Entertainment alle pijlers

Bord- en kaartspellen voor iedereen, deel 2

14-11-2020 20:17 1686 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden.
Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn. Dat is in ons vorige topic ook goed gelukt:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205

En niemand hoeft daar te gaan kijken of een spel al besproken is, meningen kunnen tenslotte veranderen, dus stel je vraag, geef je opmerkingen, wat dan ook hier opnieuw.
Veel plezier weer

P.S. puzzels mogen ook ;)

https://www.viafora.nl/forum/media-en-c ... r-iedereen
We zitten ook al hier, maar het blijft hier ook open tot het doek valt of in termen te blijven: de laatste slag is gespeeld
nlies wijzigde dit bericht op 15-07-2021 10:32
17.42% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties over Everdell.
Alle reacties Link kopieren Quote
banaaaana schreef:
18-11-2020 09:18
Het nieuwe topic gevonden!

Mijn man heeft soms verzamelwoede en hebben nu alle verkrijgbare versies.

Nordic countries is speciaal voor 2/3 spelers. Maar niet heel veel anders dan Europe.

France vonden wij met 2 niet echt leuk, bij veel routes moet je als speler zelf de routekleur bepalen. Misschien met meer spelers wel beter.

Op het moment is Italië hier favoriet. Je kan extra punten scoren door regio's te verbinden ipv langste route en je hebt andere veerbotenroutes. 2 leuke aanpassingen. En ondanks het grote bord zitten wij elkaar vaak in de weg.

Mocht je vaak met meer mensen spelen is Rails and Sails ook echt aanrader, is de wereldkaart en echt een uitgebreide versie.

Voor tussendoor of onderweg is New York of Londen ook leuk, maar is wel echt superkort. Amsterdam vind ik de minst leuke van de kleine versies
Dank voor je reactie! Ik ga de varianten eens bekijken! Rails and Sails en Italie klinken goed!
Voor degenen die bij Kruidvat nog spellen op het oog hadden: het is deze week nog 2e halve prijs op al het speelgoed en vandaag vanaf 18.00 uur in de winkel (met je VIP pas) op twee artikelen naar keuze nog eens 20% korting. Kan leuk oplopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ eendje, ik wist dat er iest was met de seizoenen, maar zoals gezegd, lang geleden dat ik Everdell gespeeld heb, toen was de Nederlandse versie nog niet uit. Dus ik denk dat ik als eerste klaar was, en moest wachten op de rest
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
En voor degenen die nog niet de nieuwsbrief van 999 krijgen. In december begint hun adventsactie weer. Dus iedere dag een nieuwe aanbieding , en soms zitten er wel leuke bij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
RainyDays schreef:
17-11-2020 21:19
Ah goede tip!

Mijn spelletjesverzameling breidt gestaag uit (en het kost me niks omdat ik de bol.com bonnen gebruik die ik met enquêtes verdien :yes: )

Ik heb vorige week Ticket to Ride Europe besteld (heb ik wel vaker gespeeld maar wilde het nu ook zelf hebben). En vanmiddag heb ik Azul besteld (de eerste). Zag het bij iemand op instagram voorbij komen en het sprak me meteen aan. Ben benieuwd!

Favorieten van de laatste tijd om te spelen zijn Patchwork en Tiny Towns.

Als Azul goed bevalt, dan koop ik met de Black Friday deals misschien wel de andere twee spellen daarvan.
Gisteren nog Azul gespeeld. De eerste versie. Ik was al verliefd op de layout en de vrolijk kleurende doos. Ik moest dat spel gewoon hebben. Gelukkig is het spel zelf ook erg leuk, haha.

Met welke enquetes kun je bonnen verdienen? Klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
En Everdell is inderdaad best aan de prijs. Denk dat ik daar mijn verjaardagsgeld in ga steken.

Van Ticket to Ride zijn echt veel varianten. Net als Dominion. Daar is inmiddels de 13e uitbreiding van uitgebracht. Zelf hebben we de basis en Welvaart. Verschillende familieleden hebben daar weer andere uitbreidingen van, dus die ga ik zelf niet meer aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik nog eens een dominion uitbreiding ga kopen is het de Renaissance, die heeft leuke toevoegingen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook begonnen aan de Maigret puzzel, is uitdagender dan andere puzzels, veel zwart ook. ik kwam er op een gegeven moment ook achter dat ik hem een kwartslag moest draaien
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
18-11-2020 17:12
Ik ben ook begonnen aan de Maigret puzzel, is uitdagender dan andere puzzels, veel zwart ook. ik kwam er op een gegeven moment ook achter dat ik hem een kwartslag moest draaien
ja veel zwart ook, ik heb nu allemaal groene stukken aan elkaar, en dan ineens passen die die stukken weer samen tot een groter stuk. maar of ik de oplossing ga vinden, en de donkere stukken aangepast krijg??

Heb gisteren voor het volgend project een verhalen puzzel gekocht. Ook kringloop.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de onderkant met de briefjes klaar, nu ook met de groene stukken bezig

Wat is een verhalenpuzzel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
18-11-2020 17:41
Ik heb de onderkant met de briefjes klaar, nu ook met de groene stukken bezig

Wat is een verhalenpuzzel?
Daar heb je ook niet echt een voorbeeld van. Ik heb de ziekenhuispuzzel al gemaakt. Dan heb je dus een gebouw met 7 verdiepingen en veel ramen. Ieder raam bestaat uit 4 stukjes die je eerst samen moet vinden overal staat een tekst in, en dan moet je die ramen op volgorde leggen. je krijgt dus teksten als Nee de eerste hulp zit op de eerste etage, of: ze hebben de derde etage blauw geschilderd. dus dan weet je dat alles van eerste hulp op de eerste etage moet en alles wat blauwe muren heeft op de derde. En zo krijg je allerlei aanwijzingen. Ik heb nu een kantoorpuzzel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
18-11-2020 18:00
Daar heb je ook niet echt een voorbeeld van. Ik heb de ziekenhuispuzzel al gemaakt. Dan heb je dus een gebouw met 7 verdiepingen en veel ramen. Ieder raam bestaat uit 4 stukjes die je eerst samen moet vinden overal staat een tekst in, en dan moet je die ramen op volgorde leggen. je krijgt dus teksten als Nee de eerste hulp zit op de eerste etage, of: ze hebben de derde etage blauw geschilderd. dus dan weet je dat alles van eerste hulp op de eerste etage moet en alles wat blauwe muren heeft op de derde. En zo krijg je allerlei aanwijzingen. Ik heb nu een kantoorpuzzel

Ah wat een leuk concept!
Alle reacties Link kopieren Quote
SushiGo schreef:
18-11-2020 13:18
Gisteren nog Azul gespeeld. De eerste versie. Ik was al verliefd op de layout en de vrolijk kleurende doos. Ik moest dat spel gewoon hebben. Gelukkig is het spel zelf ook erg leuk, haha.

Met welke enquetes kun je bonnen verdienen? Klinkt goed!

Precies dit ja, hahahaha. Ik had dat met Patchwork toen ook, alleen al door de layout en buitenkant wist ik dat ik het moest hebben.

Enquêtes van opiniepanels, kan best leuk oplopen in totaal! Er is een topic waar alle ins en outs aan bod komen (ik schrijf zelf ook mee):

geld-recht/bijverdienen-met-panels-enqu ... #p31361430
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
RainyDays schreef:
18-11-2020 18:55
Precies dit ja, hahahaha. Ik had dat met Patchwork toen ook, alleen al door de layout en buitenkant wist ik dat ik het moest hebben.

Enquêtes van opiniepanels, kan best leuk oplopen in totaal! Er is een topic waar alle ins en outs aan bod komen (ik schrijf zelf ook mee):

geld-recht/bijverdienen-met-panels-enqu ... #p31361430
Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken. Ben zelf bekend met Euroclix, maar Bol.com bonnen verdienen is ook erg leuk. Mooi om de spellenkast mee te kunnen vullen :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
18-11-2020 17:41
Ik heb de onderkant met de briefjes klaar, nu ook met de groene stukken bezig

Wat is een verhalenpuzzel?
Heb je ook al gemerkt dat sommige stukjes niet mooi aansluiten? Ik heb al veel groen verbonden, zie nu pas wat het is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
18-11-2020 23:54
Heb je ook al gemerkt dat sommige stukjes niet mooi aansluiten? Ik heb al veel groen verbonden, zie nu pas wat het is
Ja, ik heb ook het meeste van het groen verbonden. Houd alleen nog wat groen stukjes over, die ik op dit moment echt niet lijk kwijt te kunnen :?:

Vraag me nu ook heel ernstig af wat er in het midden van dat groen moet, en wat mijn volgende stap gaat zijn, als ik kijk naar wat er nu aan stukjes op tafel ligt. Het is allemaal donker wat er over is... :@@:

Ja, sommige stukjes sluiten wel aan, maar dan niet op de hoeken idd, soms zijn ze net iets korter
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
19-11-2020 09:33
Ja, ik heb ook het meeste van het groen verbonden. Houd alleen nog wat groen stukjes over, die ik op dit moment echt niet lijk kwijt te kunnen :?:

Vraag me nu ook heel ernstig af wat er in het midden van dat groen moet, en wat mijn volgende stap gaat zijn, als ik kijk naar wat er nu aan stukjes op tafel ligt. Het is allemaal donker wat er over is... :@@:

Ja, sommige stukjes sluiten wel aan, maar dan niet op de hoeken idd, soms zijn ze net iets korter
het stimuleert wel om door te gaan als je weet dat iemand anders er ook mee bezig is. Op FB staat nu een Disneypuzzel van 40000 stukjes , Vind ik echt niet aantrekkelijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
19-11-2020 10:33
het stimuleert wel om door te gaan als je weet dat iemand anders er ook mee bezig is. Op FB staat nu een Disneypuzzel van 40000 stukjes , Vind ik echt niet aantrekkelijk

Haha, ja, simultaan puzzelen zo. Hij is echt lastig

Disney spreekt mij ook niet aan, 40.000 stukjes zou ik wel een leuk project vinden, maar ik zou niet weten waar ik dat moet laten
Ik wilde nog even de mensen bedanken die nog gereageerd hadden in het oude topic.

Ik ga vanmiddag eens langs de spellenwinkel en zal me dan verdiepen in Lost Cities en de mensen daar ook nog eens om advies vragen. Hopelijk is het niet te druk....

Ben zelf ook dol op puzzels. Ik maak graag die schilderachtige Disney-puzzels. Misschien dat ik er daar nog eentje van meepik als ik toch naar de winkel ga.

Al ga ik binnenkort ook aan mijn mega doos Harry Potter lego beginnen.

Zo houd ik mezelf wel bezig, zeg maar.

Iemand zei dat ze op het werk puzzelen. Ik dacht daar pas nog aan maar dat lijkt me compleet niet corona-proof momenteel. Ik puzzel nu gewoon soms als break tijdens het werken. En 's avonds tijdens het tv-kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarvelousMrsMaisel schreef:
19-11-2020 12:09


Iemand zei dat ze op het werk puzzelen. Ik dacht daar pas nog aan maar dat lijkt me compleet niet corona-proof momenteel. Ik puzzel nu gewoon soms als break tijdens het werken. En 's avonds tijdens het tv-kijken.
Dat was ik. Dat was inderdaad voor Corona.
Wij wachten nog steeds op het moment dat we weer mogen werken, maar de puzzels zullen dan idd weg zijn.
Wellicht dat de kruiswoordpuzzels blijven.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ marvelous, fijn dat je wat hebt aan dit topic, blijf gewoon mee kletsen als je zin hebt. Misschien heb je gelezen dat poeszie en ik dezelfde puzzel maken, , een mysteriepuzzel, dus we weten nog niet goed wat er uit komt.
@ Poeszie, ik ben ook bijna door het groen hee, nu dat geel bruine maar gaan doen, dat echt donkere bewaar ik voor het laatst
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic!
Mijn vriend hield niet van spellen, maar we proberen scherm tijd te verminderen, dus gaan we samen puzzelen/spelletjes spelen. Ik ben op zoek naar tips :)
Mijn favo's zijn: thurn and taxis, caracasonne, catan, take 5, wizard, perudo.

Hebben jullie tips voor spelletjes in Japanse stijl die we met z'n 2en kunnen spelen? Is bijv. Brains: De Japanse Tuinen leuk om samen te doen?

En hebben jullie een goede tip voor een spel voor 2 meiden van 4 en 6? Ze hebben al uno jr, carcasonne en catan jr.
Ik dacht zelf aan droomhuis of Hamsterbende.

Ik zal ook even het oude topic doornemen :D
Alle reacties Link kopieren Quote
marielouisa schreef:
19-11-2020 20:31
Wat een leuk topic!
Mijn vriend hield niet van spellen, maar we proberen scherm tijd te verminderen, dus gaan we samen puzzelen/spelletjes spelen. Ik ben op zoek naar tips :)
Mijn favo's zijn: thurn and taxis, caracasonne, catan, take 5, wizard, perudo.

Hebben jullie tips voor spelletjes in Japanse stijl die we met z'n 2en kunnen spelen? Is bijv. Brains: De Japanse Tuinen leuk om samen te doen?

En hebben jullie een goede tip voor een spel voor 2 meiden van 4 en 6? Ze hebben al uno jr, carcasonne en catan jr.
Ik dacht zelf aan droomhuis of Hamsterbende.

Ik zal ook even het oude topic doornemen :D
Hallo,
Brains is een 1 persoonsspel
Misschien kun je eens naar Tokaido kijken, ziet er wel japans uit. Of je moet go leren natuurlijk.
Hamikoji is gebaseerd op de Japanse geisha's . heb ik 1 keer gespeeld maar weet eigenlijk niet meer hoe het ging.
Pagode, 2 persoons, zou met een beetje goede wil ook kunnen.
en ik weet dat er nog een is, maar daar ben ik ook de naam van kwijt, was wel een leuk spel, maar heb je niets aan dus.
Vraag het eens in een goede spellenwinkel.
Sushi go nog vergeten, en King of Tokyo, maar geen idee of die echt leuk zijn met 2.
en mmachi koro staat ook onder de Japanse spellen genoemd, is ontworpen door een Japanner, maar thema is niete cht Japans volgens mij
hier staan er nog een paar bij
https://www.thesushitimes.com/de-leukst ... rtspellen/

Kinderspellen ben ik wat slechter in thuis, die heb ik niet
nlies wijzigde dit bericht op 19-11-2020 21:49
14.68% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Tokaido had ik ook gevonden, ziet er erg moo uit :) Ik vind het niet erg om met z'n 2en een spel te spelen, die voor 1 persoon is, zie het alsof je samen Patience speelt.
en ik zoek nog even verder, zit wat Nox filmpjes te kijken en op de Engelse website boardgamegeek :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven