Entertainment alle pijlers

De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media

26-04-2025 20:00 356 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. :nut:
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??

Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
Nou ja, daar hadden ze anders geen last van gehad.

We hebben ze, we doen het er maar mee. Maar als de tijd gekomen is, mis ik het niet. Dat ga ik alleen niet meer meemaken.
Judith86 schreef:
28-04-2025 18:11
Ik heb ze ook nog nooit horen klagen.

Dat ze uitten dat Amalia bedreigd werd is geen klagen. Ze waren wanhopig!
Ik zou ook niet klagen als ik geen belastingen hoef te betalen en alle geld “gratis “ krijg .

Die bedreigingen waren natuurlijk volstrekt onnodig . Maar van mij mag de monarchie vandaag nog stoppen , ik vind het een vreselijk achterhaald principe waar we vanaf moeten.
pina schreef:
28-04-2025 18:13
Nou ja, daar hadden ze anders geen last van gehad.

We hebben ze, we doen het er maar mee. Maar als de tijd gekomen is, mis ik het niet. Dat ga ik alleen niet meer meemaken.

Nee, als Willem-Alexander geen koning was geworden, had hij er inderdaad geen last gehad dat zijn dochter werd bedreigd.
Maar dat maakt het niet minder erg.

Hij heeft geen troonafstand gedaan en dat is (waarschijnlijk) zijn eigen keuze geweest. Dat betekent niet dat een criminele organisatie dús maar zijn dochter mag bedreigen!
Heal the world, make it a better place.
Judith86 schreef:
28-04-2025 18:17
Nee, als Willem-Alexander geen koning was geworden, had hij er inderdaad geen last gehad dat zijn dochter werd bedreigd.

Hij heeft geen troonafstand gedaan en dat is (waarschijnlijk) zijn eigen keuze geweest. Dat betekent niet dat een criminele organisatie dús maar zijn dochter mag bedreigen!
Dat zeg ik toch ook niet.
pina schreef:
28-04-2025 18:21
Dat zeg ik toch ook niet.

Niet direct inderdaad.

Maar als jij zegt 'Als hij geen koning was geworden, was zijn dochter niet bedreigd', suggereer je dat wel.
Heal the world, make it a better place.
pina schreef:
28-04-2025 18:09
Ze klagen over roddelpers, ze klagen over veiligheid en niet kunnen studeren waar ze maar willen. Ja, dat is de familie waar je in zit, meid. Was echt heel moeilijk allemaal. Wij kunnen ook niet studeren waar we maar willen.

Claus ging destijds openlijk gebukt onder het moeten opgeven van bepaalde functies, die zei altijd: de oude adel in Duitsland verlangt vaak terug naar de monarchie. De weten niet wat het daadwerkelijk inhoudt en wat het van mensen vraagt.

Alleen Bernard genoot er van en leefde er lekker op los. Die was ervoor gemaakt.
Klagen over de roddelpers? In de podcast 10 jaar koningsschap zei WA, als antwoord op een vraag, dat hij het belangrijk vindt dat zijn dochters leren omgaan met (online) roddels, kritiek en haat. Maar hij klaagde niet over het fenomeen zelf ofzo.

Veiligheid? Wanneer klagen ze daarover? Daarover zegt WA in dezelfde podcast dat hij met de beveiligers van zijn dochters de afspraak heeft dat ze niet alles wat ze zien van die meiden aan hun ouders doorbrieven. Dat was het.

En klagen over de locatie van hun studie? Er wordt in Londen en Italië gestudeerd, daar hoor ik niemand over klagen.

En vind je het verder niet gewoon dieptriest dat Amalia bedreigd werd en daarom niet kon studeren waar ze wilde? En dat die feiten gewoon verteld zijn zoals ze zijn omdat het halve land of in elk geval die roddelpers waar ze dus niet over klagen wilde weten hoe het zat?

Dat kan je toch niet serieus klagen noemen.
pina schreef:
28-04-2025 09:44
Willem zeurt waarom ik, Harry zeurt, waarom ik niet? Er is een eenvoudige oplossing voor dit alles.
Toch vind ik ons Koningshuis een mooie, weliswaar beetje folkloristische maar ook verbindende factor. Het is zo totaal Néderlands, echt een deel van ons - uitzonderingen daargelaten - collectieve beeld van ons land. Ik heb liever een Koningshuis als symbool dan een president die vooral een politieke betekenis heeft; leuk toch, die maffe koetsen en kroontjes en lintjes en gedoetjes? Het heeft iets onschuldigs, alsof we in een sprookjesbos wonen met z’n allen, en volgens mij is dat ook precies waarom dit systeem werkt: het verbindt en onderscheidt ons, bijna niemand heeft er last van (ja, het kost een centje, maar je krijgt er een leuk spektakel voor terug), en ik geloof heel erg in de kracht van tradities. Dit is ‘onze’ traditie.
Judith86 schreef:
28-04-2025 18:17

Dan was de dochter van de president wel bedreigd. Het maakt Taghi niet uit hoor, als het maar het kind van het staatshoofd is. En een gekozen staatshoofd heeft jn tegenstelling tot de koning wel politieke kleur, dus ook veel felle tegenstand.

Het gaat echt wel ver om te zeggen oh je wordt ernstig bedreigd? Niet zeuren meisje, had je vader maar afstand van de troon moeten doen.
Ik vind het altijd een beetje sneu, dat geklaag over het Koningshuis.

Ze vertegenwoordigen ons land bijzonder goed. Ik zie het een willekeurige volksvertegenwoordiger nog niet doen, zeg maar.
Merys schreef:
28-04-2025 18:44

Ze vertegenwoordigen ons land bijzonder goed. Ik zie het een willekeurige volksvertegenwoordiger nog niet doen, zeg maar.
Ik zie Wilders al gaan inderdaad :lol:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
28-04-2025 18:47
Ik zie Wilders al gaan inderdaad :lol:

Of Faber samen met Caroline :proud:
Merys schreef:
28-04-2025 18:44

Dit topic begon over Koningsdag, en dat vind ik ook wel echt flauwekul. Een dag waarop we extra klein gemaakt worden en gut wat leuk, het zijn net mensen. En wat knap zeg, die Amalia. Je kunt ook een koning hebben zonder dat getrut erbij. Daar zou ik persoonlijk meer respect voor hebben.
pina schreef:
28-04-2025 18:50
Dit topic begon over Koningsdag, en dat vind ik ook wel echt flauwekul. Een dag waarop we extra klein gemaakt worden en gut wat leuk, het zijn net mensen. En wat knap zeg, die Amalia. Je kunt ook een koning hebben zonder dat getrut erbij. Daar zou ik persoonlijk meer respect voor hebben.
Door wie werd jij extra klein gemaakt? Ik zag langs de kant vooral mensen die het leuk vonden. Misschien was er ook protest, mag gewoon zolang je de openbare orde niet verstoort.

Die familie doet wat er op zo'n dag van ze verwacht wordt. En blijkbaar erger jij je kapot aan wat pers en mensen daarover zeggen maar de royals bepalen niet wat anderen over ze zeggen. Dus dan erger je je aan de verkeerde.
pina schreef:
28-04-2025 18:50

Ik vind Koningsdag hartstikke leuk en daarbij uniek in zijn soort. Dat zie je echt nergens ter wereld.
En volgens mij wordt niemand gedwongen om daar aan mee te doen, dus dan ga je lekker op de bank zitten met een serie ofzo.
Of aan het werk 😁
En ik vind het inderdaad knap van Amalia. Als ik zo bedreigd was geweest dacht ik wel 10x na voor ik me in een menigte begaf. Helemaal als ik pas 21 was.
Merys schreef:
28-04-2025 19:01
Ik vind Koningsdag hartstikke leuk en daarbij uniek in zijn soort. Dat zie je echt nergens ter wereld.
En volgens mij wordt niemand gedwongen om daar aan mee te doen, dus dan ga je lekker op de bank zitten met een serie ofzo.
Of aan het werk 😁
Eens!
Merys schreef:
28-04-2025 19:01
Of aan het werk 😁
Ik vond Koningsdag zelf top.

Maar het stuk waar de koning een plaats bezoekt vind ik niks. En daar vind ik echt dat we een beetje betutteld worden. Dus daar zal ik niet gaan kijken, nee.
pina wijzigde dit bericht op 28-04-2025 19:21
11.18% gewijzigd
pina schreef:
28-04-2025 19:15
Ik vond Koningsdag zelf top.

Maar het stuk waar de koning een plaats bezoekt vind ik niks. En daar vind ik echt dat we een beetje betutteld worden.

Wie betutteld jou dan? En hoe?
Merys schreef:
28-04-2025 19:19
Wie betuttelt jou dan? En hoe?
De koning die afdaalt naar de mensen en komt kijken naar de plaatselijke vaandelzwaaiers en hiphopgroepen onder het genot van een lokaal gebakje.

Puur objectief ziet iedereen dat het niks is.
pina schreef:
28-04-2025 19:23
De koning die afdaalt naar de mensen en komt kijken naar de plaatselijke vaandelzwaaiers en hiphopgroepen onder het genot van een lokaal gebakje.

en dan word jij betutteld? Jij bent die vaandelzwaaier/hiphopdanser?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
pina schreef:
Maar dat is juist deel van de traditie (of de folklore, hoe je het ook wilt noemen). Dingen gaan volgens een vast stramien, we weten waar we aan toe zijn en wat we kunnen verwachten (koekhappen en lokale lekkernijen), alles gaat zoals het hoort te gaan en dat is geruststellend: de Koning lacht en zwaait, de Koningin heeft een mooie jurk aan en de drie prinsessen worden steeds ouder en knapper. Hèhè, we kunnen weer rustig slapen :-D
Claire45 schreef:
28-04-2025 19:28
Maar dat is juist deel van de traditie (of de folklore, hoe je het ook wilt noemen). Dingen gaan volgens een vast stramien, we weten waar we aan toe zijn en wat we kunnen verwachten (koekhappen en lokale lekkernijen), alles gaat zoals het hoort te gaan en dat is geruststellend: de Koning lacht en zwaait, de Koningin heeft een mooie jurk aan en de drie prinsessen worden steeds ouder en knapper. Hèhè, we kunnen weer rustig slapen :-D
Nou, wat mij betreft breken we met die traditie en houden we alleen de straatfeesten en vrijmarkt.
pina schreef:

Maar dat raakt jou toch niet persoonlijk? Niemand stuurt een memo dat je er heen moet volgens mij.
En blijkbaar vechten gemeenten om de koning naar hun stad te halen want fantastisch moment om je gemeente op de kaart te zetten en toerisme een boost te geven.
pina schreef:
28-04-2025 19:30
Nou, wat mij betreft breken we met die traditie en houden we alleen de straatfeesten en vrijmarkt.

Stuur een brief!
rosanna08 schreef:
28-04-2025 19:28
en dan word jij betutteld? Jij bent die vaandelzwaaier/hiphopdanser?
Nee, ik niet persoonlijk natuurlijk. Wij, als volk. Ja, een ander zal dat anders ervaren. Maakt het niet minder gênant.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven