Entertainment alle pijlers

Baby Reindeer (met spoilers)

15-05-2024 09:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Meer mensen die de serie hebben gekeken?

Komiek Donny Dunn (gespeeld door Richard Gadd) werkt overdag als barman als hij Martha (Jessica Gunning) ontmoet. Al snel raakt Martha geobsedeerd door Donny en laat ze hem niet meer met rust. Terwijl hij door Martha gestalkt wordt, steken traumatische herinneringen aan seksueel misbruik uit Donny's verleden opnieuw de kop op.

Ik ben net klaar met aflevering 5 en ben diep onder de indruk. Hele sterke serie!
Abby schreef:
15-05-2024 20:44
Zijn vriendin is er ook niet erg lekker uit gekomen door die aanval van Martha.

Fysiek en mentaal niet.
Wie, Keeley of Teri?
Abby schreef:
15-05-2024 20:41
IPhoen :-D

Uit alle berichten blijkt duidelijk dat ze dyslectisch is.

Weet iemand waarom ze altijd sent from my Iphone/Iphoen schrijft terwijl ze die niet eens had?

En weet iemand waar het "nipple" vandaan komt?

Baby reindeer is wel duidelijk.
Maar waarom noemt Martha hem zo vaak nipple?
Omdat ze beweerde een advocaat te zijn en dus geld had, en iPhones zijn dure telefoons? Zoiets, denk ik.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
15-05-2024 20:55
Omdat ze beweerde een advocaat te zijn en dus geld had, en iPhones zijn dure telefoons? Zoiets, denk ik.
Status dus .
Klinkt aannemelijk.
Waya schreef:
15-05-2024 20:50
Wie, Keeley of Teri?
Teri.
Poosje terug gebinged. Wist niet dat het een hype is, het voelt als een niche/arthouse serie.

Juist doordat het zo cringe is, vond ik sommige scenes des te meer rauw en aangrijpend en daardoor erg sterk. Je gaat je een beetje irriteren aan Donny en dan zie je wat hem overkomen is, hoe slachtofferschap en schuld door elkaar lopen, de verwarring en ondertussen zijn ego wat hij probeert overeind te houden. Als kijker beleef je ook allerlei wisselende gevoelens, dat vind ik sterk aan deze serie.
Sabine schreef:
15-05-2024 20:16
Geweldige serie.
Nu zou ik wel een versie willen zien vanuit het perspectief van Martha.
Oeh, ik ook wel.
Richard Gadd heeft zelf ook aangegeven dat bepaalde dingen gedramatiseerd zijn en uiteraard niet álles echt gebeurd is. De rode draad is waar. Ik denk ook dat men het met die ogen moet bekijken, en niet met het idee dat het een letterlijke vertaling van het verhaal is. Want dan ga je inderdaad van bepaalde dingen denken ‘Nou dit klinkt onrealistisch’

Ik vind het echt goed hoe hij seksueel misbruik en de traumatisering ten gevolge ervan aan het licht brengt en zijn eigen ‘verknipte’ (maar begrijpelijke) rol in het verhaal laat zien.
zuursnoepje wijzigde dit bericht op 05-06-2024 18:01
0.37% gewijzigd
De ‘echte Martha’ heeft een verleden maar dan niet onder dezelfde achternaam die ze nu gebruikt. Maar onder haar originele achternaam.

*Eind jaren ‘90 is ze inderdaad van firma naar firma gegaan omdat ze niet te handhaven bleek. Daar heeft ze een advocate vijf jaar gestalkt. En ze heeft de first minister van Schotland nog een tijd gestalkt en voor van alles en nog wat uitgemaakt.*

*…* info via The Sun en Reddit dus zelf natrekken en op waarde schatten.

Over een kind (van een advocaat) bedreigen is niets te vinden.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven