Entertainment alle pijlers

Docu Onvoorwaardelijk

22-03-2024 23:00 431 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van de docu Onvoorwaardelijk ? (sinds 21 maart te zien op NPO 2doc). Echt bizar, ik heb met verbazing zitten kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 10:45
Ik ben het niet met je eens.

In deze documentaire komt naar voren dat alles meer gelaagdheid heeft dan in eerste instantie lijkt. Billy is mentaal beschadigd, wat zich uit in moordpartijen. Ik denk dat Yolanda op een bepaalde manier ook beschadigd is, en bij haar uit de strijd zich op een andere manier. Misschien dat zij daarom alleen zijn goede kanten wil of kan zien.
Op zich is het een hele mooie kwaliteit, dat zij naar mensen kan kijken zonder oordeel. Daar zouden veel mensen van kunnen leren: niet meteen oordelen en je mening geven, maar eerst observeren en overpeinzen.
Zeker een mooie eigenschap om naar mensen te kunnen kijken zonder oordeel. Maar zo kijken naar iemand die zonder enige wroeging mensen doodt? Nee sorry, dat kan er bij niet in.

Tuurlijk heeft hij goede en zachte kanten en wellicht nog intelligent ook. Maar zijn gedrag gped praten?

Zou wel eens willen weten hoe haar familie erover denkt en haar collega's.
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 10:45
Ik ben het niet met je eens.

In deze documentaire komt naar voren dat alles meer gelaagdheid heeft dan in eerste instantie lijkt. Billy is mentaal beschadigd, wat zich uit in moordpartijen. Ik denk dat Yolanda op een bepaalde manier ook beschadigd is, en bij haar uit de strijd zich op een andere manier. Misschien dat zij daarom alleen zijn goede kanten wil of kan zien.
Op zich is het een hele mooie kwaliteit, dat zij naar mensen kan kijken zonder oordeel. Daar zouden veel mensen van kunnen leren: niet meteen oordelen en je mening geven, maar eerst observeren en overpeinzen.

Oké, deze moest ik echt even 4x opnieuw lezen. Wellicht kan de familie van de gevangenis medewerker die hij vermoorde, er ook nog wat van leren.
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 10:45
Ik ben het niet met je eens.

In deze documentaire komt naar voren dat alles meer gelaagdheid heeft dan in eerste instantie lijkt. Billy is mentaal beschadigd, wat zich uit in moordpartijen. Ik denk dat Yolanda op een bepaalde manier ook beschadigd is, en bij haar uit de strijd zich op een andere manier. Misschien dat zij daarom alleen zijn goede kanten wil of kan zien.
Op zich is het een hele mooie kwaliteit, dat zij naar mensen kan kijken zonder oordeel. Daar zouden veel mensen van kunnen leren: niet meteen oordelen en je mening geven, maar eerst observeren en overpeinzen.
Waar ben je het precies niet mee eens? Ik zeg toch juist dat ik geen idee heb wat er aan de hand is met haar.

Niet oordelen kan zeker een mooie eigenschap zijn. Ik vind wel dat dat ook grenzen kent. Je kunt in dit geval observeren tot je een ons weegt maar de feiten zijn dat deze man gruweldaden heeft begaan.

En los daarvan, denk ik dat de liefde van meneer vooral gebaseerd is op de financiële ondersteuning en de afleiding die het hem biedt.

Ze kennen elkaar amper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
23-03-2024 11:05
Oké, deze moest ik echt even 4x opnieuw lezen. Wellicht kan de familie van de gevangenis medewerker die hij vermoorde, er ook nog wat van leren.
Hij heeft gemoord. Zij probeert het te begrijpen, en als je goed luistert, lukt het haar niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind haar net zo eng als hem. Het haar in mijn nek gaat overeind staan van deze docu. Deze mevrouw heeft allerlei issues.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
23-03-2024 11:07
Waar ben je het precies niet mee eens?
Ik meende een oordeel te lezen, maar nu ik je post nog eens lees denk ik dat het eerder ongeloof is of verwondering. Ik ben zelf ook verbaasd.
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 11:09
Hij heeft gemoord. Zij probeert het te begrijpen, en als je goed luistert, lukt het haar niet.

En dat beschreef jij als mooie eigenschap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
23-03-2024 11:14
En dat beschreef jij als mooie eigenschap.
Je verdraait mijn woorden.

Een mooie eigenschap is wanneer je eerst alle kanten van een situatie belicht, alvorens te oordelen en te zien dat (bijna) niemand enkel slecht is, ook al doet de persoon wel heel slechte dingen. De meeste mensen hebben ook een mooie kant, al betwijfel ik dat bij Billy.
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 11:09
Hij heeft gemoord. Zij probeert het te begrijpen, en als je goed luistert, lukt het haar niet.
En in plaats daarvan zegt ze, ik kijk naar zijn goede kanten. Ja lekker makkelijk, de grootste monsters uit de geschiedenis hadden lieten zich vast ook wel eens ergens van hun goede kant zien.

Naar de goede kanten kijken maakt niet dat de slechte kant minder slecht is of verdwijnt.

En daarbij, ze kent hem nauwelijks dus wat weet ze überhaupt van zijn goede kanten. Een paar mooie woorden op papier of achter glas zeggen 0,0.
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 11:18
Je verdraait mijn woorden.

Een mooie eigenschap is wanneer je eerst alle kanten van een situatie belicht, alvorens te oordelen en te zien dat (bijna) niemand enkel slecht is, ook al doet de persoon wel heel slechte dingen. De meeste mensen hebben ook een mooie kant, al betwijfel ik dat bij Billy.

Ik zie niet wat ik verdraai..
Maar goed, ik snap persoonlijk niet waarom je nog op zoek zou willen naar 'goede kanten', bij iemand die voornamelijk hele slechte, verdorven kanten heeft laten zien, gedurende zijn leven. Maar dat zul je met me eens zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
23-03-2024 11:25
Ik zie niet wat ik verdraai..
Maar goed, ik snap persoonlijk niet waarom je nog op zoek zou willen naar 'goede kanten', bij iemand die voornamelijk hele slechte, verdorven kanten heeft laten zien, gedurende zijn leven. Maar dat zul je met me eens zijn.
Het gaat er inderdaad om wat deze moordenaar in de 99,999999% van de tijd deed en nog steeds doet dat zij niet in de buurt was/is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het idee dat Yolanda sociaal emotioneel op kindniveau functioneert. Het is geen domme vrouw, dat niet.

Ik vraag mij af of die mensen, die hun huis openstelden voor haar en haar foto's lieten nemen, haar binnen zouden geven gelaten als ze wisten voor wie dit bedoelt was. Ik kreeg daar kromme tenen bij.

Verder denk ik dat ze niet iemand is die feiten vanuit alle perspectieven bekijkt. Ze is (bewust) blind voor de gruweldaden die hij gepleegd heeft. Ze verzacht de omstandigheden en maakt excuses. Zoals hij ook voor zichzelf doet. " Als ik was opgegroeid in een normaal gezin dan was ik een goed functionerend persoon in de samenleving geweest". Oftewel, dankzij mijn ouders heb ik deze misdaden begaan.

En ik geloof dat ze door hem gemanipuleerd wordt. Vooral voor geldelijk gewin.
bassvick wijzigde dit bericht op 23-03-2024 12:20
Reden: Typo
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 10:45
Ik ben het niet met je eens.

In deze documentaire komt naar voren dat alles meer gelaagdheid heeft dan in eerste instantie lijkt. Billy is mentaal beschadigd, wat zich uit in moordpartijen. Ik denk dat Yolanda op een bepaalde manier ook beschadigd is, en bij haar uit de strijd zich op een andere manier. Misschien dat zij daarom alleen zijn goede kanten wil of kan zien.
Op zich is het een hele mooie kwaliteit, dat zij naar mensen kan kijken zonder oordeel. Daar zouden veel mensen van kunnen leren: niet meteen oordelen en je mening geven, maar eerst observeren en overpeinzen.
Van mij af je over dergelijk gedrag prima oordelen en het veroordelen. Dat niet doen is ook vrij ziek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die vrouw kwam op mij over alsof ze in cellofaan verpakt zat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze heeft zelf ook iets heel kils over zich.
Alle reacties Link kopieren Quote
loesje* schreef:
23-03-2024 12:00
Die vrouw kwam op mij over alsof ze in cellofaan verpakt zat.

Wel héél veel lagen cellofaan dan!😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
23-03-2024 12:12
Ze heeft zelf ook iets heel kils over zich.


Emotieloos.
Ze speelt emoties, ze voelt ze niet.
Ook haar manier van bewegen, houterig, als ze niet echt in haar lijf zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 10:45
Ik ben het niet met je eens.

In deze documentaire komt naar voren dat alles meer gelaagdheid heeft dan in eerste instantie lijkt. Billy is mentaal beschadigd, wat zich uit in moordpartijen. Ik denk dat Yolanda op een bepaalde manier ook beschadigd is, en bij haar uit de strijd zich op een andere manier. Misschien dat zij daarom alleen zijn goede kanten wil of kan zien.
Op zich is het een hele mooie kwaliteit, dat zij naar mensen kan kijken zonder oordeel. Daar zouden veel mensen van kunnen leren: niet meteen oordelen en je mening geven, maar eerst observeren en overpeinzen.
Ik vind dat helemaal geen mooie eigenschap. Je moet wat mij betreft als mens een oordeel hebben over iemand die anderen het leven ontneemt, mentaal beschadigd of niet. Dat jij het hebt over een 'strijd' terwijl en bewaker gedood is vanwege een telefoon. Is best bizar
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
23-03-2024 12:12
Ze heeft zelf ook iets heel kils over zich.
Kil, dwangmatig en een grote controlebehoefte. Dat steriele huis ook..
En hoe ze gewoon doorging met dat fotograferen nadat ze die mensen had geantwoord dat haar man in death row zat. Voor iemand die zo vol compassie lijkt voor die Billy vond ik haar gedrag enorm asociaal naar die bewoners toe.

Wat me ook verbaasde is dat ze niet dichterbij is gaan wonen zodat ze hem vaker kan bezoeken. Aan haar reislust ontbreekt het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
23-03-2024 12:21
Ik vind dat helemaal geen mooie eigenschap. Je moet wat mij betreft als mens een oordeel hebben over iemand die anderen het leven ontneemt, mentaal beschadigd of niet. Dat jij het hebt over een 'strijd' terwijl en bewaker gedood is vanwege een telefoon. Is best bizar


Er was niet eens sprake van een telefoon.
Dat was een smoes.
Hij heeft die bewaker gedood uit frustratie.
Gelukkig (!) praat Jolanda het achteraf weer goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
loesje* schreef:
23-03-2024 12:19
Emotieloos.
Ze speelt emoties, ze voelt ze niet.
Ook haar manier van bewegen, houterig, als ze niet echt in haar lijf zit.
Dat viel mij ook op. Daarom ook dat continue verklaren.
Dat die gevangenisbewaarder zo toegetakeld was dat kon ze nog verklaren omdat hij geen telefoon zou hebben gegeven. Toen die verklaring spaak liep heeft ze even geworsteld ermee, maar koos toen uiteindelijk toch weer voor zichzelf want zij wilde niet weer alleen zijn. Dat zijn mi juist zeer egocentrische behoeften.
Alle reacties Link kopieren Quote
loesje* schreef:
23-03-2024 12:25
Er was niet eens sprake van een telefoon.
Dat was een smoes.
Hij heeft die bewaker gedood uit frustratie.
Gelukkig (!) praat Jolanda het achteraf weer goed.

Toch mooi hoe zij zijn mooie kanten blijft uitlichten.
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
23-03-2024 11:18
Je verdraait mijn woorden.

Een mooie eigenschap is wanneer je eerst alle kanten van een situatie belicht, alvorens te oordelen en te zien dat (bijna) niemand enkel slecht is, ook al doet de persoon wel heel slechte dingen. De meeste mensen hebben ook een mooie kant, al betwijfel ik dat bij Billy.
Echt, wat een dooddoener die ook nog eens onzin is. De meeste gezonde mensen hebben geen relatie met een ter dood veroordeelde meervoudige moordenaar nodig om te begrijpen dat niemand alleen maar slecht is.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 23-03-2024 12:32
0.52% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is op npo ook de serie achterblijvers te kijken. In deze serie worden een paar vrouwen en een man gevolgd waarvan de partner in de gevangenis zit.
Er is 1 vrouw die krijgt een relatie met een man in een TBS kliniek. Ook echt heel erg bizar. In de serie komt niet naar voren wat hij heeft gedaan maar dat valt online wel te vinden en daar lusten de honden geen brood van.
Ik vind het echt heel erg bizar dat vrouwen relaties met zulke mannen aangaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is zelfs een naam voor dacht ik: hystobrifilie of Clydesyndroom.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven