Welk fotobewerkingsprogramma?

07-04-2011 20:32 14 berichten
Ik heb een aantal foto's die ik wil ophangen, maar ik wil ze graag een effect mee geven, ipv zwart wit wil ik er bijv. een roze of paarse "gloed" overheen, wie weet via welk (liefst gratis ) programma dit kan (dus het liefts dat je meerdere kleurtinten uit kunt kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Paint.net is gratis, maar of het dat kan wat jij wilt, dat weet ik zo niet.

http://www.getpaint.net/
Neem een Photoshop trial, kan je iig 30 dagen stoeien met de foto's!
Picasa(3) is erg makkelijk in gebruik, niet zo uitgebreid als photoshop maar wel gratis en die gloed die je wil is één van de opties.
irfanview, gratis te downloaden.
quote:Nammma schreef op 07 april 2011 @ 20:58:

irfanview, gratis te downloaden.Huh? Kan je echt foto's bewerken met Irfanview? Ik dacht dat je foto's daar alleen mee kon bekijken en eventueel bijsnijden.
Je kan, zoals iemand anders al opmerkte een gratis trial downloaden van Photoshop, maar om dat te gebruiken is wel enige kennis vereist (wel genoeg tutorials te vinden trouwens). Je kan eventueel ook the gimp gebruiken, is voor zover ik weet helemaal gratis en schijnt goed te zijn.
hmm, ik heb nu picasa gedownload, maar hoe zorg ik ervoor dat alle foto's precies dezelfde kleur krijgen, je krijgt nl. zon kleurkaart en ik kan niet zo goed precies 2x opdezelfde plek klikken.... grrrrrrrrrrrrr
Lightroom! <3

Met een beetje slim googelen is er vast nog wel ergens een registratienummer op te snorren. Oh, en volgens mij kun je daarvan ook een 30-dagen-trial downloaden. Het is een specifiek fotobewerkprogramma, dus je kunt er niet mee photoshoppen. Maar als je je foto's in RAW hebt, dan kun je álles met dat programma. (Ik ben fan, je hoort het..)
.
http://www.picnik.com/ of http://fotoflexer.com/

Gratis en kan je online gebruiken. Gemakkelijk en veel effecten die je zelf ook nog aan kan passen.
Hehe, iemand zegt GIMP. GIMP is een prima alternatief voor photoshop tenzij je echt professioneel aan het werk wil.quote:nerd_ schreef op 08 april 2011 @ 11:13:

@cicrulair

Gimp is inderdaad heel goed.

´t Is de Linux-tegenhanger van Photoshop.

Dat niveau zo´n beetje.

Open source, dus volkomen gratis.

Ook in een Windows-versie.

Weet niet of die alles doet wat je er op Linux mee kunt.
grr, ik heb nu picnic en picasa geprobeerd en bij beide kan dat wat ik graag wil, maar weet iemand hoe ik voor meerdere foto's dezelfde kleur krijg? Ik kan het alleen maar handmatig instellen, maar dan moet ik ergens op de regenboog klikken, dat lukt me natuurlijk nooit 2 keer op dezelfde plek....
Ik werk altijd met photoshop, ben dus niet bekend met picasa. Kleuren hebben echter altijd een soort van kleurcode, bijv. #FFFFFF of #000000 (zwart en wit, of andersom, kan het nooit onthouden). Misschien dat je die ook in Picasa kunt terug zien als je op een kleur klikt. Deze code kun je dan steeds gebruiken voor de andere foto's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven