze pagina.
Dit kan zijn omdat de site gebruikmaakt van verouderde of onveilige TLS-beveiligingsinstellingen. Als dit blijft gebeuren, kunt u proberen contact op te nemen met de eigenaar van de website".

Zou het helpen mijn router en modem uit en weer aan te zetten?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
20-01-2020 15:22
Modem even helemaal uit en weer aan zetten. En zet er even een virusscanner bij aan :D
Hoe bedoel je dat van die virusscanner? Die doet het toch gewoon altijd neem ik aan? (computer, desktop, is nog vrij nieuw en helemaal up to date).
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
20-01-2020 15:26
Op mijn telefoon willen die sites helemaal niet laden. Andere devices heb ik niet.

Soms krijg ik dit bericht als een website niet wil laden:
"Kan geen veilige verbinding maken met deze pagina.
Dit kan zijn omdat de site gebruikmaakt van verouderde of onveilige TLS-beveiligingsinstellingen. Als dit blijft gebeuren, kunt u proberen contact op te nemen met de eigenaar van de website".

Zou het helpen mijn router en modem uit en weer aan te zetten?
Ik begrijp dus dat je enkel op je telefoon zit?

Zit je geheugen niet vol? (Te veel websites open?)
Alle reacties Link kopieren
Santaaa, omdat je schreef dat ik het op mijn mobiel moest proberen heb ik dat gedaan maar dat lijkt dus helemaal niet meer te werken. Het probleem is gisteren ontstaan op mijn desktop. Internetten doe ik zelden op mijn telefoon vandaar dat het me niet was opgevallen dat die geen sites meer laadt (het wifi symbool geeft ook amper teken van leven).
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
20-01-2020 15:26
Op mijn telefoon willen die sites helemaal niet laden. Andere devices heb ik niet.

Soms krijg ik dit bericht als een website niet wil laden:
"Kan geen veilige verbinding maken met deze pagina.
Dit kan zijn omdat de site gebruikmaakt van verouderde of onveilige TLS-beveiligingsinstellingen. Als dit blijft gebeuren, kunt u proberen contact op te nemen met de eigenaar van de website".

Zou het helpen mijn router en modem uit en weer aan te zetten?
Dit heb ik sinds gisteren al een aantal keer gehad. Na een paar keer refreshen functioneert het wel weer.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch alles even uit- en aanzetten hier. Vind het wel een beetje eng, straks kom ik helemaal nergens meer op...
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
20-01-2020 15:32
Dit heb ik sinds gisteren al een aantal keer gehad. Na een paar keer refreshen functioneert het wel weer.
Ah, herkenning :biggrin: Refreshen helpt hier soms wel soms niet maar het blijft ontzettend traag allemaal.... Het forum doet het nu ineens weer prima trouwens maar ook dit gaat met ups en downs.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
20-01-2020 15:31
Santaaa, omdat je schreef dat ik het op mijn mobiel moest proberen heb ik dat gedaan maar dat lijkt dus helemaal niet meer te werken. Het probleem is gisteren ontstaan op mijn desktop. Internetten doe ik zelden op mijn telefoon vandaar dat het me niet was opgevallen dat die geen sites meer laadt (het wifi symbool geeft ook amper teken van leven).
Oh dus op meerdere apparaten bevinden zich de problemen? Niet enkel op 1 apparaat.

Dan zou ik inderdaad even naar het modem kijken :)
Alle reacties Link kopieren
Modem 30 sec uit en dan weer aan verhelpt dit probleem in 9 van de 10 gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Juist. Modem en router aan en uit gehad en alles werkt weer als een tierelier hier. Had ik eerder moeten doen :facepalm: :$
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Voor een volgende keer; bij Ziggo zijn ze wel snel en behulpzaam via Messenger!
.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tip! :thumbsup:
Gelukkig ervaar ik over het algemeen weinig problemen met Ziggo maar deze ga ik onthouden.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet het Citrix gedoe. Dat gaat over thuiswerkplekken en de manier waarop je inlogt en verbinding maakt vanuit huis met de server van je werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, dat wist ik dus niet. Weer wat geleerd.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven