Viva en de cookiewet

06-06-2012 09:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe cookiewet is gisteren in werking getreden en sindsdien moet iedere site die cookies plaatst expliciet om toestemming vragen.

Als ik naar de viva forum site ga, krijg ik die vraag niet. Kan ik er dus van uit gaan dat hier geen cookies geplaatst worden?Ik heb namelijk het donkerbruine vermoeden dat viva echt wel cookies plaatst...
Zeg maar Spijker.
Grappig, ik zit me net exact hetzelfde af te vragen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eigenlijk zou ik zo graag openheid zien over cookies die hier gebruikt worden, mooi voorbeeld van open communicatie naar de gebruikers vind ik bijvoorbeeld de site van het nrc: http://www.nrc.nl/cookies/

Slecht voorbeeld van implementatie van de wet vind ik fok.nl waar je gewoon alles moet accepteren of niet door kunt klikken.

Maar misschien heb ik er overheen gelezen, maar kan toch niet dat viva er niets mee doet?
Zeg maar Spijker.
Toevallig was ik er gisteren ook even mee bezig omdat ik op Telegraaf die vraag wel krijg. Op andere sites niet.

Maar ik heb in Firefox e.e.a. afgeblokt dus wellicht is dat een reden dat ik het hier bij Viva niet zie?
Je kunt het zo testen. Als ik even een jurk of iets bekijk op wehkamp of zalando, dan vliegen de reclames me hier om de oren.
Ik heb een adblocker, dus zal ws daardoor niks zien?
Adblocker of niet, dan zie je het niet maar zijn de cookies er nog wel. En met het inwerkingtreden van de nieuwe wet moet viva daar gewoon openheid over geven.
Zeg maar Spijker.
Nou ik ben benieuwd, ik heb nog niks gemerkt.
Net ff getest (cookies verwijderd, pagina opnieuw bezocht) maar geen vraag:P

Sowieso vind ik de vraag idioot mensen die er geen verstand van hebben gaan hem toch standaard wegklikken. Dus er wordt echt helemaal geen winst behaald.
Ik vermoed dat ze bij viva nog niets hebben aangepast voor de cookie wet. Zal wel een budget issue zijn gok ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven