welke laptop handig voor webwinkel?
maandag 24 januari 2011 om 10:19
Ik ga binnenkort van start met een nieuwe webwinkel, en wil daarvoor een nieuwe laptop aanschaffen. Wie weet wat dan een goede keuze is? De webwinkel is via een hostingbedrijf, dus volgens mij heb ik niet zoveel harde schijf en en werkgeheugen nodig.Ik denk er over gewoon een hele simpele te kopen, met 250 GB harde schijf en 2 GB werkgeheugen. Zou dat genoeg zijn, of kan ik beter toch een nemen met meer capaciteit?

maandag 24 januari 2011 om 10:37
Pak de boel dan gelijk serieus aan en kies voor meer capaciteit!
Ik heb geen webwinkel, laptop is voor huis- tuin- en keukengebruik en capaciteit is al 320gb harde schijf en 4gb werkgeheugen! Zo kan ik doen wat ik wil. Mocht dit te kort blijken dan kan er altijd nog een externe harde schijf bij. Wat jij voorstelt lijkt mij veel te weinig!!!
Ik heb geen webwinkel, laptop is voor huis- tuin- en keukengebruik en capaciteit is al 320gb harde schijf en 4gb werkgeheugen! Zo kan ik doen wat ik wil. Mocht dit te kort blijken dan kan er altijd nog een externe harde schijf bij. Wat jij voorstelt lijkt mij veel te weinig!!!

maandag 24 januari 2011 om 10:49
quote:Sunny81 schreef op 24 januari 2011 @ 10:38:
Ik zou absoluut gaan voor een Macbook.....
Ik niet.
De meeste mensen hebben geen MacBook. Je klanten dus ook niet.
Het is wel zo handig dat jij je webshop ziet, zoals de meeste klanten de webshop op hun scherm zien.
Op een Mac willen websites nog wel eens anders getoond worden.
Waarschijnlijk ga je veel plaatjes bewerken om in je shop te zetten. Neem dus een wat zwaardere computer, zodat je pc dat aan kan.
Verder zou ik gewoon een pc kopen en geen laptop. Een webshop onderhouden en vullen is veel en intensief werk. Dan wil je gewoon rechtop kunnen zitten en eventueel een ergonomisch toetsenbord kunnen gebruiken.
RSI ligt om de hoek.
Een groot beeldscherm, of misschien zelfs twee is erg handig. Als je teksten moet gaan vullen. Je wil twee documenten naast elkaar open hebben staan.
Ik zou absoluut gaan voor een Macbook.....
Ik niet.
Het is wel zo handig dat jij je webshop ziet, zoals de meeste klanten de webshop op hun scherm zien.
Waarschijnlijk ga je veel plaatjes bewerken om in je shop te zetten. Neem dus een wat zwaardere computer, zodat je pc dat aan kan.
Verder zou ik gewoon een pc kopen en geen laptop. Een webshop onderhouden en vullen is veel en intensief werk. Dan wil je gewoon rechtop kunnen zitten en eventueel een ergonomisch toetsenbord kunnen gebruiken.
RSI ligt om de hoek.
Een groot beeldscherm, of misschien zelfs twee is erg handig. Als je teksten moet gaan vullen. Je wil twee documenten naast elkaar open hebben staan.

maandag 24 januari 2011 om 10:52
quote:StabiloBoss schreef op 24 januari 2011 @ 10:49:
[...]
Ik niet.
Hoe websites worden getoond heeft niets te maken met of je een MacBook of een Windows laptop hebt, maar met de browser die je gebruikt.
Als je een website ontwerpt zul je ook rekening moeten houden met de diverse browsers en dat de website in alle browsers te gebruiken is.
[...]
Ik niet.
Hoe websites worden getoond heeft niets te maken met of je een MacBook of een Windows laptop hebt, maar met de browser die je gebruikt.
Als je een website ontwerpt zul je ook rekening moeten houden met de diverse browsers en dat de website in alle browsers te gebruiken is.

maandag 24 januari 2011 om 19:36
maandag 24 januari 2011 om 19:38