Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
Kipstra, hoe kom ik op die lotto? Ik dacht dat die linksboven staat, anders kijk ik straks wel bij jouw.
En de winnende ster zit altijd in de bovenste en de middelste rij, nooit in de onderste.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kipstra je hebt een ticket gekregen.

Himalaya, bedankt voor de tip. Ik heb een rode geit.
Weet iemand hoe het zit met met die nieuwe burenhulp? Ik kan allemaal dingen oogsten bij mijn buren, kunnen die dat dan zelf niet meer? Voelt namelijk een beetje als stelen...
Ik doe het iig niet, alleen bemesten dan.

Bij de lotto kun je voor farmville maar één keer winnen, de andere zijn voor petville en mafiawars. Daar doe ik niet aan mee.
www.playfarmville.net (in het nederlands, erg handig), zegt het volgende over de burenhulp:

'Je FarmVille buren (neighbors) kunnen nu meer doen dan alleen je gewassen bemesten en je kippen eten geven. Ze kunnen je nu helpen bij het ploegen van je land (fallow plots) en kunnen je helpen bij het ‘oogsten’ van dieren en bomen.

Uiteraard krijg je de opbrengst van deze acties bij je Farm Coins rekening geteld. Wanneer je inlogt of het spel vernieuwd zal je hetzelfde aantal Farm Coins punten krijgen als de buur die je op je boerderij hielp.

Wil je niet dat je buren je helpen dan kan je op de avartar van je buur gaan staan en ‘Deny’ klikken. Je zal niet meer dan 4 avatars tegelijkertijd op je boerderij zien staan.

Je buren kunnen je NIET helpen bij het oogsten van gewassen.
Dankje Himalaya!
Grrr, ik moet steeds opnieuw oogsten. Werkt Farmville bij jullie wel gewoon?
anoniem_52507 wijzigde dit bericht op 03-09-2010 14:11
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
Grrrr, daar heb ik (onder andere) ook last van Mrie2308!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 03 september 2010 @ 14:48:

Grrrr, daar heb ik (onder andere) ook last van Mrie2308!Me 2! Ben ik eindelijk een keer een avond alleen thuis ( except little one upstairs).. dit gezeik! Heel fijn
quote:tonkje schreef op 03 september 2010 @ 14:48:

Grrrr, daar heb ik (onder andere) ook last van Mrie2308!Me 2! Ben ik eindelijk een keer een avond alleen thuis ( except little one upstairs).. dit gezeik! Heel fijn
Heb je net lekker geoogst (fijn veel bushels!), geploegd en een paar landjes opnieuw ingezaaid, is het weer 'game server out of sinc.'. Kun je weer opnieuw oogsten (helaas maar 1 bushel), ploegen en zaaien...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bij mij niet Mrie..

Niets wordt opgeslagen. Ik heb vandaag 4 keer m'n kippenhok kunnen oogsten en 4 keer eieren kunnen publiceren. Idem met de andere stallen.

Alles wat ik geclaimd heb is ook weg.

Daarna heb ik het opgegeven, ben het helemaal beu.
Hoera

Dubbele Mastery punten
Ja dat is leuk oogsten zo

Wie kan er trouwens nog wat buurtjes gebruiken? Ik wil graag weer uitbreiden namelijk (en een attente buurvrouw zijn natuurlijk, hihi). Ik heb nu 22 buren.
Voeg me maar toe hoor, alle buurtjes zijn welkom :D

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1229683234

(gebruik daar mijn eigen naam)

Groetjes
Ik heb van mijn buren arborists en collectables van de nieuwe toy-collectie gekregen en daar ben ik heel blij mee. Maar hoe doen jullie dat? Ik kan er maar niet achter komen hoe ik deze items ook terug kan geven!
Die toys collectie kan je, net als die fan-tas-ti-sche stenencollectie, vinden als je ploegt/zaait/oogst op je land. Sommige kun je aanbieden aan een aantal buren, anderen moet je op het prikbord zetten ter algemene graai

Hoe je aan die weg te geven arborists komt weet ik niet, heb ik zelf nog niet gehad. En ik hoef ze ook eigenlijk niet, want ik heb er nog 30+
Die arborists en farmhands vind je gewoon bij de giftables, links bovenin.

Ik ben benieuwd wat voor geweldigs we nu weer krijgen als we alle speeltjes hebben!
Een speelgoedschaap Kip...

www.playfarmville.net (volgens mij, uit mijn hoofd)
Oh cool, we gaan een treintje leggen!
He allemaal,ben een weekje op vakantie geweest en nu ze ik ineens buren op mijn land en als ik er dan op klik helpen ze me maar waarmee?
Dolfje je kúnt als boer natuurlijk niet op vakantie...

Die mensen op je land hebben bij je gemest en je kippen gevoerd, maar ze kunnen ook oogstbare bomen oogsten of dieren oogsten. Zij krijgen daar dus meer coins (maar geen XP) voor.

Een buur kan 5 dingen kiezen: 5 landjes, 5 dieren, 3 bomen, 1 landje en 1 dier ofzo. Max 5 dingen.

Voor die acties krijgen zij dus coins, maar jij krijgt die coins gewoon ook hoor!

Wat er gebeurt als je 'access' of 'deny' doet weet ik niet: ik zie alleen dat % metertje lopen, meer gebeurt er niet.

Veel info kun je ook vinden op www.playfarmville.net , daar staat het handiger uitgelegd dan ik het nu doe waarschijnlijk
Aha dank je wel!
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een account op Farmville op kan zeggen?

Ik krijg het niet gevonden( of ik ben stekeblind)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven