De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 29 januari 2018 om 09:39
Ik heb toch ook maar eens gekeken, had er niet zoveel van verwacht maar vond het erg grappig. Ik houd van karikaturen en ik vind met name de rollen van de directeur en juf Ank briljant bedacht.QueenArachnia schreef: ↑29-01-2018 00:07Wat ik juist zo grappig vind is dat het een uitvergrote versie is van de karakters die ik ook tegenkom op de school van mijn kinderen. De situaties (zoals met de traktatie bijvoorbeeld) zijn ook een overdreven uitvergrote variant op de dingen die ik daar ook wel heb meegemaakt.
Van die subtiele details uit de praktijk, zoals de juf die klaagt over de kinderen met al die etiketjes in de klas en over alles wat niet is doorgegeven door de ib-er van de vorige school, of niet goed op papier staat, ouders die fijntjes worden gewezen op allerlei schoolregels “ Het stond in de nieuwsbrief hoor” en de directeur die zichzelf graag hoort praten... echt zo heerlijk uitvergroot en cynisch gebracht... ik hou daarvan! De schreeuwende moeder en de net nieuwe, zich overal over verbazende moeder vind ik de minst leuke rollen, maar ook dat zijn karikaturen.
De luizenvader vind ik daarentegen heerlijk irritant.
De hype volg ik niet zo, maar misschien is het wel zo doordat veel mensen ergens wel iets kleins in herkennen.
maandag 29 januari 2018 om 09:48
In een interview las ik dat degene die schrijft en juf ank speelt, enorm fan is van theo en thea en 30 minuten.
Ik vind dit een meesterlijke serie, op de 1 of andere reden waren genoemde series nooit beledigend maar toch prikkelend en grappig.
Die toon zie ik terug, heel knap en ik vind het erg leuk dat het zoveel mensen aanspreekt.
Omdat het ook echt slim gemaakt is en top geacteerd. In iedere serie loopt een hannah rond, mijn lievelingsserie will and grace is ook will and grace uitzitten totdat de echt leuke mensen komen.
Ik vind dit een meesterlijke serie, op de 1 of andere reden waren genoemde series nooit beledigend maar toch prikkelend en grappig.
Die toon zie ik terug, heel knap en ik vind het erg leuk dat het zoveel mensen aanspreekt.
Omdat het ook echt slim gemaakt is en top geacteerd. In iedere serie loopt een hannah rond, mijn lievelingsserie will and grace is ook will and grace uitzitten totdat de echt leuke mensen komen.
maandag 29 januari 2018 om 11:02
Ik zie het gewoon als een leuke, soms wrange, vermakelijke serie waarin het volwassen leven ook een soort schoolplein is. Ik las net een heel bitter stuk, over dat de serie de beroepsgroep die het toch al zo zwaar heeft volledig onderuit trapt. Zo kijk ik er niet naar. Voor mij gaat het meer over de ouders met hun rare gedrag. De hype snap ik ook niet helemaal. Het gaat niet van grap naar grap ofzo.
maandag 29 januari 2018 om 12:01
maandag 29 januari 2018 om 12:03
maandag 29 januari 2018 om 12:05
jazekerenof schreef: ↑29-01-2018 09:46Francieneke, hoe oud is jouw zoon?
@de rest: Kijken jullie kinderen ook mee? Mijn kinderen van 8 en 10 willen het heel graag kijken. Sowieso omdat de juffen er in de klas ook grapjes over maken.
Ik vind het niet geschikt voor mijn dochter van 8.
I wanna live my life with the volume full!
maandag 29 januari 2018 om 12:21
[quote=zandlopertje post_id=28084537 time=1517220150 user_id=150663]
Ik zie het gewoon als een leuke, soms wrange, vermakelijke serie waarin het volwassen leven ook een soort schoolplein is. Ik las net een heel bitter stuk, over dat de serie de beroepsgroep die het toch al zo zwaar heeft volledig onderuit trapt. Zo kijk ik er niet naar. Voor mij gaat het meer over de ouders met hun rare gedrag. De hype snap ik ook niet helemaal. Het gaat niet van grap naar grap ofzo.
[/quot
Pfffft het is zeker te herkenbaar voor ze waardoor ze zich onderuit voelen getrapt. Deze serie is niet voor niets een kijkcijfer kanon, gisteren hadden ze 2,2 miljoen kijkers, hoe komt dat??? Doordat het allemaal zo herkenbaar is. Dat gedeelte waar juf Ank via dat kind tegen die moeder sprak over die traktatie, ook zo hilarisch.
[/quot
Pfffft het is zeker te herkenbaar voor ze waardoor ze zich onderuit voelen getrapt. Deze serie is niet voor niets een kijkcijfer kanon, gisteren hadden ze 2,2 miljoen kijkers, hoe komt dat??? Doordat het allemaal zo herkenbaar is. Dat gedeelte waar juf Ank via dat kind tegen die moeder sprak over die traktatie, ook zo hilarisch.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
maandag 29 januari 2018 om 14:06
GinnyJones schreef: ↑29-01-2018 14:03Mijn hemel, ben ik de enige die Juf Ank echt een enorm ...wijf vind?
Vast niet.
Maar ik vind haar leuk
'Partizi-pelpinda'
I wanna live my life with the volume full!
maandag 29 januari 2018 om 14:42
Haha ja dat!daenerys79 schreef: ↑29-01-2018 11:58Dan kunnen de perenmolletjes toch naast de bananenminions!![]()
En dat gebeuren met die uitnodigingen... stel je voor dat je die tere kinderzieltjes kwetst... pfffff....
Vanmorgen begon een kind uit zoons klas uitgebreid uit uitnodigingen voor zijn feestje uit te delen. Inclusief ‘jij niet’. Waarop onze juf zei “ik wil geen juf Ank zijn maar die uitnodigen mag je na schooltijd doen. Dag dag dag, doe die uitnodigingen maar weg....”. Echt, je kon me opvegen
maandag 29 januari 2018 om 15:43
???
Op een gegeven moment wil je toch met de les beginnen?
Hier op school mogen ouders bij de groepen 1/2 van 8:20 8:45 blijven.
De rest van de groepen vanaf 8:20 tot 8:30.
Als je daarna nog uitgebreid blijft zwaaien zou ik dat als juf ook heel irritant vinden.
maandag 29 januari 2018 om 16:55
Waarom in godesnaam?
maandag 29 januari 2018 om 16:58
Ja geen idee. Misschien voor al die ouders die graag lang bij de kids in de klas willen blijven zitten.
Het is niet mijn regel.
Maar goed, 25 minuten dus. En dan daarna nog bij het raam zwaaien. Dat is gewoon vervelend, dat moet je als ouder toch ook begrijpen??
maandag 29 januari 2018 om 16:58
Idd, vreselijk dat geplak in de klas met die dikke derrières op die kleine stoeltjes.
maandag 29 januari 2018 om 17:43
Ik vond de aflevering weer geslaagd.
Shatterbal. Ik verstond slette... en klerenmeisjes i.p.v. perenmeisjes.
De rattenvanger, slimme man en de naam Volkert.
Gewaagde en verwarrende combinaties. Maar misschien toevallig en gaat er nog een ander verband komen, Ik ben wel nieuwsgierig naar zijn kerfstok.
Gewaagde en verwarrende combinaties. Maar misschien toevallig en gaat er nog een ander verband komen, Ik ben wel nieuwsgierig naar zijn kerfstok.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 29-01-2018 18:18
1.13% gewijzigd
maandag 29 januari 2018 om 18:14
jazekerenof schreef: ↑29-01-2018 09:46Francieneke, hoe oud is jouw zoon?
@de rest: Kijken jullie kinderen ook mee? Mijn kinderen van 8 en 10 willen het heel graag kijken. Sowieso omdat de juffen er in de klas ook grapjes over maken.
Die van mij heeft z'n havo-diploma al op zak. Dus geen zorgen!
maandag 29 januari 2018 om 18:28
Pumps_italiaans schreef: ↑29-01-2018 17:43Ik vond de aflevering weer geslaagd.
Nou echt zeg. Volkert maakt het behoorlijk spannend!
maandag 29 januari 2018 om 18:51
Ja dat is tegenwoordig echt een dingetje. Ik voorspel een generatie vol huilebalken die naar de psycholoog moeten zodra ze 20/30 jaar zijn.daenerys79 schreef: ↑29-01-2018 11:58En dat gebeuren met die uitnodigingen... stel je voor dat je die tere kinderzieltjes kwetst... pfffff....
maandag 29 januari 2018 om 18:55
Nee, ik vind het niet echt een serie voor kinderen, de grapjes zijn echt geschreven voor volwassenen.jazekerenof schreef: ↑29-01-2018 09:46