Entertainment alle pijlers

Geraldine en de Vrouwen

26-10-2020 13:35 9 berichten
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die diep onder de indruk zijn van dit programma?

In het programma volgt Geraldine Kemper zes vrouwen die te maken hebben gehad met seksueel geweld. Erg confronterend, maar tegelijkertijd ook heel mooi, oprecht en inspirerend om te zien. De vrouwen volgen een intensieve therapie in Kroatië, waarbij je als kijker ook mee wordt genomen in de verschillende sessies en activiteiten.

Laat gerust weten wat jullie ervan vinden.
Ik zou het graag willen kijken, maar ben bang dat het enorm triggerend is voor me. Overigens enorm veel respect voor deze vrouwen, dat ze zo sterk zijn dat ze op nationale televisie hun verhaal kunnen doen. Ik kan het niet eens over mijn woorden krijgen bij mijn psycholoog!

Ik vraag me wel af wat voor therapieprogramma ze volgen, kan iemand dat vertellen?
GreenLadyFern schreef:
26-10-2020 13:41
Ik zou het graag willen kijken, maar ben bang dat het enorm triggerend is voor me. Overigens enorm veel respect voor deze vrouwen, dat ze zo sterk zijn dat ze op nationale televisie hun verhaal kunnen doen. Ik kan het niet eens over mijn woorden krijgen bij mijn psycholoog!

Ik vraag me wel af wat voor therapieprogramma ze volgen, kan iemand dat vertellen?
Het programma heeft veel triggers inderdaad. Dus verstandig om daar rekening mee te houden.
Ze volgen verschillende soorten therapie: EMDR, traumatherapie, exposure therapie. Ook moeten ze veel sporten en bewegen, en mogen ze geen alcohol drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel mooi, ik heb nu 3 afleveringen gezien op Videoland en het is echt wel heftig.
Ik vind het ook bijzonder dat ze in een week zoveel stappen kunnen zetten tov jaren aan therapie.
Het is natuurlijk anders als je er fulltime mee bezig bent maar toch bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
26-10-2020 13:41
Ik zou het graag willen kijken, maar ben bang dat het enorm triggerend is voor me. Overigens enorm veel respect voor deze vrouwen, dat ze zo sterk zijn dat ze op nationale televisie hun verhaal kunnen doen. Ik kan het niet eens over mijn woorden krijgen bij mijn psycholoog!

Ik vraag me wel af wat voor therapieprogramma ze volgen, kan iemand dat vertellen?
Dit is een interview met de hoofdbehandelaar van het programma, misschien geeft dat je een idee:

https://psychotraumanet.org/nl/ik-ga-sn ... -berendsen
Alle reacties Link kopieren
Heftig programma inderdaad, sommige dingen worden wel heel expliciet benoemd, dus als je een misbruik verleden hebt, dan kan ik me voorstellen dat er triggers zijn.

Wat ik ook wel opvallend vond, het niet mogen knuffelen met elkaar. Is dat om hun gevoelens niet te bevestigen, of juist dat gevoel aan een knuffel te koppelen?

Begreep dat het programma oa geproduceerd is door Beau. Die heeft met zijn programma's over de veteranen en daklozen natuurlijk al een trackrecord van mooie programma's met impact. Hoop dat hij meer van dit soort programma's blijft maken.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
26-10-2020 15:25
Heftig programma inderdaad, sommige dingen worden wel heel expliciet benoemd, dus als je een misbruik verleden hebt, dan kan ik me voorstellen dat er triggers zijn.

Wat ik ook wel opvallend vond, het niet mogen knuffelen met elkaar. Is dat om hun gevoelens niet te bevestigen, of juist dat gevoel aan een knuffel te koppelen?

Begreep dat het programma oa geproduceerd is door Beau. Die heeft met zijn programma's over de veteranen en daklozen natuurlijk al een trackrecord van mooie programma's met impact. Hoop dat hij meer van dit soort programma's blijft maken.
Ik begreep dat het op deze manier hun dwingt om hun emoties zelf te verwerken ipv daarvoor teveel afhankelijk te zijn van anderen.
Boarn schreef:
26-10-2020 15:25


Begreep dat het programma oa geproduceerd is door Beau. Die heeft met zijn programma's over de veteranen en daklozen natuurlijk al een trackrecord van mooie programma's met impact. Hoop dat hij meer van dit soort programma's blijft maken.
Dat laatste wist ik helemaal niet. Maar inderdaad: Beau maakt mooie programma's! Vind trouwens dat Geraldine het ook heel goed doet. Ze komt heel natuurlijk en oprecht over. Veel fijner dan al die gemaakte types van tegenwoordig op TV.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het ook. Was indrukwekkend en mooi ook. Wat een hoop leed... Ik was ook erg onder de indruk van die dame die gaat dissociëren. Dan zie je hoeveel schade zoiets geeft 😢

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven