Welke chromebook ?

26-07-2015 21:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm studie dochter zijn we op zoek naar een chromebook. HAar huidige , vrij nieuwe laptop, is te groot en te zwaar om mee te slepen iedere dag. Dus dacht ze zelf aan een chromebook. Hij is puur bestemd voor aantekeningen te maken, mail, you tube , wat surfen etc. Gamen doet ze nauweljks (en als ze dat al doet, is er thuis een laptop) . Thuis is er ook office etc.

Aantekeningen en documenten kunnen mooi in de cloud en thuis weer geopend worden.

We denken aan 11 of 13 inch. Beetje vlot, fatsoenlijk scherm en opslagruimte

Wie heeft er tips voor een chromebook ? waar op letten ? do's en dont's . Welke merk heb jij en hoe bevalt hij ?

Dank !
met een chromebook kun je eigenlijk alleen maar internetten. Word en excel documenten aanpassen gaat erg moeilijk.

Veel internet dingen worden niet ondersteund door chromebook ( bv pathe thuis, foto programmas ) enz.

ik heb een hp chromebook, en ik denk eraan om een laptop ernaast te kopen. Chromebook is mij te beperkt.

voor facebooken en mailen ( via gmail ) en forummen is de chromebook wel geschikt.
never a failure, always a lesson
Ik heb de Acer Chromebook CB3-111. Ik ben een Chromebook fan. Maar ik internet er alleen op en gebruik 'em voor mijn schrijfwerk. Ik heb niet meer nodig dan dat dus dan heb je echt geen dure laptop of Apple product nodig.

Je zult moeten kijken wat betreft Office, want Google en Microsoft rijmt niet zo goed met elkaar. Je zult dan met Microsoft soms weer wat dingen aan moeten passen. Als je dochter niet gehele documenten maakt maar inderdaad aantekeningen gaat maken dan gaat het wel. Maar als ze van plan is daar haar werk op uit te werken, dan is een Chromebook wat beperkt.
Het is puur voor school (dus tekstverwerking, wat internet, facebook etc).. .. geen spannende dingen..

Ik kwam ook nog de HP stream tegen.. een laptopje

Ze heeft natuurlijk een mooie laptop thuis maar die is te groot/zwaar om mee te nemen.

Ze heeft niet de financien voor een macbook (die wil ze het liefst) en wij betalen wel de studie maar dit soort dingen ga ik niet bekostigen.
ze gaat aantekeningen van college maken en die werkt ze thuis uit tot documenten. Voor presentaties etc. kan ze haar gewone laptop gebruiken.
Ik vind een macbook werkelijk een prachtig product, maar ik zie veel mensen die het product hebben, die echt werkelijk niet nodig hebben. Ik snap dus dat je het geld er niet aan uit wilt geven en dan is een Chromebook echt een mooi alternatief! Goedkoop, licht, fijn in gebruik... Ik heb een witte Acer en ziet er net zo modern uit als een Apple. Er zit alleen een Google embleem op in plaats van aan appeltje.
fleetfox ik ook hoor.. ben enorme apple fan.. Maar voor dit doel is het onzinnig
quote:poldervrouw schreef op 26 juli 2015 @ 22:33:

Het is puur voor school (dus tekstverwerking, wat internet, facebook etc).. .. geen spannende dingen..

Ik kwam ook nog de HP stream tegen.. een laptopje

Ik heb een HP Stream 13. Prima ding: superdun en goedkoop.

Nog even over de Chromebook: kan je daarop aantekeningen maken als er geen Internet is? Ik weet dat niet. Of is er in een collegezaal altijd Internet?
Ik heb nu denk ik zo'n twee jaar een HP Pavilion Chromebook en die bevalt op zich prima. Ik merk dat de accu ondertussen wel wat minder wordt, maar dat is wat mij betreft niet zo heel gek na best wel intensief gebruik twee jaar lang. Ik had eigenlijk weinig eisen eraan omdat ik er een desktop naast gebruik, ik hoefde hem letterlijk alleen voor aantekeningen te gebruiken. Dat doet hij nog steeds prima!

Wel wil ik dan als tip meegeven om gewoon helemaal google drive te gaan gebruiken in plaats van office. Heen en weer tussen google docs en office is af en toe echt rampzalig... Google opent alles, met af en toe veranderde lay-out, maar office heeft mijn google documenten (met goede extensie) wel geweigerd.

Is overigens wat mij betreft geen probleem, ik weet niet of je dochter nu gaat studeren, maar volgens mij hebben de meeste universiteiten en hogescholen de mogelijkheid om essays en opdrachten e.d. via drive in te leveren.
quote:evaq schreef op 26 juli 2015 @ 22:53:

[...]

Nog even over de Chromebook: kan je daarop aantekeningen maken als er geen Internet is? Ik weet dat niet. Of is er in een collegezaal altijd Internet?Ja, dat kan . Bepaalde apps die je erop zet hebben offline gewoon functionaliteit en synchroniseren dan zodra ze weer verbinding hebben. Dat kan onder andere met google documenten, maar er zijn ook andere apps waarmee je aantekeningen kan schrijven.
Kun je niet gewoon een netbook kopen? Is kleiner dan een laptop maar je kunt er wel alles mee. Heb zelf een Acer Aspire One.
voor zover ik weet is er overal wifi op haar hbo en in de bus ook...

Closed Note, die nemen we intussen ook mee in de zoektocht... Die HP stream is ook een leuk ding voor dit doel en prijs technisch niet verkeerd.

Acer zal ik ook even bekijken
quote:evaq schreef op 26 juli 2015 @ 22:53:

[...]

Nog even over de Chromebook: kan je daarop aantekeningen maken als er geen Internet is? Ik weet dat niet. Of is er in een collegezaal altijd Internet?Google Docs werkt ook offline.
Ik heb een HP, ben er echt megablij mee. Documenten kun je via de HP converteren naar words, waardoor die ook gewoon leesbaar zijn. Dat is in een seconde gepiept. Ik heb hem vaak mee onderweg, en zet dan de hotspot op mijn mobiel aan om om de laptop te werken. Heel blij ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven