Welke smartphone werkt wel goed?

10-07-2018 22:17 88 berichten
Update: Mijn nieuwe telefoon is geweldig. ik wist niet dat een smartphone zo fijn kon zijn. nogmaals dank voor de tips! :bigkiss:

Update: heb een Samsung Galaxy J6 besteld. Zal over een paar dagen vertellen of het een vooruitgang is. :)

Een jaar of 4 geleden kocht ik mijn eerste smartphone: een Samsung S7710 Galaxy Xcover 2. Vanaf dag één was het doffe ellende, want er is onvoldoende geheugen. Na het maken van een paar foto's piept hij al dat het geheugen vol is en vervolgens kun je er niks meer mee. :@

Het extra geheugen wat je kunt toevoegen kun je vervolgens niet gebruiken. Ook apps kun je niet gebruiken. Ik heb 'm al geroot en van alles er af gesmeten, maar nog steeds functioneert hij niet. :'( Ik kan er nu alleen nog mee bellen en smsen, maar als ik dat wil haal ik mijn Nokia wel weer uit de kast.

Een nieuwe telefoon dus, maar welke? Ik durf haast geen nieuwe te kopen, omdat ik bang ben een miskoop te doen. Toch zie ik anderen appen, fben, instagrammen, snappen, foto's maken, etc... En ik kan me niet voorstellen dat die allemaal een telefoon hebben met een enorm geheugen, maar wat is dan wel het verschil?

Hoeveel geheugen is nodig? En welke (betaalbare) telefoon doet wel wat ik wil? Budget €200 tot max. €300,- Liefst een Android.

Ik wil met mijn telefoon:
  • bellen
    smsen
    apps zoals FB en WA kunnen installeren en gebruiken
    foto's kunnen maken
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 01:12
12.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-07-2018 12:37
Dan heb je wel 'n heel goedkoop type, bij telefoons van 500 euro moet je al veel bijbetalen. Ik heb nu een abonnement voor 15 euro en kocht mijn laatste Sony Xperia gewoon zelf.
In het geval van dat 30 euro abonnementje is dat dan 180 euro abonnement en 180 hardware. Minus 20 euro die je terugkrijgt als je hem elk jaar verkoopt is 160. En voeg daarbij dat die providers heus wel goed geteste populaire telefoons bijleveren dan koop je voor die 160 een hoop gemoedsrust en elk jaar een nieuwe accu.

Maar ik denk dat iedereen dat rekensommetje al wel gemaakt heeft.
Dan moet het maar zoals het kan
Bij mijn laatste via die constructie gekochte telefoon moest ik al iets van 100 euro bijbetalen en dan heb ik 't niet over 'n dure iPhone.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-07-2018 22:28
Sony Xperia compact: extra kaartje van 128gb past er in en foto's worden automatisch daar naartoe geschreven. Verder vind ik de fotokwaliteit geweldig.
Sony Xperia X. Destijds gekocht via BVA Auctions uit een faillisementsuitverkoop van The Phone House. Rond de € 250,- meen ik. Heb m nu ruim anderhalf jaar, direct een SD-kaartje (64 GB) in gedaan, nog nooit gedoe mee gehad.

Ik wilde toentertijd heel bewust deze telefoon, vanwege de goede foto-specificaties. Als je foto’s van telefoon en dure (compact)camera naast elkaar zet op de pc, zie je vrijwel geen kwaliteitsverschil. Vaak zijn zelfs de foto’s van mijn telefoon beter!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je heeeeel erg in je handjes zal klappen als je een iPhone SE tot je bezit hebt. Ik zie hem te koop voor 326 euro met 32 gb geheugen.

Ik sla al mijn foto’s op in Google foto’s (app) waardoor ik weinig geheugen nodig heb van mijn iPhone 6.
nbk schreef:
11-07-2018 06:46
OT: Elke smartphone die je vandaag de dag kunt kopen voldoet aan jou eisen, kies maar wat dus.

Ik durf het niet te hopen, maar ga er vanuit dat ik een miskoop heb gedaan en dat je gelijk hebt.

Verder; Iedere smartphone (Tablet, PC, laptop) is zo goed als degene die hem bediend, just sayin'...
:'( Wat bedoel je daar mee? Ik heb serieus gedacht dat het aan mezelf lag, tot ik het internet afspeurde...allemaal mensen met dezelfde problemen met dit toestel.
nina1966 schreef:
11-07-2018 12:03
Dit dus. Gewoon ff naar tweakers.

Btw ik denk dat je iets fout doet TO als je je geheugenkaartje niet kan gebruiken.
Nee, heb me er eindeloos in verdiept, maar het functioneert gewoon niet bij dit type.
nina1966 schreef:
11-07-2018 12:26
Dit snap ik niet, maar wel in de root van je telefoon rommelen?
:HA:

Ik snap niet hoe dat rooten werkt, maar heb dat via een stappenplan op internet gedaan. Aan dit toestel kan ik namelijk niks meer verpesten. Als het had gewerkt waren zowel mijn man als ik heel blij geweest, maar het is maar een tijdelijke oplossing. Na een paar weken begon ie weer te piepen dat het geheugen vol was.
Afbeelding

Dank voor het meedenken en alle tips!!!

Heb alles nog eens goed bekeken en heb een Samsung Galaxy J6 besteld. Durfde toch geen ander merk te kopen ivm mijn geheugenproblemen. Ik ga m eens rustig uitproberen en als ie bevalt bestel ik m ook voor mijn man. Of ik open een nieuw topic ;-)
Alle reacties Link kopieren
Huawei P-Smart FIG-LX1 voor € 190,-
Doet niet onder voor een iPhone (Z)even I.M.O.
Welkom in de tropen
:jump: :jump: :jump: :jump: :jump:

Nogmaals dank voor alle tips. Ik ben helemaal happy met mijn nieuwe telefoon. Wat een opluchting dat ik van dat oude kreng verlost ben.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
24-07-2018 01:15
:jump: :jump: :jump: :jump: :jump:

Nogmaals dank voor alle tips. Ik ben helemaal happy met mijn nieuwe telefoon. Wat een opluchting dat ik van dat oude kreng verlost ben.

Mooi, en nou het niet te laat maken op je nieuwe telefoon, hè Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven