Entertainment alle pijlers

Glennis te eigenwijs? Zo jammer (zangeressen aanwezig)?

26-08-2018 12:23 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo snel geen topic over Glennis’ deelname aan America Got Talent. Of je haar nu leuk of niet leuk vindt, wat zij kan met haar stem is bijna ongekend knap. Het zou geweldig voor haar zijn als ze wint.

Ze heeft met haar laatste optreden ‘Never Enough’ helaas wel een paar steken laten vallen in haar uithalen. Het lijkt dat ze het lied in de meest moeilijke (volgens mij nog niet eerder gezongen) versie wilde laten horen. Alle andere zangeressen veranderen van klinker tijdens de uithaal, ‘for me’ (klinkt als for mie) wordt ‘for mè’. De laatste uitspraak geeft ze meer controle lijkt het. Idem met ‘iiienough’ zoals Glennis het uitspreekt in plaats van het te verdraaien naar ‘eejnough’. De ‘i’ uitspraak wordt bewust ontweken door andere zangeressen. Waarom doet Glennis het dan toch? Het kan toch niet dat ze dat niet door heeft? Heeft ze geen coach die haar adviseert? Eigenwijs of zenuwen? Het nummer is al moeilijk genoeg en je krijgt maar een paar dagen om te oefenen.

Ik ben benieuwd hoe ervaren zangeressen hier naar kijken. In de media wordt er niet over gesproken (we willen natuurlijk dat ze door gaat dus wellicht pas na de finales).


Glennis
https://m.youtube.com/watch?v=mPd-m0Q-wZs

Film versie
https://m.youtube.com/watch?v=kUkRoIMyqFo

Andere erg goeie uitvoering
https://m.youtube.com/watch?v=avmkrrOPkHI
Ik vind de greatest showman te gek en het zit bomvol lievelingsnummers. Ik draai het grijs op spotify en ik kan er perfect op werken. Never enough in de originele filmversie wil ik zo op mijn begrafenis want voor mij was het ook never enough.
Ik krijg elke keer weer kippenvel tot in mijn bilnaad.

Glennis vind ik een schreeuwlelijkerd. Ze is technisch vast ontzettend goed en de Amerikanen houden wel van dat overdreven gedoe en al die onnodige ad libs maar ik ben er geen fan van. Ik vind het vooral veel drama en even alle registers opentrekken om te laten zien wat je in huis hebt. Prima dat je een genre hebt gevonden. Ik hou ook wel van een power ballad op zijn tijd, maar zing gewoon ff een toontje lager. Letterlijk soms ook :-)

Verder heeft Glennis voor mij niet te likebility factor. Ik vind haar een beetje een boer. Ondanks alle opsmuk. Ze is voor mij iig geen lady.
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
26-08-2018 16:57
Mijn gunfactor heeft ze wel; prima zangeres, die jaren geknokt heeft voor erkenning van haar talent en nooit heeft opgegeven. Juist grappig dat ze zo'n echte Amsterdamse is, hart op de tong en recht voor z'n raap. Ik gun haar het succes van harte!
Jaren geknokt? Ze won als tiener de soundmixshow en kreeg meteen een platencontract. Ze heeft ook meegedaan aan het songfestival, dat zullen ze in Amerika ook wel niet weten.
Ze is verder wel een goede zangeres maar niet origineel. Het zou steker zijn als ze goede componisten zou kunnen vinden of nog beter, zelf goede liedjes zou kunnen maken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
26-08-2018 18:48
Dit.

Ik ben juist heel erg pro kop boven het maaiveld uit. De 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg'-mentaliteit vind ik drie keer niks.
Eens. Maar ook als je boven het maaiveld uitsteekt kan je je collegiaal, beleefd en correct gedragen. Dat heeft Glennis niet begrepen. Ik weet tenminste van 1 venue dat de crew bepaald niet staat te juichen als zij bij een programma betrokken is.

Mijn eigen ervaring is dat de 'groten' professioneel doen wat afgesproken is en je daar bijvoorbeeld als journalist of fotograaf 5 minuten van krijgt. En die 5 minuten zijn dan ook echt helemaal voor jou. De mindere goden doen vaak moeilijk over allerlei futiliteiten gewoon om moeilijk te doen want tja 'ik ben toch echt een artiest'!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar n fantastische stem hebben. Van mij mag ze heel groot worden.
Al heeft ze hier op dit forum geen gun factor.
Ken haar verder niet .heb niks met haar .maar ook zeker niet tegen haar.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niks van mensen die kritiek op haar zang hebben. Wat je ook van haar vindt, ze heeft echt een heel groot uitzonderlijk talent gekregen. Sommige van de grootste sterren op aarde hebben niet zo'n natuurlijke, moeiteloze, heldere, zuivere stem als zij. Zelfs Whitney kon op de leeftijd van Glennis al lang niet meer zo goed live zingen als dat Glennis doet. Mariah Carey idem dito.

Ik denk dat mensen die haar zang afbranden echt weinig verstand hebben van muziek.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hier een mooi akoestisch optreden van haar, live op Centraal Station in Amsterdam.

https://youtu.be/UfRbsBqA0qE
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Deze vind ik nog steeds de mooiste. Ook akoestisch. Chandelier van Sia.

https://www.youtube.com/watch?v=pf8_gmCQXio
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-08-2018 15:36
Hier een mooi akoestisch optreden van haar, live op Centraal Station in Amsterdam.

https://youtu.be/UfRbsBqA0qE
Ik zie ook hier iemand die een kunstje doet. Veel irritante overbodige addlips die dit nummer echt geen goed doen.
En zo'n nummer zingen met een glimlach is nooit goed.

Dat is precies wat mij tegenstaat in haar. Ze kan zingen maar doet geen enkele moeite om zich in te leven. Nul tekstbeleving, alleen maar bezig met de juiste noten halen.
Beter.Laat schreef:
26-08-2018 12:39
Het is niet mijn programma, zal ook nooit kijken.

Maar wat ik niet begrijp : het programma heet AMERICA got talent.

Hoe komt Glennis Grace, geboren te Amsterdam, daar dan terecht?
Ze schijnt gevraagd geweest. Beetje doorgestoken kaart vind ik.
Ik vind haar echt goed zingen en ik gun haar ook echt de finaleplaats.
Al geloof ik nooit dat ze gaat winnen, gewoonweg omdat ze geen Amerikaanse is.

Alleen als ik haar hoor praten heb ik altijd een beetje een plaatsvervangende schaamte. Ik praat helaas ook Amsterdams maar ik hoop altijd dat ik nooit zo erg klink zoals zij klinkt. Met daarbij een wat ordi overkomen en ook behoorlijk bijdehand, maakt het voor mij dat ze mij geen fijn persoonlijkheid lijkt.

Maar nogmaals, ik vind haar echt goed zingen en wat mij betreft komt ze heel ver.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-08-2018 15:36
Hier een mooi akoestisch optreden van haar, live op Centraal Station in Amsterdam.

https://youtu.be/UfRbsBqA0qE
Deze bijvoorbeeld ja. Zó mooi :heart:
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-08-2018 15:35
Ik snap echt niks van mensen die kritiek op haar zang hebben. Wat je ook van haar vindt, ze heeft echt een heel groot uitzonderlijk talent gekregen. Sommige van de grootste sterren op aarde hebben niet zo'n natuurlijke, moeiteloze, heldere, zuivere stem als zij. Zelfs Whitney kon op de leeftijd van Glennis al lang niet meer zo goed live zingen als dat Glennis doet. Mariah Carey idem dito.

Ik denk dat mensen die haar zang afbranden echt weinig verstand hebben van muziek.
Geheel mee eens. En dan te bedenken dat Whitney door vrijwel alle andere 'grote' zangers en zangeressen als buitengewoon uitzonderlijk werd gezien. Ik snap ook niet wat al dan niet sympathiek zijn verder te maken heeft met de zangkwaliteiten van Glennis. Volgens mij kun je gewoon objectief vaststellen dat ze ontzettend getalenteerd is, of het nou je smaak is of niet.

Dus sympathiek of niet, ik gun het haar van harte dat in de VS wellicht haar stem wél op de juiste manier en met de juiste liedjes in de spotlights wordt gezet.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
27-08-2018 14:52
Eens. Maar ook als je boven het maaiveld uitsteekt kan je je collegiaal, beleefd en correct gedragen. Dat heeft Glennis niet begrepen.Ik weet tenminste van 1 venue dat de crew bepaald niet staat te juichen als zij bij een programma betrokken is.

Mijn eigen ervaring is dat de 'groten' professioneel doen wat afgesproken is en je daar bijvoorbeeld als journalist of fotograaf 5 minuten van krijgt. En die 5 minuten zijn dan ook echt helemaal voor jou. De mindere goden doen vaak moeilijk over allerlei futiliteiten gewoon om moeilijk te doen want tja 'ik ben toch echt een artiest'!
Een goede maat van me is professioneel gitarist en zwartgedrukte is mij ook eens ter ore gekomen.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
27-08-2018 17:27
Ze schijnt gevraagd geweest. Beetje doorgestoken kaart vind ik.
Ach... de winnares van The Voice Kids UK doet mee. De winnaars van France got Talent ook. En die hebben allemaal een golden buzzer gekregen. Dus dat Glennis ook meedoet vind ik niet zo heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Glennis heeft weinig zangtechniek. Haar hoge noten klinken als geschreeuw, waarom? Omdat ze die vanuit haar keel zingt, niet met ademsteun vanuit haar middenrif. En ik vind het niet mooi klinken.

Daarbij, wat heef zij te zoeken in America has got talent? Is ze Amerikaanse dan? Die show gaat toch over Amerikaanse mensen die een bepaald talent hebben, niet over Nederlandse of Franse of Spaanse? Voor zie mensen zijn er toch dergelijke shows in hun eigen land? Mijn god, hier in Nederland alleen al zijn er geloof ik tegenwoordig minstens 5 van die shows...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Positivevibes schreef:
27-08-2018 18:49
Geheel mee eens. En dan te bedenken dat Whitney door vrijwel alle andere 'grote' zangers en zangeressen als buitengewoon uitzonderlijk werd gezien. Ik snap ook niet wat al dan niet sympathiek zijn verder te maken heeft met de zangkwaliteiten van Glennis. Volgens mij kun je gewoon objectief vaststellen dat ze ontzettend getalenteerd is, of het nou je smaak is of niet.

Dus sympathiek of niet, ik gun het haar van harte dat in de VS wellicht haar stem wél op de juiste manier en met de juiste liedjes in de spotlights wordt gezet.
Glennis is in de verste verte Whitney niet.
Het idee om Glennis met Whitney te vergelijken, echt.

Glennis schreeuwt, ze zingt wel goed als ze rustig zingt, maar het raakt niet, alsof ze niet weet wat voor een tekst ze zingt.

Whitney zong loepzuiver, beslist geen geschreeuw, ook niet als ze uithaalde.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
27-08-2018 19:15
Het idee om Glennis met Whitney te vergelijken, echt.

Glennis schreeuwt, ze zingt wel goed als ze rustig zingt, maar het raakt niet, alsof ze niet weet wat voor een tekst ze zingt.

Whitney zong loepzuiver, beslist geen geschreeuw, ook niet als ze uithaalde.
De kunst is: NIET uit te halen bij hogere noten. Ongeschoolde zangers proberen die hogere noten te halen door harder te gaan zingen en er meer adem in te pompen. Geschoolde zangers herken je doordat ze een loepzuivere hoge noot kunnen plaatsen sotto voce.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Niemand zit op gedateerde ballads te wachten. Als je echt wil scoren zul je creatief moeten zijn, en ervoor zorgen dat mensen die iets voor je kunnen betekenen, bereid zijn om met jou samen te werken.
Als Sia die suffe jaren 80 meuk zou zingen zou ze ook op bedrijfsfeestjes staan.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
27-08-2018 17:27
Ze schijnt gevraagd geweest. Beetje doorgestoken kaart vind ik.
Is bij al die programma's zo, in Nederland ook.
Heb veel kennissen in de muziekwereld en ze zijn allemaal wel een keer gevraagd voor zo'n programma
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Glennis wel eens Casta Diva willen horen zingen, à la Callas, niet omdat ik haar de operahoek in wil drukken, maar qua stembeheersing... Callas was destijds ook een rebel in de operawereld, nooit professioneel geschoold, maar fenomenaal. Ze deed haar eigen ding. Casta Diva... door Glennis… ik wacht erop.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
27-08-2018 18:52
Ach... de winnares van The Voice Kids UK doet mee. De winnaars van France got Talent ook. En die hebben allemaal een golden buzzer gekregen. Dus dat Glennis ook meedoet vind ik niet zo heel raar.
Nee, alleen wel jammer dat ze niet eerlijk vertellen dat ze al ruim 25 jaar meedraait in de hogere regionen hier in NL. Dat ze al jaren liedjes uitbrengt. Mee heeft gedaan voor NL aan het Euro visie songfestival, tv tunes zingt, lid is van de ladies of soul, hits heeft gehad etc. etc.
Nee, ze presenteren haar alsof ze geen prof is, als een alleenstaande moeder die de wens van haar zoontje volgt; namelijk volg je droom.

Klef. Ze mag van mij wel winnen. Dan effent ze hopelijk de weg voor Edsilia en Shirma.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook, ik hoor dat het zuiver is maar het raakt me niet...muziek is zo persoonlijk ...ik heb niet zoveel met de persoon of liedjes van Dolly Partom maar haar stem bijvoorbeeld raakt me heel erg......en je gelooft ook wat ze zingt. Wat iemand hierboven zei; glennis heeft geen tekstbeleving
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas.. ik lees jouw nick steeds verkeerd.
Damned if I don’t
fashionvictim schreef:
26-08-2018 12:57
Alle Nederlandse artiesten zingen shit-nummers, daar is Glennis geen uitzondering in en de echt grote Nederlandse hits zijn vrijwel zonder uitzondering vertalingen van buitenlandse hits. Marco Borsato en Andre Hazes hebben bijvoorbeeld ook alleen maar hits gescoord met covers.
Hazes covers? De man sprokkelde al zijn teksten zelf bij elkaar met behulp van zijn rijmwoordenboek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven