Entertainment alle pijlers

Helemaal het einde (deel 2)

11-08-2017 11:35 2775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we verder over de families Pos, van Wichen & van Kooij!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Beste volger,

We krijgen/lezen momenteel veel vragen over hoe het nou precies zit met ons zelfgebouwde huis en de Orange Waffle camping.
Ja...wij kunnen ons ook goed voorstellen dat er vragen zijn en/of dat het niet heel duidelijk is.
Om je een iets beter beeld te geven, leggen we je vandaag het een en ander uit.

Avontuur vs emigreren.
Hier ligt voor ons de basis van veel antwoorden.
Voor ons was deze uitdaging een (nieuw) avontuur.
En dat is het altijd gebleven.
Wij stonden bij de start van het programma wel open voor emigratie, maar wij waren en zijn nog steeds van mening dat er pas serieus over emigreren nagedacht kan worden, wanneer je als gezin veel vaker in het betreffende land bent geweest, het betreffende land ‘helemaal het einde’ vindt en/of misschien zelfs verliefd bent op het land.
Ja, dan ga je serieus nadenken over emigreren. Eerder niet. Zeker niet als gezin met (bijna) 4 tieners. Want iedere ouder weet; “Zij zijn het die voor een groot deel bepalen”. Het maakt je immers gelukkig, te zien, dat je kinderen gelukkig zijn. Zijn zij het niet, ben jij het ook niet.

Wij zijn als gezin nooit ‘verliefd’ geworden op la Sirena. Sterker nog...wij wisten na een maand of 5 al zeker, dat wij niet op la Sirena wilden blijven (en toen moest die verschrikkelijke winter nog beginnen)
We hebben het er een jaar geweldig gehad. Nou ja...’geweldig gemaakt’ is misschien beter verwoord. Maar de locatie la Sirena was voor ons, nogmaals zeker met (bijna) 4 tieners, verre van een droomlocatie.
We hebben op onze vakanties het afgelopen jaar naar Atacama en naar Paaseiland, maar ook nu op onze reis richting de meest zuidelijke stad ter wereld (Ushuaia), ontzettend veel ECHTE droomlocaties gezien, maar daar zit la Sirena toch echt niet tussen.

Wij hadden de mogelijkheid om langer op la Sirena te blijven, maar wilden dit niet.
De reden hebben we je hierboven uitgelegd. Daarnaast ook vanwege het feit dat de grond niet ons eigendom was. En het ook nooit zou kunnen worden.

Dit besluit nam automatisch met zich mee dat we de camping (iig op déze locatie) niet wilden voortzetten. We besloten het seizoen tot januari te draaien (we wilden de mensen die reeds gereserveerd hadden woord houden en een prettig verblijf bieden) en daarna te gaan reizen. We waren dit avontuur immers niet voor niets aangegaan; we wilden de wereld zien!
We hebben in november en december in totaal 17 gezinnen, stellen en individuele reizigers een prettig verblijf op onze Orange Waffle aan kunnen bieden, waar we heel erg blij mee zijn!
Uiteraard gaat The Orange Waffle als “DÉ goede doelen stroopwafel!” gewoon door.

Waarom we er toch voor kozen om ons huis zelf te bouwen, ondanks we wisten dat we daar niet wilden blijven?
1. Leuk om te doen, mooie uitdaging, uitstekend tijdverdrijf & interessante manier om geld te verdienen.
2. Scheelde veel geld. Zelfs voor een standaard gefabriceerd huisje voor 6 personen, betaal je in Chili al gauw zo’n $20 miljoen peso (=€27600,-) en dan mag je hopen dat het na 3 maanden opgeleverd wordt zoals je voor ogen had.
Ons eigen, unieke ontwerp was casco nog geen $6 miljoen (=€8200,-)
3. Makkelijk verkocht. Een mooie, grote, unieke woning zou hier in Chili ook nog eens veel gemakkelijker verkocht kunnen worden aan het einde van het jaar.

Zo gezegd, zo gedaan.
Het was zó gaaf om zelf je huis te ontwerpen en te bouwen! Wat een mooie ervaring was dat. En...ons huis was na 3,5 maand opgeleverd 😉

Toen we ons huis eenmaal in de verkoop zette, was de koop snel rond. De kopers kenden we van school. We zijn blij dat we hen er blij mee hebben gemaakt. We hadden ons huis zo gebouwd, dat het ook weer gemakkelijk uit elkaar gehaald kon worden. Zij hebben het met ons stappenplan gemakkelijk weten te demonteren. En zo kreeg ons kasteeltje toch een mooie vaste plek een aantal km verderop in Cáhuil.
(We zijn door de kopers uitgenodigd te komen eten als het huis daar weer is opgebouwd, dus we gaan na onze reis zeker bij hen langs. We zullen de foto tzt op social media zetten 👊🏽)

Benieuwd hoe het ons verder vergaat?
Je kunt onze belevenissen blijven volgen via onze Facebook, Instagram, website of (nieuw!) via Polarsteps.

👋🏼 Chao,
Familie van Wichen
Alle reacties Link kopieren
Leuke update.
Zeker een leuke update!
Wat ik jammer vind, is dat ze dit niet gewoon tijdens de looptijd van het programma verteld hebben of vermoedelijk niet mochten vertellen?
Het gaat er toch om dat je als kijker volgt hoe deze mensen het ervaren en tot welke beslissingen dit leidt?
En over de nieuwe serie, ik vind dat gezin dat al eerder in Portugal gewoond heeft veruit het leukste. Ik geloof dat ze hier niet zo populair zijn. Maar voor mijn gevoel doen zij het meest 'normaal' en zijn ze het meest zichzelf. Leuk zoontje ook.
Ik denk dat het ook scheelt dat zijn nog geen buren hebben.
Joni_de_tweede schreef:
20-01-2018 08:25
Ik denk dat het ook scheelt dat zijn nog geen buren hebben.
Dat denk ik ook ja.

Ik wacht ook met spanning op de eerste bonje tussen Ocke en Jasper
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het ook. Ben benieuwd naar hun buren en of dat "klikt".
hamaika schreef:
20-01-2018 09:07
Dat denk ik ook ja.

Ik wacht ook met spanning op de eerste bonje tussen Ocke en Jasper
Gaat niet lang duren denk ik...buurman Ocke heeft het wel heeel gezellig met de buurvrouw. Te dikke Mik in het begin gaat nooit lang goed, ook dat om iedereen een arm heenslaan, gaat irriteren.
Wel sneu dat de ene familie zich er zo buiten voelt liggen. Senna op dezelfde school als de anderen was wel net zo leuk en handig (halen en brengen) geweest. Zou er een stukje jaloezie zitten tov hun grond met water en gebouwen?
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik mij ook af. Maar daar kan Senna niks aan doen toch? Benieuwd waar de kinderen van de nieuwe familie heen gaan.
Komt die nieuwe familie nou 'morgen' ??
hamaika schreef:
21-01-2018 10:31
Komt die nieuwe familie nou 'morgen' ??
anoniem_313379 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 20:16
36.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer!
Alle reacties Link kopieren
Martje2801 schreef:
21-01-2018 10:37
:$)
Eh, is dit nou een serieuze spoiler want dat zou ik niet zo chique vinden.
louise1 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 10:05
28.24% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
21-01-2018 18:44
Eh, is dit nou een serieuze spoiler want dat zou ik niet zo chique vinden.

Ach, in de previews worden grotere spoilers gegeven hoor!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
22-01-2018 08:40
Ach, in de previews worden grotere spoilers gegeven hoor!
Nou ja, previews "horen" bij het programma dus dan vind ik het niet echt een spoiler. Maar iets vertellen wat je hebt gezien in een volledige aflevering die je alvast vooruit kan kijken vind ik wat anders. Nu is dit programma van een totaal anders kaliber als WIDM of ER maar toch ;-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Kijkt er niemand?

Oh oh oh zo te zien het 4e gezin dat is aangekondigd streng in de Heer...... Nou dat gaat wat beloven hahahaha
Nee, helemaal vergeten. Nu net opgezet, maar vooral omdat ik het programma erna wil zien.
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
22-01-2018 21:01
Kijkt er niemand?

Oh oh oh zo te zien het 4e gezin dat is aangekondigd streng in de Heer...... Nou dat gaat wat beloven hahahaha
En volgens mij hoorde ik Bart en Maaike net zeggen dat ze niets met het geloof hadden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat klikken.
Het valt me op dat ze niets zelf doen. Dat gaan ze met het budget toch nooit redden op deze manier?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom ze allemaal een vakantie park willen beginnen ergens midden op het eiland terwijl je op een eiland zit en de zee toch 1 van de trekpleisters is voor toeristen
guria schreef:
22-01-2018 21:36
Ik snap niet zo goed waarom ze allemaal een vakantie park willen beginnen ergens midden op het eiland terwijl je op een eiland zit en de zee toch 1 van de trekpleisters is voor toeristen
En dan in containers?
Zonder airco, stromend water, elektriciteit, enz.

Waarom zou iemand daarvoor willen betalen?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn blijkbaar ook mensen op Addies camping afgekomen , dus hier zullen ook wel bepaalde mensen op afkomen.
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
22-01-2018 21:56
Er zijn blijkbaar ook mensen op Addies camping afgekomen , dus hier zullen ook wel bepaalde mensen op afkomen.
17 stellen dacht ik, gratis verblijf misschien, niet echt iets om op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Haha dus toch de van berkeltjes uit hoogeveen. Net zoals een paar weken geleden op facebook stond. En idd de buren hebben niks met geloof maar senna zit wel op een katholieke school, maarja dat kan natuurlijk voor de nieuwe kindjes niet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven