Entertainment alle pijlers

De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media

26-04-2025 20:00 323 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. :nut:
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??

Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
Ik vind het niet door het stof gaan, en imagoschade was er ook niet, getuige dit topic. Mensen pikken alles wel hoor! Kom niet aan de koning, die heeft het al zo zwaar.

Meer opties zijn er niet, anders dan de tent opdoeken, dus we zullen het met deze kruimels moeten doen. Ze zijn nou eenmaal niet gelijk aan ons, hoe leuk ze ook doen op zo’n Koningsdagje.
Mette schreef:
28-04-2025 14:25
Tsja, dan hangt het ervanaf wat je verstaat onder ergens mee wegkomen. Ik vind zelf je excuses aanbieden aan het ganse land, een premier die door het stof moet en de flinke imagoschade in ruil voor een paar uur vakantie niet vallen onder ergens heel lekker mee wegkomen. Maar jullie blijkbaar wel.

Wat hadden jullie gewild?

Laten we eerlijk zijn. Ze kwamen er wel degelijk gemakkelijk mee weg.
Niet in de laatste plaats omdat ze vervolgens 21 man uitnodigde voor een verjaardag, waar destijds maximaal 4 man bezoek met klem het advies was.
Dat toont mij wel een mate van hardleers en arrogant zijn.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 14:38
Laten we eerlijk zijn. Ze kwamen er wel degelijk gemakkelijk mee weg.
Niet in de laatste plaats omdat ze vervolgens 21 man uitnodigde voor een verjaardag, waar destijds maximaal 4 man bezoek met klem het advies was.
Dat toont mij wel een mate van hardleers en arrogant zijn.
Ze zouden het zo weer doen. En groot gelijk, waarom zou je ook moeilijk doen, in die positie. Een klein standje, dat overleef je wel.

Het is maar goed dat ik geen koning ben!
pina schreef:
28-04-2025 14:33
Ik vind het niet door het stof gaan, en imagoschade was er ook niet, getuige dit topic. Mensen pikken alles wel hoor! Kom niet aan de koning, die heeft het al zo zwaar.

Meer opties zijn er niet, anders dan de tent opdoeken, dus we zullen het met deze kruimels moeten doen. Ze zijn nou eenmaal niet gelijk aan ons, hoe leuk ze ook doen op zo’n Koningsdagje.

Nou ja, ik vind ze dus wel heel leuk. Evenals Koningsdag. Maar ik ga blunders en misstappen niet gladstrijken.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 14:41
Nou ja, ik vind ze dus wel heel leuk. Evenals Koningsdag. Maar ik ga blunders en misstappen niet gladstrijken.
Ja, zo zullen velen er tegenaan kijken.

Ik ben eerder andersom, ik vind ze vreselijk en nutteloos. Maar ik kan het ergens wel weer waarderen dat overal schijt aan hebben.
Mette schreef:
28-04-2025 14:25
Tsja, dan hangt het ervanaf wat je verstaat onder ergens mee wegkomen. Ik vind zelf je excuses aanbieden aan het ganse land, een premier die door het stof moet en de flinke imagoschade in ruil voor een paar uur vakantie niet vallen onder ergens heel lekker mee wegkomen. Maar jullie blijkbaar wel.

Wat hadden jullie gewild?

Ik vind dat ze er heel makkelijk mee weg zijn gekomen. Excuses aanbieden op tv en dat was het.
Het heeft geen enkele consequentie gehad.

Ik weet niet wat ik dan wel had gewild.
Misschien strafregels schrijven ;-)
judith86 wijzigde dit bericht op 28-04-2025 15:05
0.16% gewijzigd
Heal the world, make it a better place.
pina schreef:
28-04-2025 14:54
Ja, zo zullen velen er tegenaan kijken.

Ik ben eerder andersom, ik vind ze vreselijk en nutteloos. Maar ik kan het ergens wel weer waarderen dat overal schijt aan hebben.

Nutteloos zijn ze niet.
Een koningshuis kan juist heel erg bemiddelen in handel&wandel, ondersteuning en uitwisselingen etc.
Het beeld van een beetje zwaaien en lintjes doorknippen is echt te bekrompen.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 15:03
Nutteloos zijn ze niet.
Een koningshuis kan juist heel erg bemiddelen in handel&wandel, ondersteuning en uitwisselingen etc.
Het beeld van een beetje zwaaien en lintjes doorknippen is echt te bekrompen.
Ja, dat wordt altijd aangehaald. Maar wie geen koning heeft redt dat ook gewoon. Dat bij ons de koning dat soort dingen doet wil niet zeggen dat die rol elders niet anders ingevuld wordt.

De sultan van Oman wordt ook in Frankrijk en Duitsland netjes ontvangen.
pina schreef:
28-04-2025 15:07
Ja, dat wordt altijd aangehaald. Maar wie geen koning heeft redt dat ook gewoon. Dat bij ons de koning dat soort dingen doet wil niet zeggen dat die rol elders niet anders ingevuld wordt.

Een sultan is toch ook een koning/prins?
pina schreef:

Ik zeg ook niet dat we absoluut niet zonder ze zouden kunnen.
Maar jij omschreef ze als compleet nutteloos, daar reageerde ik op.
SurferRosa schreef:
28-04-2025 15:14
Een sultan is toch ook een koning/prins?

Volgens mij zelfs hoger in rang dan een prins.
Judith86 schreef:
28-04-2025 15:03
Ik vind dat ze er heel makkelijk mee weg zijn gekomen. Excuses aanbieden op tv en dat was het.
Het heeft geen enkele consequentie gehad.

Ik weet niet wat ik dan wel had gewild.
Misschien strafregels schrijven ;-)
Was ook leuk geweest.

Ik vind overigens nog steeds dat ze er helemaal niet zo makkelijk mee wegkwamen want ze deden niks tegen de regels. Iedereen mocht wat zij deden.

Ja hun antenne stond erg beroerd afgesteld en ze hadden schijt aan hun voorbeeldpositie. Dat is niet best. Maar het mocht wel.

Bij het feestje werden de regels echt overtreden, dat vind ik wel anders.
pina schreef:

Als je geen koning hebt dan heb je een andere invulling. Maar hoe je het ook invult, perfect en rimpelloos wordt het nooit zolang het een mens is die de rol van staatshoofd vervult.

Dat heeft de (recente) geschiedenis wel uitgewezen.
Mette schreef:
28-04-2025 15:55
Als je geen koning hebt dan heb je een andere invulling. Maar hoe je het ook invult, perfect en rimpelloos wordt het nooit zolang het een mens is die de rol van staatshoofd vervult.

Dat heeft de (recente) geschiedenis wel uitgewezen.
Maar dan kun je tenminste nog van iemand (en zijn nageslacht) af. En wie niet wil, neemt lekker ontslag.
pina schreef:
28-04-2025 15:59
Maar dan kun je tenminste nog van iemand (en zijn nageslacht) af. En wie niet wil, neemt lekker ontslag.
Dat is ook maar de vraag. Ook een gekozen staatshoofd, die dus in veel landen veel meer macht heeft dan ons niet gekozen staatshoofd, kan bokkesprongen gaan maken. Bijvoorbeeld de grondwet aanpassen en zo nog tig ambtstermijnen afdwingen, zoals Erdogan van plan is. En de usa heeft momenteel ook nogal wat te stellen met het recent gekozen staatshoofd met heel veel macht.
Mette schreef:
28-04-2025 16:15
Dat is ook maar de vraag. Ook een gekozen staatshoofd, die dus in veel landen veel meer macht heeft dan ons niet gekozen staatshoofd, kan bokkesprongen gaan maken. Bijvoorbeeld de grondwet aanpassen en zo nog tig ambtstermijnen afdwingen, zoals Erdogan van plan is. En de usa heeft momenteel ook nogal wat te stellen met het recent gekozen staatshoofd met heel veel macht.
Ja, dat klopt toch net zo goed niet. En als ze het dan ook nog aan hun kinderen overdragen is de cirkel helemaal rond.
Mette schreef:
28-04-2025 16:15
Niets is helemaal uit te sluiten. In theorie zouden wij een regering kunnen krijgen die (met steun van de meerderheid van het volk) de koning wil afzetten. Wetten zijn niet in steen gehouwen, ze kunnen altijd veranderen, zelfs de grondwet als daar voldoende (politieke) steun voor is.

Ik zeg niet dat het koningshuis helemaal nutteloos is (dat zou wat zijn, op onze kosten helemaal niets zinvols doen), maar alle taken die ze doen kunnen in principe door gekozen volksvertegenwoordigers uitgevoerd worden.
Draaideurforummer schreef:
28-04-2025 16:36
Niets is helemaal uit te sluiten. In theorie zouden wij een regering kunnen krijgen die (met steun van de meerderheid van het volk) de koning wil afzetten. Wetten zijn niet in steen gehouwen, ze kunnen altijd veranderen, zelfs de grondwet als daar voldoende (politieke) steun voor is.

Ik zeg niet dat het koningshuis helemaal nutteloos is (dat zou wat zijn, op onze kosten helemaal niets zinvols doen), maar alle taken die ze doen kunnen in principe door gekozen volksvertegenwoordigers uitgevoerd worden.
Ja. Kan. Maar er is nogal wat nodig om van een monarchie naar een republiek te gaan. Dus alleen doen als je zeker weet dat dat veel beter is voor het land. Vooralsnog zie ik bij de ons omringende landen niet per se terug dat de republieken overduidelijk in alle opzichten stukken beter functioneren dan de monarchieen.
Mette schreef:
28-04-2025 16:48
Ja. Kan. Maar er is nogal wat nodig om van een monarchie naar een republiek te gaan. Dus alleen doen als je zeker weet dat dat veel beter is voor het land. Vooralsnog zie ik bij de ons omringende landen niet per se terug dat de republieken overduidelijk in alle opzichten stukken beter functioneren dan de monarchieen.
Dat zegt niemand. Wel dat ze prima functioneren zonder koningshuis. Helemaal ideaal voor iedereen zal het nooit worden.

Ik heb ook niets tegen die mensen persoonlijk. Maar als ik ze weer eens hoor klagen over het één of ander, dan denk ik altijd "voor mij hoef je het niet te doen hoor." Naar mijn mening had Willem-Alexander kunnen zeggen: Ik doe dit mijn kinderen niet aan. Ik ben de laatste koning; dan hebben jullie mijn hele ambtstermijn de tijd om iets anders op poten te zetten. Uiteraard heeft hij dat niet gedaan. Misschien zitten ze vast in de traditie dat ze zich voor ons horen op te offeren of zo, ik weet het niet.
28-04-2025 17:00
Dat zegt niemand. Wel dat ze prima functioneren zonder koningshuis. Helemaal ideaal voor iedereen zal het nooit worden.

Ik heb ook niets tegen die mensen persoonlijk. Maar als ik ze weer eens hoor klagen over het één of ander, dan denk ik altijd "voor mij hoef je het niet te doen hoor." Naar mijn mening had Willem-Alexander kunnen zeggen: Ik doe dit mijn kinderen niet aan. Ik ben de laatste koning; dan hebben jullie mijn hele ambtstermijn de tijd om iets anders op poten te zetten. Uiteraard heeft hij dat niet gedaan. Misschien zitten ze vast in de traditie dat ze zich voor ons horen op te offeren of zo, ik weet het niet.
Waar klagen ze dan allemaal over? Ik hoor ze niet vaak klagen, wel gewoon antwoord geven op vragen over hun leven, dat net als onze levens niet alleen maar over rozen gaat. Of verzuchten dat het pittig is als je kind bedreigd wordt door Taghi & co. Maar als dat al klagen is, welke ouder zou niet gek worden als zijn kind bedreigd wordt.

En het is vanaf de wal erg makkelijk roepen, joh had toch afstand gedaan van die troon,, klaar ermee. Maar weten wij veel, hoe groot die druk is. En het is sowieso helemaal niet aan de koning zelf om te bepalen dat er een einde aan de monarchie komt.

Ik heb ze werkelijk nog nooit horen klagen. "weer eens" :rofl:
Mette schreef:
28-04-2025 16:48
Nee, we hebben ze, dus we doen het er maar mee. Maar principieel vind ik het niks. En op zo’n Koningsdag vind ik het echt een aanfluiting.

Maar dat wij beter af zouden zijn dan Duitsland of Frankrijk, omdat we een monarchie hebben? Nee.

Doe eens linkjes over al dat geklaag?

En dan graag niet aankomen met oudheden over WA die als net-kleuter-af iets te verhapstukken had met de pers, of Juliana die eigenlijk helemaal geen zin had aan dat gedoe. Gewoon recente klachten wil ik lezen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Amare schreef:
28-04-2025 18:02
Ik heb ze werkelijk nog nooit horen klagen. "weer eens" :rofl:
Ze klagen over roddelpers, ze klagen over veiligheid en niet kunnen studeren waar ze maar willen. Ja, dat is de familie waar je in zit, meid. Was echt heel moeilijk allemaal. Wij kunnen ook niet studeren waar we maar willen.

Claus ging destijds openlijk gebukt onder het moeten opgeven van bepaalde functies, die zei altijd: de oude adel in Duitsland verlangt vaak terug naar de monarchie. De weten niet wat het daadwerkelijk inhoudt en wat het van mensen vraagt.

Alleen Bernard genoot er van en leefde er lekker op los. Die was ervoor gemaakt.
Ik heb ze ook nog nooit horen klagen.

Dat ze uitten dat Amalia bedreigd werd is geen klagen. Ze waren wanhopig!
Heal the world, make it a better place.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven