Entertainment
alle pijlers
Baby Reindeer (met spoilers)
woensdag 15 mei 2024 09:23
Meer mensen die de serie hebben gekeken?
Komiek Donny Dunn (gespeeld door Richard Gadd) werkt overdag als barman als hij Martha (Jessica Gunning) ontmoet. Al snel raakt Martha geobsedeerd door Donny en laat ze hem niet meer met rust. Terwijl hij door Martha gestalkt wordt, steken traumatische herinneringen aan seksueel misbruik uit Donny's verleden opnieuw de kop op.
Ik ben net klaar met aflevering 5 en ben diep onder de indruk. Hele sterke serie!
Komiek Donny Dunn (gespeeld door Richard Gadd) werkt overdag als barman als hij Martha (Jessica Gunning) ontmoet. Al snel raakt Martha geobsedeerd door Donny en laat ze hem niet meer met rust. Terwijl hij door Martha gestalkt wordt, steken traumatische herinneringen aan seksueel misbruik uit Donny's verleden opnieuw de kop op.
Ik ben net klaar met aflevering 5 en ben diep onder de indruk. Hele sterke serie!
woensdag 15 mei 2024 13:09
Inderdaad niet zo heel aantrekkelijk, dat lethargische gedrag etc van hem. Maar ja, in het echte leven is ook niet iedereen sprankelend en interessant en worden er aan de lopende band slechte beslissingen genomen. Mede daarom vind ik deze serie verfrissend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 15 mei 2024 13:16
Ik snap de hype wel een beetje, het verhaal erachter is heftig. Maar ik vond het ook niet zo fantastisch als vele anderen (ik besefte na het kijken pas hoe populair de serie is).Knuddestudder schreef: ↑15-05-2024 10:52Ik vond de eerste aflevering wel intrigerend, de tweede al minder en halverwege de derde ben ik afgehaakt wegens oeverloze herhaling van het thema, alleen dan steeds een beetje erger wordend. Beide hoofdpersonen vond ik ook behoorlijk irritant eerlijk gezegd. Nee, wat mij betreft geen succes.
Ik ergerde me vooral aan Donny. Kon het gewoon niet geloven dat hij het allemaal maar liet gebeuren. Al vallen de puzzelstukjes later wel in elkaar.
Of hij de scene van seks met Martha echt gebeurd was of een fantasie was mij in eerste instantie ook niet duidelijk. Maar omdat het niet naar voren kwam bij de politie leek me het een fantasie.
Ik heb de serie wel afgekeken maar toen man voorstelde samen te kijken (dus voor mij een tweede keer) heb ik bedankt.
woensdag 15 mei 2024 13:58
Eh ja ik weet dat ie het blijkbaar is? Maar ik vind hem totaal niet grappig.
Nothing happens for a reason
woensdag 15 mei 2024 14:03
Ik had precies hetzelfde.juliet64 schreef: ↑15-05-2024 13:05Ik kon er ook helemaal niks mee. Tot en met aflevering 2 ging het nog wel, rest heb ik gescand. Ik ergerde me vooral aan 'Donny' ; dat slome gedrag, die constante blik van een konijn dat in de koplampen kijkt, die open mond, om maar te zwijgen van al die domme, onlogische beslissingen de hele tijd. En waarom is/was deze man in vredesnaam comedian? Mijn deurbel is grappiger.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 15 mei 2024 14:06
Ik ben het met je eens, hoor. In het echt is hij net zo min grappig als in de serie, dus ik geloof dat je deurbel grappiger is. Hij heeft het gewoon niet, sommige mensen hoeven alleen maar een podium op te komen en ze zijn al grappig, maar hij niet.
woensdag 15 mei 2024 14:12
Ah oke dan snap ik je . Ik dacht dat je die link had gepost om het tegendeel te bewijzen
woensdag 15 mei 2024 14:15
woensdag 15 mei 2024 14:17
Ik vond het top, maar ik hou juist heel erg van series waarin de hoofdpersonage ook fouten maakt en imperfect is etc.
Interview met Pierce Morgan vond ik echter heel onethisch, deze vrouw moet met rust gelaten worden en psychische hulp krijgen.
Interview met Pierce Morgan vond ik echter heel onethisch, deze vrouw moet met rust gelaten worden en psychische hulp krijgen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
woensdag 15 mei 2024 14:28
ja, twitter account gevonden idd. BIZAR.hagelslagjes schreef: ↑15-05-2024 14:15Ik vond het ook lastig te geloven, maar haar account op Twitter bestaat nog en sommige tweets zijn letterlijk in de serie opgenomen.
Ik hoop dat de echte stalker psychische hulp krijgt. Dat zal wel lastig zijn als ze zelf van mening is dat ze niks verkeerd heeft gedaan.
woensdag 15 mei 2024 14:33
Ik vond het een heftige serie hoor, zeker de 4e aflevering maakte veel indruk. Martha zit ook nog steeds op facebook, schrijft ook echt in de stijl zoals in de serie het laat zien.
Ik vind het bizar dat Piers Morgan haar uitgenodigd had, interview zelf nog niet gezien. Wat ik verder vreemd vind is dat iedereen dus ging uitzoeken wie die Martha dan was maar die producer weer niet?
Ik vind het bizar dat Piers Morgan haar uitgenodigd had, interview zelf nog niet gezien. Wat ik verder vreemd vind is dat iedereen dus ging uitzoeken wie die Martha dan was maar die producer weer niet?
woensdag 15 mei 2024 18:58
Sent from my iPhone
¡Apagando las luces!
woensdag 15 mei 2024 19:12
Wat ik trouwens niet helemaal snapte is dat er in dat zinnetje soms ook spelfouten stonden (snt from my iPhon ofzo).
Dat wordt toch altijd automatisch gegenereerd als je een bericht stuurt?
woensdag 15 mei 2024 19:13
Ze had geen iPhone, ze deed alsof. Ze typte die zin er dus zelf steeds onder.
¡Apagando las luces!
woensdag 15 mei 2024 19:14
Ohhh! Dank, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenkenSombraOnline schreef: ↑15-05-2024 19:13Ze had geen iPhone, ze deed alsof. Ze typte die zin er dus zelf steeds onder.
woensdag 15 mei 2024 19:19
Wat er een fantasie is, is sowieso niet duidelijk. netflix zegt het gaat om een waargebeurd verhaal (dus geen docu of gebasseerd op een waargebeurd verhaal).Nova schreef: ↑15-05-2024 13:16
Of hij de scene van seks met Martha echt gebeurd was of een fantasie was mij in eerste instantie ook niet duidelijk. Maar omdat het niet naar voren kwam bij de politie leek me het een fantasie.
Ik heb de serie wel afgekeken maar toen man voorstelde samen te kijken (dus voor mij een tweede keer) heb ik bedankt.
Maar Martha is inmiddels gevonden en er kan niets gevonden worden over een veroordeling voor stalking, dus de rechtbank scene is waarschijnlijk niet waar gebeurd. Het personage Donny liegt veel, zijn vriendin weet niet eens zijn echte naam.
Pierce Morgan heeft de echte Martha geinterviewd: https://www.youtube.com/watch?v=mK-isQXd_Qw
woensdag 15 mei 2024 19:23
Dat ligt eraan. Zelf ontkent ze het, en er is ook niets over te vinden, maar voor sommige zaken kan de rechtbank besluiten om de documenten niet openbaar te maken.Pekka123 schreef: ↑15-05-2024 19:19Wat er een fantasie is, is sowieso niet duidelijk. netflix zegt het gaat om een waargebeurd verhaal (dus geen docu of gebasseerd op een waargebeurd verhaal).
Maar Martha is inmiddels gevonden en er kan niets gevonden worden over een veroordeling voor stalking, dus de rechtbank scene is waarschijnlijk niet waar gebeurd. Het personage Donny liegt veel, zijn vriendin weet niet eens zijn echte naam.
Pierce Morgan heeft de echte Martha geinterviewd: https://www.youtube.com/watch?v=mK-isQXd_Qw
¡Apagando las luces!
woensdag 15 mei 2024 19:32
Het personage Donny zoekt in de serie ook haar achtergrond op o.a. in de pers en over eerdere veroordelingen en vindt heel veel, dan zou dat nu toch nog steeds te vinden moeten zijn?SombraOnline schreef: ↑15-05-2024 19:23Dat ligt eraan. Zelf ontkent ze het, en er is ook niets over te vinden, maar voor sommige zaken kan de rechtbank besluiten om de documenten niet openbaar te maken.
Ik zeg niet dat alles gelogen is, want die vrouw is wel 'bijzonder' op zijn zachts gezegd, maar het lijkt wel een vervormd verhaal om het meer enterainment waarde te geven. Terwijl het als waargebeurd is gepresenteerd en Netflix blijkbaar niets gefact-checked heeft, uit is gegaan van een eenzijdig verhaal (geen hoor-werderhoor).
woensdag 15 mei 2024 19:37
En geloof best dat zij een een creep is maar geloof ook bepaalde zaken van hem niet.juliet64 schreef: ↑15-05-2024 13:05Ik kon er ook helemaal niks mee. Tot en met aflevering 2 ging het nog wel, rest heb ik gescand. Ik ergerde me vooral aan 'Donny' ; dat slome gedrag, die constante blik van een konijn dat in de koplampen kijkt, die open mond, om maar te zwijgen van al die domme, onlogische beslissingen de hele tijd. En waarom is/was deze man in vredesnaam comedian? Mijn deurbel is grappiger.
Grappig is hij niet en meeste gedrag lijkt wel van iemand met een beperkt iq. Ergens voelt het vanuit zijn kant ook creepy.
woensdag 15 mei 2024 19:52
Hmm ja, goed punt inderdaad! Ik geloof zeker wel dat bepaalde dingen overdreven zijn in de serie, en ook wel fictie. De kern zal wel hetzelfde zijn, de berichten die in de serie worden gebruikt, zijn de echte berichten. In elk geval, dat wordt volgens mij aan het einde van de serie gezegd.Pekka123 schreef: ↑15-05-2024 19:32Het personage Donny zoekt in de serie ook haar achtergrond op o.a. in de pers en over eerdere veroordelingen en vindt heel veel, dan zou dat nu toch nog steeds te vinden moeten zijn?
Ik zeg niet dat alles gelogen is, want die vrouw is wel 'bijzonder' op zijn zachts gezegd, maar het lijkt wel een vervormd verhaal om het meer enterainment waarde te geven. Terwijl het als waargebeurd is gepresenteerd en Netflix blijkbaar niets gefact-checked heeft, uit is gegaan van een eenzijdig verhaal (geen hoor-werderhoor).
Ik lees trouwens net dat de echte stalker 250 pond heeft gekregen voor het interview met Piers Morgan, en dat ze zich gebruikt voelt. Ik hoop dat ze hulp krijgt of heeft gehad.
¡Apagando las luces!
woensdag 15 mei 2024 20:41
IPhoen
Uit alle berichten blijkt duidelijk dat ze dyslectisch is.
Weet iemand waarom ze altijd sent from my Iphone/Iphoen schrijft terwijl ze die niet eens had?
En weet iemand waar het "nipple" vandaan komt?
Baby reindeer is wel duidelijk.
Maar waarom noemt Martha hem zo vaak nipple?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in