WhatsApp-Community, tips en tricks

26-05-2024 21:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er ervaring opgedaan met de Community in Whatsapp en hoe bevalt het? Zijn er handige tips en tricks? Mjjn collega' denken er over na omdat we nu in zon 5 tot 15 verschillende groepen delen al naar hoe druk het is.
Werkt het goed of is het niks?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het verschil met een gewoon whatsappgroepje?

Werktechnisch zit ik in twee groepjes. Eén voor de kamer als geheel en één specifiek voor onze afdeling.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in een appgroepje feest, in lief en leed, eentje voor een bepaald thema, eentje over een werkgroep, voor de hele afdeling, voor een deel van het team... in een community staan deze bij elkaar gegroepeerd. Handig of niet zo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in verschillende communities. Je hebt 1 hoofd whatsapp groep en daar vallen subgroepjes onder. En je stapt in de groepjes die je interesse hebben of waar je wat mee moet en de hoofdgroep daar blijf je altijd lid van. En het voordeel is dat in de hoofdgroep iets gedeelt kan worden wat belangrijk is, zodat iedereen dat bericht ziet.

Als je alleen al 15 groepen hebt van je werk, dan zou ik die inderdaad onder een community hangen en dan alleen lid blijven van de groepjes waar je wat mee wilt. Je kunt zelf in en uit een groep stappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
cha schreef:
26-05-2024 21:23
Ik zit in een appgroepje feest, in lief en leed, eentje voor een bepaald thema, eentje over een werkgroep, voor de hele afdeling, voor een deel van het team... in een community staan deze bij elkaar gegroepeerd. Handig of niet zo?
Je ziet ze allemaal los in je lijst, net als nu. Dus je kunt ze ook snel weer terug vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in zo'n community van mijn studie.
Wel praktisch dat je kunt zien welke groepen er zijn en als je aan een nieuw vak begint is de bijbehorende WhatsAppgroep eenvoudig te vinden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heerlijk om maar in een paar appgroepjes te zitten. Hoorde pas van de community-optie, word er niet enthousiast van. Wéér iets om bij te houden…. zit ik niet perse op te wachten en al helemaal niet mbt werk.

Volg. Mss halen jullie me nog over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
26-05-2024 22:16
Ik vind het heerlijk om maar in een paar appgroepjes te zitten. Hoorde pas van de community-optie, word er niet enthousiast van. Wéér iets om bij te houden…. zit ik niet perse op te wachten en al helemaal niet mbt werk.

Volg. Mss halen jullie me nog over.
Je hoeft niet extra groepjes bij te houden, je groepjes zitten alleen overzichtelijk bij elkaar in een community.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar hoe meer mogelijkheden hoe meer er ontstaat. Mensen die het leuk vinden zullen lekker los gaan met allerlei thema’s.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in een community groep met mijn sport/hobby-groep

Moest er even aan wennen, maar het is echt ideaal. Zijn allemaal dezelfde mensen met dan 4 verschillende chats.
En dan voor verschillende categorieën. Waaronder ook 1 om gewoon te kletsen. Die kan je gewoon overslaan. De andere zijn voor andere zaken, en doordat het in categorieën is, is alles snel terug te vinden ipv scrollend alles terug zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
26-05-2024 22:29
Maar hoe meer mogelijkheden hoe meer er ontstaat. Mensen die het leuk vinden zullen lekker los gaan met allerlei thema’s.
Vind je dat niks, dan volg je die groepjes niet. Daar heb je echt niet meer werk van. Je ziet ze ook niet voorbij komen in je whatsapp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
26-05-2024 22:29
Maar hoe meer mogelijkheden hoe meer er ontstaat. Mensen die het leuk vinden zullen lekker los gaan met allerlei thema’s.
Maar daar hoef je dan dus niks mee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel fijn. Ik zit (en beheer) een aantal communities.

Heel fijn dat je alle groepen die bij elkaar horen in 1 app hebt. Zodra je deze open hebt (alleen op de telefoon en niet op de PC) kan je in 1 opslag zien of dat er nog meldingen zijn.

Voorbeeld Sport app
- algemene chat voor iedereen lid van ide community s en waar alleen de beheerders iets kunnen melden
- app groep om afspraken te maken
- app groep om andere afspraken te maken
- fun & foto app, daar mag je gewoon kletsen en vervuil je de afspraken apps niet mee
- beheerders app
- etc

En je beslist zelf van welke sub groep je lid wordt. Dit heeft mijn whatsapp aardig opgeruimd en geordend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het handig, maar het staat en valt wel met de "etherdiscipline". Dat mensen dan ook echt even nadenken wat ze waarin sturen aan welke doelgroep.
En dan is het handig als je 1/meerdere beheerders hebben die daar in het begin scherp op toezien en ook niet bang zijn om mensen hierop aan te spreken.

De meeste apps heb ik op stil staan - alleen die groep die voor mij het belangrijkste is, heb ik de notificaties van aanstaan. Als ik iets anders belangrijk vind, kan ik me laten toevoegen aan een andere deelgroep.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven