Welke all in one printer?

15-09-2020 10:03 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen krijgen vanaf dit jaar opdrachten als werkstukken, boekverslagen, spreekbeurten noem maar op. En wij hebben geen printer, maar dat lijkt mij wel erg handig voor dit soort dingen.
Maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wensen:
all in one
makkelijk te installeren
verbinding via wifi
max 150 euro

Wat raden jullie aan? Welke hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
15-09-2020 10:55
Helemaal eens dat laserprinters niet zo mooi kleuren kunnen printen als inktjets. Lastig te beschrijven, maar de kleuren zijn inderdaad wat flets. Niet echt lelijk, maar als je het als decoratie aan de muur wil hangen in een lijstje, dan voldoen fotoprints met een inktjet vaak beter. Ook als je een werkstuk hebt waarbij grafische kwaliteit belangrijk is. Maar als het werk is met veel tekst en hier en daar een illustratie dan is het weer minder belangrijk, want tekst doet een laser uitstekend.

Als je nu echt wat speciaals moet uitprinten kan je ook nog naar de printshop. Nadat je dat thuis al minstens 10x een concept hebt uitgeprint. En voor 99% van het andere werk voldoet het gewoon uitstekend. Misschien niet leuk voor laatste momentwerk.

Ah, kijk! Ik ben echt een leek op dat gebied. Dat is inderdaad een goede optie, voor als hij echt een pagina in kleur moet hebben, bijvoorbeeld de kaft, dat via een printshop.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tevreden Epson-gebruiker! Ik heb de Epson Ecotank 2650. Ik heb hem nu bijna twee jaar, en de zwarte inkt is nu iets meer dan half leeg. Ik gebruik hem voor mijn werk, print niet dagelijks, maar de inkt gaat dus best lang mee voor wat ik print. Ook ideaal dat je gewoon vanaf je telefoon kan printen.
Such fun!1
Ja! Laserprinter. Wij hebben een Brother. Wat een genot. Nooit meer gezeik met uitgedroogde inkt, nieuwe cartridges, printer niet te vinden op de wifi etc.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in de loop der jaren al zoveel (all in one) printers versleten en het is steeds gezeik met koppen die dichtslibben. En als je pech hebt een Epson te hebben dan vertikt hij ook te scannen als er geen goed werkende inktcartridge in zit.

We hebben nu een kleurenlaserprinter die ook prima foto's print.
En als ik echt iets voor in een lijstje aan de muur wil hebben bestel ik het wel bij de Hema ofzo.
Voor scannen hebben we een losse scanner.
judy_hopps wijzigde dit bericht op 15-09-2020 11:13
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee ik hoef geen foto's uit te printen voor aan de muur, dan bestel ik ze inderdaad wel voor de hema. Qua kleur bedoelde ik meer voor werkstukken voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij echt prima voor hoor.
Wij hebben een Brother.
Alle reacties Link kopieren
Als je handig bent zijn er ook setjes om je toner cartridge te hacken waardoor echt alle toner opgebruikt wordt ipv een kwart weg te gooien.
Is toch waanzin? Heb je een printer moet je alsnog naar de printshop. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2020 11:19
Is toch waanzin? Heb je een printer moet je alsnog naar de printshop. :bonk:
Hoe vaak laat jij een foto voor aan de muur afdrukken? Ik minder vaak dan dat ik in 30 jaar aan printers en ergernis verspild heb.
Bovendien kan je het gewoon bij Kruidvat of de Hema laten doen. Dat heb je geen speciale "printshop" voor nodig.
Judy_Hopps schreef:
15-09-2020 11:42
Hoe vaak laat jij een foto voor aan de muur afdrukken? Ik minder vaak dan dat ik in 30 jaar aan printers en ergernis verspild heb.
Bovendien kan je het gewoon bij Kruidvat of de Hema laten doen. Dat heb je geen speciale "printshop" voor nodig.
Ik print gewoon haarzuivere foto's met mijn printer. Daar kan geen Hema tegenop.
Een inkjetprinter print mooier, vooral belangrijk bij foto's en afbeeldingen.

Kijk niet alleen naar de prijs van de printer maar ook naar de cartridges, dat is namelijk waar je voor betaalt bij een printer. Ik heb een Canon Pixma, fantastische kwaliteit (en ik ben heel kritisch) en nooit problemen mee, heb 'm inmiddels ruim 4 jaar.

Als het alleen gaat om werkstukken met tekst gaat kun je laser overwegen. Ik heb beiden thuis en de laser gebruik ik alleen voor spul waarbij het niet echt uitmaakt hoe het eruit ziet. Werkstukken zou ik er niet op uitprinten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2020 11:46
Ik print gewoon haarzuivere foto's met mijn printer. Daar kan geen Hema tegenop.
Dat vroeg ik niet. Heb je het nodig?
Mensen willen graag dingen voor de heb maar als puntje bij paaltje komt gebruik je het niet.
Ik zal in 30 jaar misschien 5 foto's geprint hebben. Alles bewaar ik verder gewoon digitaal. Maar we hebben zeker al 7 printers (zowel gewone als all in one's) weg kunnen tyfen vanwege het dichtslibben. Dat is in euro's heel wat meer dan een "printshop" gekost zou hebben.
En dan heb ik het nog niet eens over de ergernis die het met zich meebrengt.
Judy_Hopps schreef:
15-09-2020 11:55
Dat vroeg ik niet. Heb je het nodig?
Mensen willen graag dingen voor de heb maar als puntje bij paaltje komt gebruik je het niet.
Ik zal in 30 jaar misschien 5 foto's geprint hebben. Alles bewaar ik verder gewoon digitaal. Maar we hebben zeker al 7 printers (zowel gewone als all in one's) weg kunnen tyfen vanwege het dichtslibben. Dat is in euro's heel wat meer dan een "printshop" gekost zou hebben.
En dan heb ik het nog niet eens over de ergernis die het met zich meebrengt.
Niemand heeft het ooit nodig om foto's te maken of te printen, dat is per definitie voor de leuk.

Tja, ik heb mijn all in one printer al 9 jaar en nog een nooit een dingetje mee gehad.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 15-09-2020 12:07
7.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
printen van foto's zal inderdaad weinig gebeuren, dat doen wij ook digitaal. Echt voor schoolgebruik. Man en ik hebben het niet voor werk nodig, hooguit even iets uitprinten.
VGM1980 schreef:
15-09-2020 12:06
printen van foto's zal inderdaad weinig gebeuren, dat doen wij ook digitaal. Echt voor schoolgebruik. Man en ik hebben het niet voor werk nodig, hooguit even iets uitprinten.
Jij en je man misschien niet, maar je kroost daarentegen...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2020 12:12
Jij en je man misschien niet, maar je kroost daarentegen...

mwhoah, oudste is 7 jaar.
Alle reacties Link kopieren
En ja vanaf groep 4 komen al de spreekbeurten, de werkstukken, boekverslagen etc.
Geen Epson, doe geen Epson. Ik heb er eentje en je wilt niet weten hoeveel boodschappen je krijgt met het verzoek toch originele inkt te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2020 12:06
Tja, ik heb mijn all in one printer al 9 jaar en nog een nooit een dingetje mee gehad.
Gefeliciteerd. Ik ken niemand die dat gelukt is.

Dan begrijp ik je reacties ook wel. Ik was ook de koning te rijk in het stadium dat die all in one nog deed wat ie moest doen (en veel beter).
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
15-09-2020 12:21
Geen Epson, doe geen Epson. Ik heb er eentje en je wilt niet weten hoeveel boodschappen je krijgt met het verzoek toch originele inkt te gebruiken.
Maak dan wel even onderscheid tussen een normale Epson met van die cartridges en een Epson ecotank waar je navulflesjes voor hebt zonder de cartridges en dus zonder die meldingen.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
15-09-2020 11:54
Een inkjetprinter print mooier, vooral belangrijk bij foto's en afbeeldingen.

Kijk niet alleen naar de prijs van de printer maar ook naar de cartridges, dat is namelijk waar je voor betaalt bij een printer. Ik heb een Canon Pixma, fantastische kwaliteit (en ik ben heel kritisch) en nooit problemen mee, heb 'm inmiddels ruim 4 jaar.
Ik zou kunnen zeggen: fantastische printkwaliteit, maar de bouwkwaliteit was voor mij ruk. 2 verschillende Pixma's die elk niet langer meegingen dan 3 jaar. 2x ong. 150 EUR in 6 jaar. En daarnaast nog eens voor minstens 60 euro cartridges per jaar.

Ik geloof dat we er ook wel eens een setje uitnodigingen voor een kinderfeestje en geboortekaartje mee geprint hebben. De grafische kwaliteit was echt verbluffend goed.

De eerste Pixma (gekocht rond 2010) deed het perfect tot ie kapot ging (behalve dan dat ie we veel inktpatronen slurpte) en het vervangende onderdeel erg duur was om te vervangen. De Pixma daarna (gekocht rond 2014) was 1 bak ellende. Vooral software matig met de wifi, weer inktpatronen slurpen en de duplex unit deed dat ie ook nog eens kleurenpatronen vrat als je alleen zwart/Wit print . Net niet genoeg om het ding terug te brengen naar de winkel en teveel gedonder om er blij mee te zijn (natuurlijk ga je als wifi niet goed werkt ook weer aan je eigen netwerk twijfelen). De printkwaliteit was wel goed. Maar na 3 jaar begon ie andere foutmeldingen te geven die ook soms weer verdwenen en toen het ding 3.5 jaar oud was, was er geen land meer mee te bezeilen.
Let bij het kiezen van een printer op het soort catridges er worden gebruikt. Je hebt ze waarin alle kleuren in 1 zitten, dan moet je vervangen als 1 kleur op is maar de rest nog niet.

Ik heb in mei deze gekocht: Epson WorkForce Pro WF-4720DWF - All-In-One Printer
Bij bol.com, destijds in de aanbieding voor eur 119. Doet het prima!
Oh ja die Canon pixma. Die had ik verdrongen. Altijd gezeik met dat ding...
TO:

Als in je hoofd een selectie hebt gemaakt zou ik even reviews gaan lezen op Coolblue of Tweakers. Dan heb je gelijk een hele bubs reviews in plaats van de enkeling hier die roept dat iets troep is of juist geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had ook al op tweakers gekeken maar kan geen wijs maken of ik nu het beste een laserprinter kan nemen of toch een inkjet (maar dan eventueel met flesjes)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven