Entertainment alle pijlers

Films en series algemeen (geen spoilers!)

12-11-2019 12:40 2150 berichten
Er is al een Netflix topic, maar er zijn natuurlijk nog veel meer films en series te vinden.

Waar kijk jij momenteel naar, wat raad je anderen aan en waar kijk je naar uit?

Geen spoilers s.v.p., en geef ook even aan wáár je de film of serie kunt kijken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2019 13:49
Reden: Vraag van schrijver
11.18% gewijzigd
Oja, alle seizoenen staan los van elkaar, dus je hoeft ze niet op volgorde te kijken.
Nou mensen, de prijs voor de beste casting van 2024 is alvast binnen. Afbeelding


Afbeelding
Het nieuwe seizoen van Fargo was weer ouderwets goed. Nu meteen door met True Detective. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
19-01-2024 21:30
Het nieuwe seizoen van Fargo was weer ouderwets goed. Nu meteen door met True Detective. :)

Lekker weekend vieren.
Met serie.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
16-01-2024 22:30
Seizoen 1 vond ik ijzersterk, 2 vond ik niets, 3 goed en ik hoop dat 4 ook weer ijzersterk wordt. Hoewel ik denk dat de chemie tussen Harrelson en McConaughey moeilijk te evenaren is.
Ik heb dankzij dit topic seizoen 1 gezien ( in een ruk uitgekeken ) en ik vond het echt geweldig. Wat was McConaughey geweldig goed zeg. Hij stal echt compleet de show.
Harrelson was ook top maar ik vond Matthew echt fantastisch. En normaal ben ik niet zo weg van hem, gek genoeg. Maar ik bleef kijken en vond het donkere sfeertje echt heel boeiend. Vooral hun onderlinge relatie was echt interessant.
Jammer dat seizoen 2 niks was, ik lees het online ook in de reviews. Ik twijfel nog om hem te kijken, want ik ben wel groot Colin Farrel fan.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Miss_Edwards schreef:
21-01-2024 07:29
Ik heb dankzij dit topic seizoen 1 gezien ( in een ruk uitgekeken ) en ik vond het echt geweldig. Wat was McConaughey geweldig goed zeg. Hij stal echt compleet de show.
Harrelson was ook top maar ik vond Matthew echt fantastisch. En normaal ben ik niet zo weg van hem, gek genoeg. Maar ik bleef kijken en vond het donkere sfeertje echt heel boeiend. Vooral hun onderlinge relatie was echt interessant.
Jammer dat seizoen 2 niks was, ik lees het online ook in de reviews. Ik twijfel nog om hem te kijken, want ik ben wel groot Colin Farrel fan.
Ik zou nu lekker aanhaken bij seizoen 4 en dan tussendoor seizoen 3 kijken. En als je je dan eens verveeld seizoen 2.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-01-2024 11:08
Ik zou nu lekker aanhaken bij seizoen 4 en dan tussendoor seizoen 3 kijken. En als je je dan eens verveeld seizoen 2.
Seizoen 4 is toch pas een aflevering van? Ik denk dat ik nu eerst seizoen 3 ga kijken en als ik niets beters kan vinden seizoen 2. Ben ook niet zo'n Vince Vaughn fan moet ik zeggen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Miss_Edwards schreef:
21-01-2024 15:47
Seizoen 4 is toch pas een aflevering van? Ik denk dat ik nu eerst seizoen 3 ga kijken en als ik niets beters kan vinden seizoen 2. Ben ook niet zo'n Vince Vaughn fan moet ik zeggen.
Ja. Kan je tussen de afleveringen door dus seizoen 3 kijken ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-01-2024 20:00
Ja. Kan je tussen de afleveringen door dus seizoen 3 kijken ;)
Ik heb seizoen 3 af gekeken gisteren en het viel me helaas best tegen. Ik vond het niet zo spannend als seizoen 1, vrij langdradig, best saai en het eind helemaal tegenvallend.
Wel heel goed geacteerd en de broederlijke band tussen de agenten redde het nog een beetje. Maar na afloop vond ik het zonde van mijn tijd eigenlijk. Seizoen 1 heeft de lat te hoog gelegd vermoed ik. Heel jammer dat ze niet door gegaan zijn met dezelfde acteurs en een nieuw seizoen want er waren nog wel wat plotholes toch?
Ik ga straks door met seizoen 4 ja.

Is Fargo op Netflix trouwens wat? Ik heb het nog nooit gezien maar volgens de reviews is het ook een detective serie met telkens een nieuwe cast per seizoen?

Ik heb Chernobyl ook laatst eindelijk gezien op HBO, maar ben na 3,5 aflevering afgehaakt. Het kon me niet boeien gewoon. Ik snap de torenhoge score of IMDB niet zo.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
23-01-2024 08:13
Is Fargo op Netflix trouwens wat? Ik heb het nog nooit gezien maar volgens de reviews is het ook een detective serie met telkens een nieuwe cast per seizoen?

Fargo (de serie) is goedgekeurd door het VIVA-forum.
Voor recensies, zoek op: Fargo.
- Zoeken? Hoe dan?
- Met de zoekfunctie. De loep rechtsboven in je scherm.
- Werkt de zoekfunctie dan weer?
- Ja, al een tijdje.
- Waarom weet niemand dat?
- Het is geheim. Want als iedereen de zoekfunctie tegelijk gaat gebruiken (zoek op Wulles of op Dasty), dan slaat er een server op tilt en kan niemand meer posten/staffen/PB'en. En dan heb ik het weer gedaan.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk momenteel 'a small light' op Disney+. Een miniserie over Miep Gies en het Achterhuis. Mooie serie.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
07-02-2024 22:41
Ik kijk momenteel 'a small light' op Disney+. Een miniserie over Miep Gies en het Achterhuis. Mooie serie.
Hij is ook al uitgezonden op de reguliere tv ( Discovery geloof ik)
Ik vond het ook een erg mooi, indrukwekkende serie en de actrice die de rol van Miep Gies speelt echt steengoed.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
prime gaat op de nostalgische toer ; miami vice, Xena warrior princes
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Bodem op NPO plus (start misschien ook...).

We volgen het destructieve leven van de 37-jarige Cat. Mensen om haar heen maken zich zorgen. Cat niet. Door een groot verlies binnen de familie, waar vooral niet over gepraat wordt, is van een gezin nog maar nauwelijks sprake. Haar moeder ís een paniekaanval. Haar vader schrijft zelfhulpboeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zouden jullie mee willen denken voor een goede serie voor mij? Ik hou echt heeeeel erg van het heerlijke gevoel als ik helemaal in een serie zit, maar ben daarnaast helaas extreem kieskeurig.

Om te beginnen kan niet goed tegen narigheid en 16+ enge dingen.
Geprobeerd: Breaking Bad, maar veel te veel narigheid. Shameless, maar zelf dat was teveel narigheid, omdat het zo'n treurige situatie is.

Downton Abby vind ik persoonlijk de beste serie ooit (heb hem al 3x gezien, kan helemaal daarin opgaan). The crown vind ik helaas tergend traag en kom er niet in (al meerdere keren geprobeerd, wilde het zo graag leuk vinden). Bridgerton vind ik een tenenkrommend aftreksel en heb ik snel afgezet.
The Queens Gambit vond ik leuk, helaas maar een paar afleveringen.

Heel ander genre, maar the office en parks&recreatiation vond ik ook superleuk. Maar dingen als friend en the big bang theory vind ik dan weer vreselijk (sowieso vreselijk zodra er zo'n lachband bij komt kijken).

Kan iemand hier iets mee? :whoops:

Edit: ik heb toegang tot netflix, Disney+, Amazon Prime en hbo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Glassie,
Alvast een paar tips.

op Netflix: Never have I ever
Lijkt een cheesy tienerserie, maar er zit er echt meer in.

Op Disney Plus:
Reservation Dogs
(Niet de recensies lezen, want daar zit een mega-spoiler in.)
De serie en de acteurs (individueel) hebben allerlei prijzen gewonnen, maar in Nederland kent bijna niemand de serie.

Op Amazon:
Marvelous Mrs. Maisel
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje explorista! Ga Marvelous mrs. Maisel denk ik als eerste proberen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Marvelous Mrs. Maisel is zoooo leuk :heart:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Rouge__ schreef:
21-03-2024 22:45
Marvelous Mrs. Maisel is zoooo leuk :heart:

:high5:
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
21-03-2024 20:44
Zouden jullie mee willen denken voor een goede serie voor mij? Ik hou echt heeeeel erg van het heerlijke gevoel als ik helemaal in een serie zit, maar ben daarnaast helaas extreem kieskeurig.

Om te beginnen kan niet goed tegen narigheid en 16+ enge dingen.
Geprobeerd: Breaking Bad, maar veel te veel narigheid. Shameless, maar zelf dat was teveel narigheid, omdat het zo'n treurige situatie is.

Downton Abby vind ik persoonlijk de beste serie ooit (heb hem al 3x gezien, kan helemaal daarin opgaan). The crown vind ik helaas tergend traag en kom er niet in (al meerdere keren geprobeerd, wilde het zo graag leuk vinden). Bridgerton vind ik een tenenkrommend aftreksel en heb ik snel afgezet.
The Queens Gambit vond ik leuk, helaas maar een paar afleveringen.

Heel ander genre, maar the office en parks&recreatiation vond ik ook superleuk. Maar dingen als friend en the big bang theory vind ik dan weer vreselijk (sowieso vreselijk zodra er zo'n lachband bij komt kijken).

Kan iemand hier iets mee? :whoops:

Edit: ik heb toegang tot netflix, Disney+, Amazon Prime en hbo.
Op basis van onze gedeelde voorkeur voor Downton Abby en afkeer van Bridgerton: The Gilded Age op HBO! En misschien vind je daar Julia ook wel leuk (speelt zich af begin jaren '60).
maree wijzigde dit bericht op 22-03-2024 15:59
3.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Disney:
Loki
Code Black
Homeland (alleen de eerste 3 seizoenen)
Prisonbreak
Lie to me
Broadchurch

Prime:
Mr&Mss Smith
Bosch
The summer I turned pretty.
Preacher

HBO
The White Lotus
Big Littje Lies



Netflix:
Rookie
My life with the Walter Boys
All the light we cannot see
Fubar
After life
Alle reacties Link kopieren Quote
Grimm is terug op Prime!!! :love:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
21-03-2024 22:38
Dankje explorista! Ga Marvelous mrs. Maisel denk ik als eerste proberen!
This is us (prime) is ook een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
HBO: somebody somewhere, the comeback, Sillicon Valley (onverwacht maar vond m echt heel leuk).
Oh, the Restaurant (Netflix geloof ik) is ook leuk en lijkt wat opbouw betreft op Downton Abby en mrs Maisel, volgt een familie door de jaren heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Witness No. 3 op NPO. In een ruk uitgekeken gisteren.
Nothing is really yours when you have a parrot.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven